Vraag

5G Stand alone 700

  • 22 June 2023
  • 11 reacties
  • 317 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Goede avond

Ik heb een  samsung S20 5G  en een 5G abonment

Gebruik celmapper een app waar gebruikers als een gsm antenne  passeren  gegevens uit een mobiel netwerk doorgeven

Daar zie ik recent  dat iemand 5G SA gezien heeft op 700Mhz inde buurt van  De Haan en Oostende

onder meer de site 59BDB/WVBDB .Ik woon zeer kort bij deze site maar krijg geen  SA  op 700

Steeds  5G NSA 2600 400463

Wat kan de oorzaak zijn dat ik

nog nergens 5G SA 700/3500 Heb gezien

Op Celmapper staan 23 sites die daar mee uitgerust zijn 

 


11 reacties

Er zijn nog geen publieke 5G SA netwerken in België. Op veel plaatsen is tegenwoordig 5G NSA beschikbaar op 700 mhz, 2100 mhz en 3500 mhz. In Europa is 5G SA op dit moment nog heel beperkt.

Reputatie 3
Badge +2

Er zijn nog geen publieke 5G SA netwerken in België. Op veel plaatsen is tegenwoordig 5G NSA beschikbaar op 700 mhz, 2100 mhz en 3500 mhz. In Europa is 5G SA op dit moment nog heel beperkt.

Dank voor u antwoord , hoe komt het dan dat een gebruiker van Celmpapper  5G SA op zijn   smartphone kan ontvangen

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

's Werelds eerste live roamingverbinding via 5G standalone tot stand gebracht over het Proximus-netwerk | Proximus Groep

De actuele status van Proximus 5G SA voor de gewone gebruikers is mij evenwel onbekend

Reputatie 3
Badge +2

Goede morgen

k wil nog effen terug komen op men vraag  5G SA

Tussen Gent en Veurne heeft een klant  5G SA regelmatig  op zijn smartphone  getraceerd

ik doe vaak die route en ik  heb steeds 5G NSA

is daar een verklaring voor  , ik betaal 50 euro per mand voor men   5G abonnement

 

Reputatie 3
Badge +2

 

Reputatie 7
Badge +4

@MADI Momenteel is 5G SA enkel maar in Spanje beschikbaar, in België nog niet. Het zal dus een foute weergave zijn in de app doordat vb het GSM-toestel het 5G-signaal foutief als SA interpreteert. 

Reputatie 3
Badge +2

@MADI Momenteel is 5G SA enkel maar in Spanje beschikbaar, in België nog niet. Het zal dus een foute weergave zijn in de app doordat vb het GSM-toestel het 5G-signaal foutief als SA interpreteert. 

Hoe komt het dan dat 3 gebruikers van de app  met land code van proximus  108 site voor bijkomen 5g SA in veel delen van het land    700/3500 mhz , het opzet is , ik gebruik het ook  zet cellmapper aan en over al war ik passeer word de e node b en  de cel  op kaart gezet , die kunnen dat niet uitvinden

Actief aan de kust     E40 tussen  Veurne en  Eupen  ook in centrum Brussel, als ik het zelfder traject doe dan   krijg  2100/3500  NSA.

 

Reputatie 3
Badge +2

Ik las op verschillende platform dat we 5G SA  wel aanbieden (in 2022 op 40 antenne sites)

Maar dat je een smartphone moet hebben die  5G SA aankan

S23 5G

S23+ 5G

S23 ULTRA 5G

S22 5G

S22+5G

S215g

klopt dit

de app Cellmapper is zeer betrouwbaar 

Volgens mij is nog geen publiek 5G SA netwerk beschikbaar in België.

In 2021 waren er 40+ plaatsen waar 5G SA beschikbaar was/is voor het 5G innovatieplatform (dus niet publiek) → testgroep

https://itdaily.be/nieuws/infrastructuur/proximus-5g-sa-boost-testgroep/

 

Ik heb met mijn S22 Ultra nog geen 5G SA opgemerkt ergens.

Om zeker te zijn moet je de rechtstreekse gegevens van je gsm aflezen, bvb bij Samsung S22 moet je *#0011# ingeven. Dan staat er normaal gezien LTE-BASIC Info bovenaan met de betreffende LTE frequenties.

 

Bij 5GSA zou er NR BASIC info staan zonder 4G frequenties uiteraard.

 

Ik denk dat cellmapper hier verkeerd is.

Tenzij dat de betrokken personen bij een testgroep/bedrijf horen.

Reputatie 3
Badge +2

Volgens mij is nog geen publiek 5G SA netwerk beschikbaar in België.

In 2021 waren er 40+ plaatsen waar 5G SA beschikbaar was/is voor het 5G innovatieplatform (dus niet publiek) → testgroep

https://itdaily.be/nieuws/infrastructuur/proximus-5g-sa-boost-testgroep/

 

Ik heb met mijn S22 Ultra nog geen 5G SA opgemerkt ergens.

Om zeker te zijn moet je de rechtstreekse gegevens van je gsm aflezen, bvb bij Samsung S22 moet je *#0011# ingeven. Dan staat er normaal gezien LTE-BASIC Info bovenaan met de betreffende LTE frequenties.

 

Bij 5GSA zou er NR BASIC info staan zonder 4G frequenties uiteraard.

 

Ik denk dat cellmapper hier verkeerd is.

Tenzij dat de betrokken personen bij een testgroep/bedrijf horen.

Dank voor je reactie en zeer nuttig dat ik kan na zien zo

Reputatie 7
Badge +4

@MADI 5G SA is al wel aanwezig op de Nokiamasten, maar werkt nog niet. We hebben het nog niet in gebruik en ook de producenten van de GSM’s hebben dit nog niet geactiveerd voor Proximus. Het kan dus wel zijn dat sommige apps het al detecteren, maar zonder er effectief gebruik van te kunnen maken. 

Reageer