Vraag

5G niet actief of problem smartphone

  • 1 September 2020
  • 21 reacties
  • 314 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Vandaag in het proximus center Aalst de aankoop gedaan van  een  Samsung Note 20 5G

Mobilus 5G Unlimite  abonement  genomen  , met simkaart  nieuw nummer

 Verder vandaag  op 4 plaatsen geweest waar volgens de proximus kaart 5G actief zou zijn

INFO https://omgeving.vlaanderen.be/zoek-zendantennes-op-de-kaart.

Dendermonde Noordlaan gebouw proximus .Zottegem  gebouw proximus,

Ninove aan de dreefstraat/graanmarkt en op de  E40 paring richting  Oostende

Op geen  enkele van dIE  lcoaties heb ik 5G

iemand een idee wat er fout gaat ?

 

 


This topic has been closed for comments

21 reacties

Proximus forummedewerkers kan morgen kijken of je sim voor 5G actief staat 

"best reeds je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)"

Reputatie 3
Badge +2

Dank voor de tip klantennummer en telefoonnummer  waarover het gaat bijgewerkt

Reputatie 3
Badge +2

Proximus forummedewerkers kan morgen kijken of je sim voor 5G actief staat 

"best reeds je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)"

als ik de   status van de sim bekijk op men smartphone staat   Netwerk type voor mobiele gegevens  LTE.

 

Reputatie 6
Badge +2

Zoek eens met Google naar “5G dekking Proximus” dan krijg ik een mooie kaart van België waar er nu 5G zou zijn van Proximus. Op uw antennekaart zie ik ook antennes van Orange, Telenet. Ik vertrouw mijn kaart meer dan die van u. 

Proximus forummedewerkers kan morgen kijken of je sim voor 5G actief staat 

"best reeds je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)"

als ik de   status van de sim bekijk op men smartphone staat   Netwerk type voor mobiele gegevens  LTE.

 

LTE is gelijk aan 4G  

Reputatie 6
Badge +2

LTE 5G = 4G

LTE 4G = 3G

Juist? LTE = Long Term Evolution = het zal er wel komen op lange termijn, hoe lang? Niemand die het zegt. 

Dat is marketing hé. 

Ik weet niet waar je dit gevonden hebt, google heeft je duidelijk in de steek gelaten :relaxed:

volgens mijne google is 

De termen LTE en 4G worden vaak door elkaar gebruikt, maar er wordt hetzelfde bedoeld: mobiel internet met hoge snelheid. 

 

Reputatie 3
Badge +2

Zoek eens met Google naar “5G dekking Proximus” dan krijg ik een mooie kaart van België waar er nu 5G zou zijn van Proximus. Op uw antennekaart zie ik ook antennes van Orange, Telenet. Ik vertrouw mijn kaart meer dan die van u. 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_5g/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/kaart-met-het-5g-netwerkbereik.html

 

De link waar mee ik gevonden heb waar we 5G hebben, Helaas men eerste testjes van het netwerk van de toekomst is niet door gegaan, omdat ik nergens 5G actief kan vinden  , volgens de kaart , In Ninove, Wetteren,Zottegem en Dendermonde, hoewel de Samsung  Note 20 5G  compatibel is en het abonnement  Mobilus 5G Unlimite

Reputatie 6
Badge +2

Ga eens naar Knokke of nog wat ander kustgebieden of Antwerpen, daar is 5G, volgens de kaart. En nog hier en daar een stukje.Waar was er in het verleden de allereerste GSM Mogelijk in België. In Knokke omdat de CEO van Proximus daar ging golfen met zijn chique vrienden. Dat is allemaal wetenschappelijk onderbouwd. 🤫 

Reputatie 7
Badge +4

De antenne Dendermonde Noord ondersteunt Proximus 5G light in de 2100 MHz band (n1)

De gegevens voorhanden op de Samsung en GSMarena websites verschaffen evenwel geen info aangaande de al dan niet ondersteuning van deze n1 band door de Samsung Note 20 5G

Enkel onderstaande website vermeld expliciet dat zulks het geval is

https://www.devicespecifications.com/en/model/db955407

Concreet kunnen enkel Proximus-medewerkers - al dan niet na raadpleging van een technische backend - duidelijkheid scheppen over wat er waar fout loopt

volgens mij moet dit gewoon geactiveerd worden op prox site staat die in ieder geval onder 5g vermeld.

Reputatie 3
Badge +2

Dit is terug te vinden op bovenstaande link voor mijn smartphone.

N1 2100mhz  word  dus ondersteund , als  de antenne  op het gebouw van proximus aan Noordlaan actief is op N1 2100 ,;gisteren ben ik daar geweest en had contstant 4G (50 miniten aanwezig geweest. GEEN 5g

bij prox nog wel 5G light 

Reputatie 3
Badge +2

ik heb aan de telefoon met klantendienst 2 keer gevraag of men sim voor 5G Geactiveerd is

daar op is  afwijzend geantwoord

Reputatie 3
Badge +2

De antenne Dendermonde Noord ondersteunt Proximus 5G light in de 2100 MHz band (n1)

De gegevens voorhanden op de Samsung en GSMarena websites verschaffen evenwel geen info aangaande de al dan niet ondersteuning van deze n1 band door de Samsung Note 20 5G

Enkel onderstaande website vermeld expliciet dat zulks het geval is

https://www.devicespecifications.com/en/model/db955407

Concreet kunnen enkel Proximus-medewerkers - al dan niet na raadpleging van een technische backend - duidelijkheid scheppen over wat er waar fout loopt


Dank  voor de reactie , en waar kan dat vragen  ?

Hier op het forum bedoelt M_016 dus afwachten tot ze de draad hier opnemen

Reputatie 3
Badge +2

Bijkomende  info

in het doosje van de NOTE 20 5G   zit een quick start guide

daarin staan de banden die het toestel ondersteunen

 

NR

N1 2100   N3 1800  N28  700  N77 3700   N78 3500

Daar zal het probleem niet liggen, t’ zal wachten zijn op verder uitleg van proximus zelf

Reputatie 3
Badge +2

Daar zal het probleem niet liggen, t’ zal wachten zijn op verder uitleg van proximus zelf

Dank u  ik wacht geduldig af

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Het meeste ongeduldige netwerk is nog nerveuzer geworden aan de Noordlaan te Dendermonde gaat het van 4G naar 5G razendsnel, het icoontje dat het netwerk toont veranderd zeer snel van 4G naar 5G

 

Dank aan iedereen voor de tips, het probleem lag aan de activatie van sim.

Dat was inderdaad de meest logische verklaring waarom het met dit type smartphone bij u nog niet wilde lukken en bedankt voor de feedback