Vraag

4G repeater


Hallo, omdat ze me in een verkooppunt niet konden helpen, ziehier mijn vraag.

Ik woon op +3 (waar mijn Proximus glasvezel binnenkomt) en mijn auto staat op -2, dus zonder 4G ontvangst.

Dus kan mijn auto geen live-updates ontvangen, noch zal ik de laadpaal kunnen consulteren die binnenkort geïnstalleerd zal worden.

Ik wil dus het 4G signaal naar mijn parkeerplaats brengen via een 4G repeater. 
Volgens de BIPT mogen enkel de officiële operatoren een dergelijke installatie voorzien (ondanks het feit dat je ze wel via het internet kan aankopen).

Maar behalve een voor mij nutteloze Mobile  Extender kwam er geen antwoord van Proximus.

Zijn er hier soms mensen aanwezig die me kunnen helpen?


13 reacties

zijn die repeaters dan niet goedgekeurd die ze bvb hier o.a verkopen → https://www.gsm-repeater-shop.be/

Reputatie 7
Badge +4

@martin nee

GSM-repeaters: vragen en antwoorden | BIPT

 

&

@Dopo

Proximus en andere operatoren installeren “GSM/4G -repeaters/antennes voor kleine mobiele cellen” in bv. bedrijfsgebouwen en winkelcentra op vraag van de beheerder ervan

Ik vermoed dat dit evenwel niet gratis is en voor appartementsgebouwen via de syndicus en de vereniging van eigenaars dient te gaan 

Ook de laadpaal dient op één of andere manier met een netwerk (IoT? 4G?) te communiceren

Daarnaast stelt zich de vraag op een WiFi oplossing u en anderen eventueel geen soelaas kan bieden

Ik vrees evenwel dat ook dit terug dient te worden opgenomen met de syndicus en de vereniging van de eigenaars

 

ja dat weet ik van bipt maar wel toegelaten dat die verkocht wordt, dat heeft toch geen naam zoiets!!!

@M_016 

Voor de installatie van een laadstation en bijhorende communicatie is normaliter geen formele tussenkomst van de VME of syndicus vereist (zoals een beslissing genomen op de algemene vergadering), behalve wanneer de VME eerder al richtlijnen of een gemeenschappelijke installatie zou hebben geïnstalleerd. Daarom moet je de syndicus altijd inlichten en 2 maanden de tijd geven om te zien of er tegenspraak met eerder genomen beslissingen zou zijn of dat de rechten van de VME of een mede-eigenaar zouden geschaad worden. In mijn geval echter is er nog helemaal niets beslist noch geïnstalleerd (ik ben de eerste), dus kan ik doen wat ik wil. Dit bericht vat het allemaal mooi samen.

Wat wifi betreft, dit komt eigenlijk op hetzelfde neer want dan heb je een 4G-router nodig en waarvan gaat die op z’n beurt zijn signaal halen op -2? Daarbij zal de auto bij wifi enkel manueel connectie maken, terwijl bij 4G de auto altijd online blijft.

Een kabel trekken vanaf de huidige modem +3 naar -2 is fysisch onmogelijk en een 2de Proximus abonnement nemen met een aparte router is ook mogelijk maar kostelijk en overkill naar het verbruik gezien, vandaar mijn voorkeur voor een 4G repeater.

@M_016 

Kan je me in contact brengen met iemand van die cel “GSM/4G -repeaters/antennes voor kleine mobiele cellen” aub?

 waarvan gaat die op z’n beurt zijn signaal halen op -2?

Dit zou je eventueel kunnen indien er een mogelijkheid is van een utp kabel tussen je bbox tot AP (wifi access point) op -2.

@M_016

Kan je me in contact brengen met iemand van die cel “GSM/4G -repeaters/antennes voor kleine mobiele cellen” aub?

TBI: proximus medewerkers hebben een Proximus embleem naast hun roepnaam staan.

Reputatie 7
Badge +4

@Dopo cfr info @Martin Proximus medewerkers op dit publieke forum zullen uw vraag wel overmaken aan de achterliggende technische diensten

Dergelijke oplossingen worden (normalerwijze) aangeboden/uitgewerkt in het kader van grote bedrijven en openbare instellingen via aan het betrokken bedrijf/instelling toegewezen Proximus-contactpersonen 

Uw link is interessant en nieuw voor mij maar ik vrees voor de op deze wijze van implementatie in realiteit nog allemaal te overwinnen hindernissen 

Succes evenwel

 

bij ons is er ook één eigenaar in het appartementsblok die een laadpaal wou en syndic heeft aan iedereen eerst gevraagd of er bezwaren tegen waarden.

Reputatie 7
Badge +3

@Dopo Dag, Kunt u wat meer gegevens invullen onder uw profiel? Groetjes Luc

@Luc.M 

Ik veronderstel dat het klantennummer voldoende is?

@Luc.M  Ik had een offerte willen krijgen voor onze volledige parkeergarage, waar moet ik daarvoor zijn?

FYI: morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs om je hierbijverder te helpen.

Reageer