Beantwoord

4G

  • 1 October 2020
  • 14 reacties
  • 164 Bekeken

sinds 1 week probeer ik 4G op Samsung S40 geactiveerd te krijgen. Daarvoor reeds een 6-tal keer de 0800 lijn gebeld (!) alsook enkele keren naar de winkel geweest waar ik de gsm kocht. Proximus beloofde mij terug te bellen doch deed dit niet ... gisteren en vandaag vertelde men mij dat men "er mee bezig is" ... "dat men mij zal opbellen" ... en dat het wel 10 dagen kan duren !!! Wat voor een service is dat ??? 

icon

Beste antwoord door M_016 3 October 2020, 14:26

Bekijk origineel

14 reacties

Als de Proximus forummedewerkers hier langskomen kunnen ze u hiermee verder helpen .

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen  (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen.), zodat ze hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +4

sinds 1 week probeer ik 4G op Samsung S40 geactiveerd te krijgen. Daarvoor reeds een 6-tal keer de 0800 lijn gebeld (!) alsook enkele keren naar de winkel geweest waar ik de gsm kocht. Proximus beloofde mij terug te bellen doch deed dit niet ... gisteren en vandaag vertelde men mij dat men "er mee bezig is" ... "dat men mij zal opbellen" ... en dat het wel 10 dagen kan duren !!! Wat voor een service is dat ??? 


hi je 4g zou ondertussen moeten actief zijn

Jonathan, dank voor je reactie, maar 4G werkt nog steeds niet … Als ik Wifi uitzet, krijg ik het 4G symbool bovenaan het scherm met de pijltjes up en down, dus antenne moet ok zijn op mijn gsm. 

toestel zal je waarschijnlijk al eens herstart hebben

:slight_smile: al meerdere keren 

 

ik herstart het nu nog eens

… zonder resultaat

kan het zijn dat 4G niet correct geactiveerd is door Proximus  ? Ter info: ik heb een andere SIM kaart (die wel goed werkt onder 4G) geplaatst in het toestel en dan werkt 4G wel. Mijn eenvoudige conclusie is dat er ergens binnen Proximus een fout zit in de activering van de bewuste SIM kaart. Kan dat ?

Reputatie 7
Badge +4

Indien die andere SIM-kaart ook van Proximus is, wijst dit inderdaad op een probleem bij Proximus zelf (netwerkinstellingen aldaar niet ok)

Indien de ander kaart van een andere operator is, kan er ook een ander probleem zijn (uw instellingen bv. niet ok)

U zult evenwel voor maandag normaal geen antwoord van Proximus-medewerkers ontvangen op dit publieke forum 

= best eens bellen 0800 228800 technische ondersteuning 

dank voor je reactie. Beide SIM kaarten zijn van Proximus en instellingen op smartphone zijn al gecontroleerd en OK. Blijkbaar is het een zeer moeilijke zaak voor hun gezien er reeds een week “gezocht” wordt … Ik zal maandag nog eens de 0800 bellen.

Reputatie 7
Badge +4

&

u kunt eventueel ook gaan voor “de korte pijn” en gewoon in een proximus-center een nieuwe sim-kaart aan uw GSM-nr laten koppelen om het probleem uit de wereld te helpen

succes

ik heb deze week reeds een nieuwe SIM laten plaatsen, ook zonder succes

 

Reputatie 7
Badge +4

Eigenaardig, ik vrees dat enkel Proximus-medewerkers u verder zullen kunnen helpen

Kan het dat uw oude SIM nog aan uw GSN-nr gekoppeld zou kunnen zijn?

→ Proximus nakijken welk SIM-nr aan uw GSM-nr gekoppeld is

Indien u beide nummers nog hebt deze misschien reeds in uw forum login profiel vermelden (enkel zichtbaar voor Proximus)

 

Niet zo eigenaardig zou ik zeggen aangezien dit nog voorvalt :relaxed: en inderdaad iemand van Proximus zelf kan je dan hierbij verder helpen.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen, zodat zij maandag hiermee direct aan de slag kunnen.

Reageer