Vraag

4g

  • 22 February 2020
  • 9 reacties
  • 175 Bekeken

Sedert 2 weken een Huawei P30 lite gekocht bij Proximus. De wifi werkt perfect, maar op 4G doet het toestel niets. Geen internet, geen whatsApp. Gisteren terug naar de Proximuswinkel geweest. De verkoper is er een half uur mee bezig geweest en “iets” veranderd waardoor het opgelost moest zijn, (het kon wel enkele uren duren) maar nog steeds niets op 4G. Kan het aan het toestel zelf liggen (fout of iets dergelijks), Verkoper wist het eigenlijk ook niet goed.


9 reacties

heb je al eens gekeken of je instellingen op je toestel in orde zijn

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_surf_config/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/instellingen-om-te-surfen-via-4g-of-3g.html

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?page=topic/internet-onderweg/verbinden-met-mobiel-internet-4g/device

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_connect_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/hoe-verbinden-met-een-wifi-netwerk.html

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html

 

Pas maandag komt hier iemand van Prox zelf terug op het forum langs om eens je instellingen ivm met je simkaart na te trekken.

Reputatie 6
Badge +3

De bovenste link van Martin is normaal de goede link om internet in te stellen. 

 

De APN juist zetten is normaal het enige dat je moet doen. 

 

Maar Huawei heeft nog extra instellingen :

 

 

Dit kan verkeerd staan :

Instellingen - - - mobiel netswerk - - - - mobiele data - - _- voorkeursnetwerk modus. 

Daar kan je kiezen 4g 3g 2g

 

 

beste Frank & Martin, 

ik heb alle instellingen volgens Proximus ingesteld, ook de instellingen van Huawei staan juist, maar nog steeds werkt 4G niet. Ook in de winkel zitten ze me de handen in het haar. Er zit een nieuw simkaart in maar met het bestaande nummer. Zoals gezegd is dit toestel nog maar twee weken oud. (het is mijn vrouw haar gsm)

Misschien een fout in het toestel zelf?

 

Reputatie 6
Badge +3

Voer ook eens een update uit van de smartphone: https://consumer.huawei.com/be/support/update/

@steven.benoit Niet vergeten dat er bij geen 4G soms door proximus moet iets ingesteld worden (wat hier al vaker op het forum gemeld werd en de oplossing geboden heeft) maar daarvoor wacht je best tot maandag als ze van proximus hier terug langskomen

Reputatie 7
Badge +4

@steven.benoit Aan onze kant staat je mobile internet / 4g alvast actief , hopelijk is het ondertussen opgelost?

Aan SamuelD, 

Jammer genoeg niet, hier thuis op wifi geen enkel probleem, maar 4G werkt dus niet. Donderdag gaan we nog eens naar de Proximus winkel en daar nog eens luisteren naar de verkopers. Misschien de simkaart daar eens in een ander toestel steken en kijken of het dan wel werkt. Volgens mij is het de simkaart of het toestel zelf (fabricagefout?) Alle instellingen staan juist en ook de updates van Huawei zelf zijn in orde;, dus wordt vervolg…

Ps, het gaat hier wel degelijk over het toestel van mijn echtgenote met begincijfers 0485…...

Reputatie 7
Badge +3

Kan je het toestel nog eens heropstarten? Ik heb de configuratie hier even gereset.

Als dit niet lukt, dan ga je best inderdaad eens testen met de SIMkaart in een ander toestel. Dan kan toch uitgesloten worden of het al dan niet aan het toestel ligt. 

Reageer