Vraag

4411 weigert parkeren

  • 8 September 2022
  • 24 reacties
  • 1914 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Practitioner
  • 149 reacties

4411: Geweigerd - uw sessie kan niet gestart worden. Uw huidige betaalmethode laat dit momenteel niet toe. Meer info: www.4411.be / +3278 05 44 11. GRATIS SMS

 

Waarom werkt dit plots niet meer???


24 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Vorige week is mijn abonnement gewijzigd : mobiele betalingen is/was niet geactiveerd. Is nu geactiveerd, zou het daaraan kunnen liggen?

Zal inderdaad wel de reden zijn als je voor 4411 de betaalmethode proximus gekozen hebt.

Reputatie 3
Badge +1

Probleem zou bij Proximus liggen sinds aanpassing nummer.

Ik parkeer beroepsmatig.

Graag hulp

Maandag komt er iemand,  die van Proximus zelf is, terug langs.

Maar heb je dan je nummer ook aangepast in je 4411 account?

Reputatie 3
Badge +1

Is zelfde nummer gebleven maar met simkaart nu.

Reputatie 3
Badge +1

Martin bij 4411 staat dat Proximus de betaling niet toestaat....😉

@jhl, We zullen moeten afwachten tot een prox medewerker maandag even natrekt of er ergens nog een blokkering opstaat bij hen.

PS: Ik heb eens bij mij gekeken in mijn 4411 account en ik zie niet direct hoe ik daar kan kiezen om via Proximus af te kunnen rekenen, ik zie alleen de opties “direct incasso” en “creditkaart” ?

Reputatie 3
Badge +1

Martin is in myproximus app mobiele betalingen activeren...

ja maar hoe geef je dit door aan 4411 dat je via proximus mobiele betalingen zult betalen,

NB: ik heb voor het ogenblik credit/debetkaart gekozen.

Reputatie 3
Badge +1

Andere betaalmethode kiezen via provider.

Reputatie 3
Badge +1

4411 betaalmethode

 

Betaling via telecomfactuur

Automatische betaling via telecomfactuur is actief.

Uw telecomoperator laat niet toe om met uw abonnement mobiele betalingen uit te voeren voor 4411. Selecteer een andere betaalmethode.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info bv.

Kan geen berichten sturen naar 4411 (Be-Mobile) | Proximus Forum

Indien u geen Full Control abo zou hebben en u via MyProximus mobiele betalingen niet kunt activeren, kan enkel een Proximus medewerker u helpen (tenzij het een abo op naam van uw werkgever zou zijn en en deze ervoor zou geopteerd hebben diensten door derden niet toe te staan)

 

@Martin 

Hoe kan ik overschakelen naar betaling via mijn gsm-factuur? – 4411 Help Center

@M_016 ik werk met een P&G+ dus zal dit dus niet kunnen op die manier denk ik, want daar spreken ze van gsm abonnement.

Ik heb nu de betaalmethode via debet-kredietkaart gekozen.
Nu weet ik nog niet of dit zal werken door een sms te sturen met mijn P&G+ naar 4411 met melding “parkeermeternummer + nummerplaatnr.” 

Want die sms naar 4411 behoort tot premium nummers volgens ik begrijp en ik vind op mijn myproximus P&G+ account niet terug of premium nummers actief staan?

Reputatie 7
Badge +4

Uit de info van Antonella hierboven begrijp ik dat u met P&G+ wel een sms naar 4411 (0,15 euro/sms) zou kunnen sturen (op voorwaarde dat er voldoende belkrediet is), toegegeven u hebt ook dan nog een abo (bv. via kredietkaart) nodig 

De tarieven van 4411: een helder overzicht - 4411

Transactiekosten bij mobiel parkeren met de 4411-app stijgen van 25 eurocent tot 35 eurocent | VRT NWS: nieuws

Maar inderdaad blijkbaar is het via MyProximus niet (meer) mogelijk bv. mobiele betalingen aan of uit te zetten

Proximus medewerkers dienen dus best (opnieuw) klaarheid te scheppen m.b.t. gebruiksmogelijkgheden belkrediet P&G+ (en P&G+ herlaadmechanisme bj abo type Full Conrol)

→ FAQ pagina’s best/mogelijks aanpassen/uitbreiden 

Reputatie 7
Badge +4

@jhl Op het nummer dat in je profiel als virtueel nummer vermeld staat zie ik dat de optie sinds 8/9 geactiveerd is. Heb je het sindsdien al geprobeerd, of gaat het toch over een ander nummer ?

Reputatie 3
Badge +1

Op 10.9 nog geprobeerd 😉

Reputatie 3
Badge +1

4411: Geweigerd - uw sessie kan niet gestart worden. Uw huidige betaalmethode laat dit momenteel niet toe. Meer info: www.4411.be / +3278 05 44 11. GRATIS SMS

Reputatie 3
Badge +1

@jhl Op het nummer dat in je profiel als virtueel nummer vermeld staat zie ik dat de optie sinds 8/9 geactiveerd is. Heb je het sindsdien al geprobeerd, of gaat het toch over een ander nummer ?

Is ondertussen geen virtueel nr meer maar  nu met simkaart sinds vorige week. Zie stopzetting bizzswitch. Nog zaterdag geprobeerd te parkeren, ging niet. Is inderdaad nr met 071 achteraan

Reputatie 7
Badge +4

@jhl Het is inderdaad geen virtueel nummer meer. Dat was vooral om te weten of we het allebei over hetzelfde nummer hadden. 

De activatie is wel ok en ik zie dat die sms van 10/9 toch wel doorgekomen is en aangerekend. Ik laat het hier nakijken waarom je dan toch die foutmelding krijgt, maar je kan best ook eens op de site van 4411 kijken zoals in de sms gemeld wordt. 

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Hadewych, inderdaad ze rekenen 0,12 cent aan om te zeggen dat het niet lukt. Op onze account Easy 4411 blijft melding dat provider de betaling weigert.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Hadewych, inderdaad ze rekenen 0,12 cent aan om te zeggen dat het niet lukt. Op onze account Easy 4411 blijft melding dat provider de betaling weigert.

Beste,
 
Voor jouw gsm-nummer stond de M-pay functie niet actief. Dit zou nu in orde moeten zijn.

Reputatie 3
Badge +1

En nu stel ik vast dat ik niet meer in burgerprofiel, ebox, minfin geraak via itsme..…

Iemand hulp?

Reputatie 7
Badge +4

@jhl Via de site van itsme vind je mogelijke oorzaken hiervoor : https://sma-help.bosa.belgium.be/nl/faq/aanmelden-op-mijn-smartphone-itsmer-lukt-niet-wat-moet-ik-doen#7253

Reputatie 3
Badge +1

Ik weet niet waarom maar nu stond inderdaad Samsung internet als standaard browser. Nu Chrome ingesteld op mijn Samsung smartphone en klaar is kees. 😉

Reageer