Beantwoord

2 oude SIM-kaarten, zonder PIN of PUK.

  • 13 February 2020
  • 18 reacties
  • 361 Bekeken

Beste, Ik ben klantnummer 1525291 en heb volgend probleem. Ik kreeg op 15/11/19  een Smartphone Nokia 2.2 van mijn kinderen cadeau, maar ik vind de Smartphone van 9€ bij een Mobilus S-pack té groot om dagelijks bij mij te hebben. Ik draag al jaren mijn portefeuille in mijn hemd en daar kon nog net mijn vorige GSM bij, maar met deze Smartphone is een probleem. Ik wil die gerust 2 jaar behouden en de maandfacturen betalen. Maar nu krijg ik bij een Magazine-abonnement zo’n echt klein eenvoudig inklapbaar “smartphonetje of gsm-pje”, dat ik dit liever zou behouden omdat ik dit dagelijks dicht bij mij kan houden.

Als eerste oplossing dacht ik, mijn gratis SP aan mijn echtgenote te geven die weinig belt of wordt gebeld (ttz nooit haar gsm bij zicht heef), en omdat de nieuwe mij ZO EENVOUDIG LIJKT, maar die wil haar oudere “gsm” behouden. Dus zij wil wil niet mijn nieuwe SF, alhoewel ze nooit een berichtje zal sturen of een foto zal nemen, of zal surfen, omdat ze alleen belt of gebeld wordt.OK, dan behoud ik mijn Nokia Smartphone 0474087069 én mijn nieuwe kleine GSM-SMFd, maar ik vraag mij af of ik op 2 telefoons (GSM-SMF) hetzelde nummer kan bereiken ? WAARSCHIJNLIJK NIET !  Mijn tweede oplossing is dat ik een PAY&GO-kaartje koop en dit in mijn klein SMF-tje plaats en gewoon oplaadt wanneer ik wil. Maar waarschijnlijk moet ik daarvoor eerst een kaartje kopen en krijg dan een nieuw telefoonnnummer.

Daarbij komt dat ikzelf nog wel 2 (oude) PROXIMUS-SIMKAARTEN, maar ik weet niet welke telefoonnumers daarbij horen ! DUS kon ik mij nieuwe kleine SMF geen PINCODE ingeven … !  Wij zijn 65+ en de kinderen zijn al enkele jaren het huis uit, maar belden toen op onze kosten met GSM’s. Misschien horen die SIMKAARTEN bij één van hun GSM’s ??? 

 

VRAAG : WAT STEL JE VOOR OM MIJ DE GELEGNHEID TE GEVEN, EVEN TE TESTEN OF IK MIJN NIEUWE NOKIA 2.2 NODIG HEB, waarbij ik zelf als 67-jarige vind dat bij de NOKIA het eenvoudigste “telefoneren” of “oproepen beantwoorden”, en OOK “OPROEPEN AFSLUITEN”, nu het moeilijkst wordt. . Ik zou die beide enkele maanden  (of jaren - 2 jaar abonnement Nokia)  en dus zoals bovenvermeld een bijkomende P&G -kaartje kopen, en als 2é GSM bijhouden …. 

icon

Beste antwoord door M_016 13 February 2020, 22:29

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat Px-medewerkers (vanaf morgen) op dit publieke forum wel kunnen nagaan of de betrokken SIM-nrs nog actief zijn (sim-nrs enkel mee te delen in een privébericht op hun eventuele expliciete vraag)

Ik vermoed ik dat deze sims zeer niet meer actief zijn, als u geen abo-kosten gefactureerd worden (eventuele “onbekende” telefoonnummers zijn uiteraard terug te vinden op uw facturen & zonder PIN/PUK dient u voor zover mij bekend toch een nieuwe simkaart te vragen tenzij deze info ook nog in MyProximus terug te vinden is)

Pay&Go worden zowiezo inactief als ze niet opgeladen worden binnen een periode van 1 jaar

U kunt 2 mobiele telefoons hebben met 1 nr en elk met een aparte sim, maar deze kunnen niet gelijktijdig actief zijn en dit kost u 6 euro/maand (nodig/nut?)

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_same_nb/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/2-sim-kaarten-met-hetzelfde-nummer.html

U kunt uiteraard ook uw nieuwe Nokia sim-kaart 0474*** (nr best niet op dit publieke forum laten staan) in dat eenvoudig inklapbaar toestel steken (mogelijks kloppen de formaten meer - nano → micro?- niet maar kunt u het sim-kaartje gratis omwisselen in een Px-center)

Uiteraard kunt u bij wijze van test opteren voor een P&G voor dat inklapbaar telefoontje (nodig/nut?) of kunt u uw nr van uw oude gsm in dat nieuwe inklapbare toestelletje proberen (= sim verplaatsen en eventueel indien nodig formaat laten omwisselen)…

Dit is vrees ik evenwel een keuze die enkel en alleen u kan/moet maken 

 

Beste, Ik wil mijn ontvangen cadeau Smartphone Nokia 2.2 gekregen van de kinderen niet ingeven, maar wou hem aan mijn echtgenote schenken, omdat die gemakkelijk in een handtas kan. Ikzelf loop liever niet met zo’n groot toestel rond. Ik heb die steeds dicht bij mijn in mijn hemd bij mijn portefeuille ! Ik ga deze dus zéker behouden, want ik betaal daar ook 2 jaar abonnement voor, maar heb momenteel weinig gebruik, maar ik kijk wel voldoende op mijn pc naar MS-Office-berichten op Facebook, maar dit op mijn SF zetten zou wel té veel van het goede zijn, gezien het aantal ongewenste berichten. Dus ik behoud mijn nieuwe kaart met mijn OUD GSM-NUMMER, maar stel voor om best een PAY&GO-kaartje te kopen bij Proximus (moet dit bij jullie in Oudenaarde bvb of kan dit gewoon in een Carrefour), daarmee heb ik het verbruik onder controle, en blijft dit hedendaags, zeker degelijker SF in mijn bezit. Ik wil je nog graag de nummers meegeven van de 2 kaartjes die ik zomaar vind in mijn “telefoonkastje”, maar ik vermoed dat die oud zijn en beter kunnen weggegooid worden, ik herinner mij nog onlangs de kaart rond de sim te hebben weggegooid. DUS IK WIL MIJN OUD NUMMER BEHOUDEN OP NIEUWE SMARTPHONE EN WILLE NIEUW KAARTJE VOOR KLEINER UITKLAPBAAR SMARTPHONETJE. De kaart van de nieuwe SF heb ik niet uitgehaald omdat die vastgekleefd zit in mooie etui, maar ik heb met mijn echtgenote haar Scarlet-kaartje even geprobeerd met abo. 8€ bij Scarlet en dit werkt perfect, ook mijn oude kaartjes passen in de nieuwe kleine SF, maar men vraagt PIN-code voor gebruik en die heb ik niet. Is dit niet de beste oplossing. Voor klein dagelijks gebruik de kleine SF en voor groter gebruik de nieuwe SF in de handtas bij de echtgenote …  Ik geef hierbij die oude codering op de kaartjes niet mee, omdat mij gevraagd werd dit te geven “op verzoek” misschien via mij emailadres ??? BEDANKT VOOR DE SNELLE REACTIE. Mvg, JPDP

 

Reputatie 7
Badge +4

Dag jeanpierre_055
Dus als ik het goed begrijp wil je 2 simkaarten met hetzelfde gsm-nummer?
Hiervoor kan je altijd naar een Proximus shop in de buurt. Daar kunnen ze je zeker mee verder helpen.
Ook kunnen ze daar zien of de 2 “oude” simkaarten nog actief staan.
Met vriendelijke groeten
KoenN

Reputatie 7
Badge +4

Als ik het goed begrijp wenst u:

  1. uw oud tfnr te behouden voor uw nieuwe Nokia 2.2 
  2.  een P&G kaart met nieuwe sim te koppelen aan een nieuw inklapbaar toestel
  3.  te weten of sim nrs x en y die niet gebruikt werden sinds z nog “actief” zijn

op basis van het antwoord van Px hierboven lijkt het bij best dat u eens langsgaat in een Px-center (Oudenaarde) om alles samen te laten oplossen/verduidelijken (beste oplossing voor u)

opmerking: teneinde eventuele mogelijke verkeerde interpretaties te voorkomen

werd aan het nieuwe Nokia toestel en aan de bijgeleverde sim-kaart al dan niet een nieuw tfnr met abo (voor 2 jaar) gekoppeld

en/of werd uw oud tfnr (van uw oude toestel) eventueel gekoppeld aan het bij de Nokia geleverde sim (voor 2 jaar)?

succes

 

 

Beste HARTELIJK DANK voor uw reactie, maar ik weet niet of ik de tijd vind o morgen langs te gaan in

Oudenaarde. Ik heb mijn OUD TELEFOONNUMMER behouden van de vroegere Pay&Go kaart, dus zal ik nu wel een nieuwe hebben op mijn oud nummer 0474******. 

Ik heb inderdaad een contract getekend van 2 jaar, en zal dat ook niet opzeggen, de reden hiervan was een cadeau van de kinderern.

De Sim-kaarten zijn wel oud en de enen zeker versleten, en het waren mijn kinderen DE PAEPE BART & MIEKE DE PAEPE, die eerst GSM’s gebruikten thuis, toen ze oud genoeg waren. Ik zag ook op mijn contract het adres van mijn ZOON in HOREBEKE, die daar al vele jaren woont. Dit klopt niet. Verder weet ik niet als ik de SMARTPHONE behoudt en nu nog een P&G zou kopen voor mij cadeau-Smartphone van PLUS-MAGAZINE wat het probleem kan zijn. Met P&G kan ik best mijn verbruik bijhouden, dat ben ik toch al jaren gewoon, maar ook+/- 25 EUR per maand voor de SMF is geen probleem . Maakt dit alles duidelijk. PS. mijn echtgenote heeft een nr 0494 *** *** met een abonnement bij SCARLET voor 8€ per maand. Zou dit niet alles verduidelijken ? Kunnen deze “chats” niet doorgestuurd worden naar uw collega in Oudenaarde, misschien kan ik nog wel de naam vinden op mijn contract ?  Dat van die “verkeerde interpretaties” vind ik wel zéér eigenaardig. Daarom wil ik wel iemand contacteren telefonisch, kan ik Oudenaarde ook bellen morgen ? Groeten, JP.

 

Reputatie 6
Badge +3

In jouw openingspost sprak je over het volgende hetzelfde nummer bereiken. Daaruit stelde M_016 en KoenN zich de vraag of je bedoelde dat je zowel voor nieuwe smartphone nokia als jouw GSM’pje je hetzelfde GSM nummer wou gebruiken namelijk 0474*. Vandaar dat M_016 sprak over verwarring. Met eender welke SIM kaart kan je elk ander GSM nummer opbellen.

En als je dit niet kan de simkaart gratis omruilen in een Prox center ….

Met eender welke SIM kaart kan je elk ander GSM nummer opbellen

Hallo,

 

Ik vond het raar dat ik naar Oudenaarde moest vooor 

“opmerking: teneinde eventuele mogelijke verkeerde interpretaties te voorkomen” ! ?

 

Zegt u nu dat ik voor 2 OUDE PROXIMUS-simkaartjes een NIEUWE PAY&GO kan krijgen met nieuwe tel.nummer, die ik kan activeren als ik wil ?

 

Ik ga eens de openingsuren van Proxi Oudenaarde bekijken, want ik moet daar niet speciaal mijn zaterdag aan spenderen, ik ben wel gepensioneerd, maar dagelijks actief met kinderen, kleinkinderen en een bejaarde om in een wzc die wij dagelijks bezoeken.

 

IK DENK DAT WIJ ELKAAR BEGREPEN HEBBEN EN DAT IK BETER AF BEN BIJ PROXIMUS-WINKEL DAN BVB EEN KAART TE KOPEN IN EEN CARREFOUR OR WHATEVER ! 

Hartelijk dank voor de medewerking. Je kan nog éénmaal reageren, maar dan kan ik dit probleem als opgelost beschouwen. BEDANK T!

 

Reputatie 6
Badge +3

Oude ge-deactiveerde  SIM kaartjes ga je niet gratis kunnen omruilen naar een nieuwe Pay & GO. Je kan wel een nieuwe Pay & Go SIM kaarten aanschaffen. Als de bedoeling enkel maar is om een Pay & go kaart te kopen dat kan je ook in een andere winkel  doen. Dat moet niet in een Proximus winkel zijn. 

ge-deactiveerde  daar wil je mee zeggen niet meer in de wachtpool zitten anders kunnen ze nog het oude nummer geven, nee ?

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad die niet meer in de wachtpool zitten. Ik ging er vanuit omdat de topic starter het volgende zei: Wij zijn 65+ en de kinderen zijn al enkele jaren het huis uit, maar belden toen op onze kosten met GSM’s. Misschien horen die SIMKAARTEN bij één van hun GSM’s ??? Ik weet niet of ze in een Proximus punt van een winkel kunnen proberen om te heractiveren of dit enkel maar kan gebeuren in een Proximus winkel.Het is inderdaad nog het proberen waard om het te vragen.

K1525291

Hallo, Weet iemand waarom ik geen enkel van de programma’s, aangeboden via MY PROXIMUS kan opvragen, facturen opvragen, verbruik bekijken .. . Ik krijg telkens een FOUTMELDING “deze site is niet bereikbaar” of kan programma niet vinden of zoiets en lig eruit. Daarjuist controleer je internet code xxxxxx, maar na enkele minuten kreeg ik bericht dat dit perfect werkt. Ook alle anderen toepassingen op mijn PC werken terecht. K1525291. 

daar ben je niet alleen mee met dit probleem, waarschijnlijk zal er eens naar je instellingen moeten gekeken worden en indien nodig aangepast, maar pas maandag komt hier iemand terug langs die van proximus zelf is.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @jeanpierre_055 , ik zie dat je een Scarlet klantnummer doorgeeft? Enkel Proximus klanten kunnen gebruik maken van MyProximus. Grt, Heidi

Sorry, maar ik ben PROXIMUS-klant met mijn Smartphone ! Mobilus S. Voordien had ik Proxi  Pay&Go. Ik heb via Scarlet ook PROXIMUS-TV (maar zonder “MENTTV”. Ik heb een account bij Proximus en kan perfect inloggen. Ik krijg rechts boven mijn naam met foto & “my proximus”, maar als ik mijn facturen of huidig verbruik of eender wat wil bekijken, loop het programma VAST en lig ik eruit ! 

Reputatie 7
Badge +3

@jeanpierre_055 kun je in je profiel het klantnummer van Proximus toevoegen, dan kijken we dit graag verder voor je na!

Hallo,

Ik moet nog even langsgaan met mijn oude simkaarten, maar heb ondertussen ook een Pay&Go kaart met vervaldag 2018, die nog in de ongeopende verpakking zit. Misschien kan deze in de Proxi-winkel nog voor mij met een nieuw nummer worden geopend ? 

Op mijn “MY PROXIMUS” kan ik wel geen enkel programma starten, want bij eender wat ik aanklik krijg ik een foutbericht, ik heb al gelezen op internet dat andere mensen hetzelfde probleeem hebben. Dus mijn “my proximus” inloggen is geen probleem, maar facturen opvragen of verbruik opvragen, etc… geeft enkel foutbericht.

Reputatie 7
Badge +3

@jeanpierre_055  Heb je dit probleem reeds doorgegeven via de MyProximus app? Dit kan door in de app met je toestel te schudden. Groetjes, Antonella

Reageer