Vraag

Kan dit zomaar ?

  • 19 November 2017
  • 2 reacties
  • 306 Bekeken

Ik ben in het bezit van twee gsm toestellen.
Gezien ik vrijwillig maatschappelijk werk doe , is het noodzakelijk dat je privé en werk gescheiden houd , zodoende was het noodzakelijk dat ik twee gsm’s had , beiden voorzien van een simkaart pay and go van proximus.
Deze toestellen gebruik ik al jaren , en dit met en laadkaart , alwaar ik maandelijks 15 euro op plaatste.
Op gegeven moment stond er op mijn laadkaarten en belkrediet van 118.90 euro op het nummer 0476628423, en op het ander toestel en belkrediet van 92,88 .
Eind februari 2017, werd ik opgebeld van proximus en dit met de vraag of ik wist wat er op mijn laadkaarten stond van belkrediet.
Ik antwoorde dat ik heel goed wist wat er op deze kaarten stond en vernoemde de sommen.
De bediende van proximus waarschuwde mij dat het niet slim was om op deze wijze te werk te gaan, en melde mij dat er en nieuw systeem was en welke full controll noemde.
Dit systeem hield in dat proximus maandelijks automatisch 14 euro op de kaart plaatst , en ik deze later onder en factuur thuis kreeg en kon betalen.
Het voordeel van dit systeem was ; ik zou ten aller tijde kunnen kijken op de site mijn proximus , hoeveel ik op mijn kaart had , maandelijk 120 minuten gratis mocht bellen , 1G gratis kreeg voor gebruik van internet , en onbeperkt gratis smsen.
Had ik de waarde niet opgebruikt schoof het op naar de volgende maanden , en bij verlies of diefstal van de gsm of simkaart , kreeg ik onmiddellijk en nieuwe simkaart met zelfde nummer en zelfde kredietinhoud , en werd de gestolen of verloren kaart stop gezet.
Ik vond dit en zeer aantrekkelijk aanbod , en zei dat hij mij in dat systeem mocht plaatsen.
Begin maart kreeg ik en brief , alsook en sms van proximus , met de bevestiging dat ik en full controll had.
Eerst kreeg ik één factuur per mail en een ander per post , het rare was , voor de ene kaart diende ik maar 14 euro te betalen en voor de ander 15 euro.
Half 2017 , ging ik met deze facturen naar proximus center op de Kouter te Gent , met de vraag of dat wel klopte dat ik twee kaarten had en ik twee verschillende tarieven betaalde , ondanks dat beiden onder het zelfde systeem zaten.
Men ging het in orde brengen , alsook dat alles per mail zou geschieden.
De maand nadien kreeg ik en factuur van 15 euro voor de ene gsm , en een factuur alwaar de ander gsm verbonden was aan mijn andere diensten ( internet en vaste telefoon ) , en was deze ook 15 euro.
Kort daarop kwamen de facturen normaal , maar diende ik plots 15.99 te betalen per maand.
Gezien ik de gsm met simkaart 0476628423 amper nog gebruikte , daar ik bijna 70 jaar ben en ik stilaan aan het afbouwen was , dacht ik aan die 15.99 euro , welke verloren geld was nu .
Op 13/11/2017 rond 10 u in de voormiddag , besloot ik informatie te vragen via chat aan en bediende (Sam) op de site van proximus, of het mogelijk was om voor dit nummer het systeem te stoppen en terug over te stappen naar gewone laadkaart zonder mijn 118.90 belkrediet te verliezen.
Deze melde mij dat het geen enkel probleem was , en dat ik zeker mijn belwaarde niet zou verliezen , en dat hij dit onmiddellijk in orde kon brengen als ik dat wilde .
Ik melde nog een met de nadruk op die 118.90 euro , als ik deze blijf behouden mag je het systeem stoppen en terug als laadkaart instellen.
Hij bevestigde mij dat het geen probleem was en dat hij dit onmiddellijk in orde zou brengen , en ik na enkele dagen (soms kon het drie weken duren) , ik bericht zou krijgen dat alles in orde is.
Uit wantrouwen en angst dat mijn belkrediet zou verloren gaan , ging ik dagelijks kijken op myproximus en maakte ik en screenprint van deze.
Tot en met 16/11/2017 om 09.45 u stond mijn belkrediet nog normaal.
Op 17/11/2017 opende ik mijn mailbox , en zag ik dat ik en mail had van play en gold , en dacht dat ik terug punten kon winnen met en spel , maar het bleek en melding te zijn dat ze betreurde dat ik verandert ben van provider , en ik snel mijn punten moest inruilen of ik ze kwijt was.
Ik ging onmiddellijk gaan kijken naar myproximus , en daar kreeg ik de melding , dat mijn gebruik niet kon getoond worden wegens en technische fout.
Toen ik belde naar het nummer 080022800 om informatie te vragen , kreeg ik te horen dat ze geen informatie mochten geven over dit nummer gezien het toebehoorde aan en firma.
Ik melde dat dit onmogelijk was want dat op 18 januari 2017 dit nummer wettelijk geregistreerd is op mijn naam bij proximus , alwaar ze mij vroeg om aan de lijn te blijven en dat ze het ging nakijken.
Enkele minuten kwam ze terug met de melding dat dit nummer aan en firma toebehoorde en dat ze mij zelfs niet kon terug vinden in de computer.
Toen ik protesteerde werd de hoorn ingehaakt bij proximus.
Enkele uren nadien ging ik terug kijken naar my proximus en stond het nummer met nul waarde.
Ik kon ook de kaart niet meer gebruiken , zelfs naar proximus niet.
Ik belde terug naar nummer 080022800 en kreeg en andere operator aan de lijn , alwaar ik terug alles vriendelijk uitlegde , deze schakelde mij door naar en andere dienst alwaar ik terug alles moest herhalen , deze schakelde mij terug door daar het probleem zogezegd voor de technische dienst was , tijdens de overschakeling kreeg ik niets meer en was de verbinding gewoon verbroken.
Ik ben dan maar naar de politie gestapt in de hoop dat zij mij konden helpen en om klacht in te dienen.
Een politieagente melde mij dat dit voor de ombudsdienst was , maar toen ze naar de papieren van bewijs keek , besloot ze toch eens naar het nummer 080022800 te bellen om te horen wat ze tegen haar zouden zeggen.
Ook aan haar melde men dat het en nummer was die aan en bedrijf gelinkt was , toen de agente melde dat ik nog maar enkele dagen voorheen betaald heb , zeiden ze eerst dat ik vermoedelijk en verkeerde code zal opgegeven hebben waardoor ze bij proximus besloten hebben om dit nummer stop te zetten op mijn naam en over te geven aan en firma.
Toen de agente vroeg of dit zo gemakkelijk en zo snel ging om en nummer in enkele uren van eigenaar te veranderen , werd terug ingehaakt bij proximus.
De agente was verbaast van dit alles en gaf me de raad om naar proximus op de kouter te gaan in Gent , en daar alles voor te leggen.
Toen ik met alle stukken en mijn klacht bij proximus toekwam op de kouter , wou men mij eerst afwimpelen , maar omdat ik sprak naar de pers te stappen , bekeek men toch mijn bewijzen , en moest men mij gelijk geven dat er iets misgelopen was en dat de fout wel bij proximus lag.
Iets meer dan één uur bellen en zoeken op de computer , vond men mij toch terug en zouden ze alles terug in orde brengen , maar dit kon toch en tijdje duren tot alles in orde zou zijn.
Ondertussen gaf deze mij en nieuwe simkaart en zou ik mijn nummer blijven behouden ( 0476628423 ) maar was misschien aan te raden dat ik er minimum 10 euro belwaarde voor zou kopen , zodat ik die kaart toch al kon gebruiken , en de volgende dag ( 18/11/2017 ) zou deze simkaart in activiteit gesteld worden op mijn naam.
Hat is vandaag 18/11/2017 om 21.44 u en kan nog niets doen met deze nieuwe kaart en meld dat deze nog niet is aangesloten.
Vandaag op 19/11/2017 terug oude simkaart in gsm gestoken , en krijg sms van jullie dat ik bedankt ben voor mijn kaart te activeren en zodra ik minimum 10 euro laad , ik deze simkaart vlot kan gebruiken , weg alles .
Vraag nu niet om privé te komen , want privé kan men geen gesprek opslaan , hier wel.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat er op zon-en feestdagen geen Px medewerkers actief zijn op dit forum
Advies:
Mocht er op korte termijn geen reactie komen best schriftelijk per aangetekend schrijven een formele klacht (met alle bovenvermelde elementen met vraag voor de recuperatie van de verloren tegoeden) neerleggen
Proximus - Klantendienst - Koning Albert II laan, 27 - 1030 Brussel
Een redelijke termijn voor antwoord laten (bv. min. 2 weken) en deze ook expliciet vermelden
Indien geen "behoorlijk gevolg" binnen redelijke termijn zou gegeven worden contact opnemen met
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Ze zijn op feestdagen zeker niet actief op het forum en ook niet op de helpdesk 0800 22 800, wel op een zondag,
maar op het forum enkel als het over een technisch probleem gaat met bv internet en TV.

Reageer