Administratieve kosten voor 'te late' betaling

  • 9 August 2012
  • 4 reacties
  • 602 Bekeken

Ik ontving vandaag een factuur van Belgacom met een administratieve boete van 9 euro. Reden ik had mijn factuur 3 dagen te laat betaald.

In volle vakantieperiode geeft Belgacom haar klanten amper 14 dagen om een factuur te betalen.

Als je dan deze absurde boete wil betwisten dan werkt het systeem om de factuur te betwisten uiteraard niet.

" Beste klant

Momenteel kunt u geen betwisting indienen via het web.

U kunt ons gratis bellen op 0800 22 800 (enkel tijdens de kantooruren)."

Laat het nu net buiten de kantooruren zijn (en bovendien heb ik geen zin om een uur naar een muziekje te luisteren).

Dus beste Eva, los je dit even voor mij op? Er zal toch wel iemand bij Belgacom zijn die de betekenis van het woord service nog niet vergeten is ...

vr.gr.

Eric

klantnr:1243069

4 reacties

Beste Eric,


Ik heb u commercieel een creditnota opgemaakt van 9EUR.Deze gaat u via de post ontvangen.

U mag het verschil overschrijven met dezelfde mededeling.Het te betalen bedrag is 66,67EUR.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Wat ik in dit verhaal niet begrijp is dat er toch tot twee maal een schriftelijke verwittiging opgesttuurd wordt door bgc als je niet op tijd betaalt!

Is dit dan ook niet gebeurd.

Elsa
De briefwisseling van Belgacom mbt facturatie is zeer verwarrend; In het verleden heb ik hierdoor ook al een paar keer een rekening dubbel betaald (dit wordt door Belgacom wel automatisch in rekening gebracht).

Het lijkt mij logischer om klanten een iets langere betalingstermijn te geven (30 dagen zou niet onlogisch zijn).
Ik (en vermoedelijk ook andere klanten) sparen de overschrijvingen op en doen deze 1 keer per maand (gewoonlijk begin van de maand 😉 ).
vr.gr.
Eric
Reputatie 7
Badge +1
Het is altijd beter en veiliger de overschrijvingen bij ontvangst onmiddellijk electronisch in te geven voor betaling, eventueel op een latere datum (voor de vervaldag). Je krijgt die facturen altijd ruim op tijd. Vooral als je kiest voor een groene factuur, dan krijg je ze per mail in PDF, en kan je ze naar believen afdrukken of niet. Uitstel is dikwijls afstel. Een domiciliëring is altijd nog handiger natuurlijk, maar dan moet er bij aanbieding op de bank voldoende dekking zijn uiteraard, anders loopt het terug fout. En regelmatig de E-services eens raadplegen; daar staat het nog openstaand bedrag altijd vermeld. Betalingstermijnen van 30 dagen gelden meestal enkel voor bedrijven, niet voor particulieren, tenzij anders overeengekomen.

Reageer