Nieuw

Telenet vs Proximus

  • 24 November 2019
  • 7 reacties
  • 6740 Bekeken

Reputatie 2
  • Apprentice
  • 6 reacties

Sinds vorige week is familie van me overgestapt naar Proximus TV + internet.

Ik ben alles gaan installeren en paar dagen gaan testen.  Ik gebruik voor TV Telenet, en merk paar verschillen op die Proximus zou moeten doen als Telenet om mij bij Proximus klant te laten worden:

Beter bij Proximus

  • beeld en geluidskwaliteit vind ik beter bij Proximus 
  • Prijs is interessanter
  • 1 gratis bonusfilm
  • 10 programma’s tegelijk opnemen
  • Netflix integratie
  • geen kabel(abonnement) 

Wat ik vervelend vind:

  • je kan niet per decoder een afzonderlijke zendervolgorde hebben
  • je moet wel een 2e decoder nemen, want Pickx app met Chromecast (iPad) werkt tergend traag en is beperkt
  • proximus tv opstarten duurt lang
  • waarom altijd met dat infokanaal starten?
  • opgenomen programma verder of terug spoelen: zo ergerlijk bij Proximus. Bij Telenet kan ik x2 dan zie ik beeld en heb geluid (bv ideaal voor saai moment F1) en bij x6 of x24 kan ik perfect timen om te stoppen na reclame. Bij Proximus : geen geluid, stop je verderspoelen zit je ineens 2 a 3 minuten verder. Echt enorm vervelend. Prioriteit om dit te verbeteren.
  • opname je kan niet kiezen: dit seizoen, de ganse serie, enkel de nieuwe aflevering. 
  • bij herinneren start programma kan je niet kiezen: de tijd, of automatisch zappen, of enkel melding op scherm. Proximus : 10 min en dan 5, annuleer je: geen herinnering meer of niet zappen
  • neem je programma op via 1 decoder, dan staat dit automatisch op andere decoder. Je zou moeten kiezen : enkel deze decoder of alle decoders/pickx
  • je kan niet kiezen hoeveel minuten (voor start en na einde) je programma langer wil opnemen (ps waarom gebruiken zowel Telenet en Proximus PDC niet? opname start op moment dat programma start ongeacht duur vertraging)
  • bij Telenet kan je opgenomen programma bekijken en snel even naar TV gids, bij Proximus stopt je opname en begin je live TV te kijken
  • programma’s worden maar 60 dagen (of 3 jaar bewaard na altijd manueel veranderen).
  • Heel veel Franstalig aanbod
  • wil je op 1 TV enkel lineair kijken, gaat niet: je moet decoder hebben (is er een smartcard?)
  • onvoorzien bijkomende kost van internet booster.
  • algemeen de user interface: bv logo’s zender, de paarse balk onderaan scherm (aanpasbaar bij Telenet)

Conclusie: kwaliteit is goed bij Proximus, maar dringend veel meer aandacht naar UX en UI nodig

 

7 reacties

Is een mooi resumé van wat in het verleden al allemaal aangekaart geweest is op het forum maar nu staat het mooi bijeen 👍

1 decoder heb je zelf niet nodig als je een tv abo hebt dan kan je via pickx app TV kijken of via de webversie op laptop bv en dan als voorbeeld via Chromecast op je tv kijken.

Reputatie 6
Badge +3

Niet akkoord met

- opstarten duurt lang. Alleszins niet hier.

- prox. start op met infokanaal, hier ook niet.

 

100% akkoord over doorspoelen. 

- doorspoelen is ergerlijk.

Ondertiteling verdwijnt bij doorspoelen.

Grote hinderlijke paarse balk.

(waarom niets smal bovenaan ipv zo een brede band onderaan ) 

Altijd gokken waar je uitkomt bij doorspoelen 

 

 

Dan moet je eigenlijk ook erbij zeggen over welke decoder je spreekt.

klachten over traag opstarten zijn er in ieder geval al veel gemeld geweest en er is duidelijk verschil in decoder types.

Ook oppassen dat er sommige dit vergelijken met TN bv enz….

Reputatie 4
Badge +1

We zijn nu een jaar later. Ik heb eens vergeleken omdat ik mss overstap naar Telenet. Als nieuwe abonnee krijg je bij Telenet voor een paar euro’s meer,  veel meer dan bij proximus. Gratis apps bij telenet, px is betalend, 2 gsm’s, geen decoder  problemen, disney+ ed kan je altijd en overal ontvangen en zo is er nog meer.

Ja dat is al altijd zo geweest dat iedereen voor zijn eigen moet uitmaken welke operator voor hem de beste lijkt, qua mogelijkheden, , service , prijs enz….

Daarom kan men ook tegenwoordig op elk moment kosteloos van operator veranderen.

Reputatie 1
Badge

Niet akkoord met

- opstarten duurt lang. Alleszins niet hier.

- prox. start op met infokanaal, hier ook niet.

 

100% akkoord over doorspoelen. 

- doorspoelen is ergerlijk.

Ondertiteling verdwijnt bij doorspoelen.

Grote hinderlijke paarse balk.

(waarom niets smal bovenaan ipv zo een brede band onderaan ) 

Altijd gokken waar je uitkomt bij doorspoelen 

? Welke paarse balk balk in feite? Ik heb in die paar dagen nog geen 1 keer een paarse balk tegen gekomen op mijn 65 inch tv. En tegenover vroeger is Proximus  veel goedkoper geworden dan Telenet. Dat aantal Frans kan iets verandert zijn omdat je vroeger Belgacom had, en dat  werkte toen nog met verschillende pakketen, zowel NL als FR die een Vlaming ook kon kopen.

 

 

 

 

 

 

je reageert hier nu wel op een bericht van Frank van een jaar geleden, dus inderdaad is er ondertussen wel al toch iets veranderd hé :relaxed:

Reageer