Skip to main content
Binnenkort komt iPhone 2019 uit. En waarschijnlijk met dual Sim , waarvan eentje esim...Hoe ver staat Proximus in de ondersteuning van deze esim applicatie ?



ro

Orange staat precies al verder:

 

https://www.orange.be/nl/blog/esim-belgie-alles-weten


 

Merci!


“Tegen 2030 moet eSIM wereldwijd als de norm worden beschouwd.”

Dus Proximus en Telenet hebben nog de tijd om de kat uit de boom te kijken :relaxed: 

 


Een tijdje geleden was er de melding dat Proximus bezig is om in de loop van dit jaar eSim te ondersteunen.

Is daar al een concrete datum voor?


Blijkbaar nog niet hopelijk komt er beter nieuws.


Ik zou een smart watch willen kopen in LTE versie maar voor de Benelux wordt enkel bluetooth ondersteund. Ik veronderstel dat dit hiermee te maken heeft...galaxy watch 3 bestaat met eSim, dan kan de horloge eindelijk zonder die vermaledijde telefoon…

Johan


Ik heb me ondertussen een Ticwatch 4GLTE aangeschaft. Enige die verkrijgbaar is in Belgie met mogelkjkheid tot 4G  LTE via ingebouwde eSim. Ik hoop dat proximus me dan ook zal toelaten om mijn huidig GSM nummer te gebruiken op deze smartwatch,

Proximus?


@jvlauw daarvoor zullen ze eerst esim moeten ondersteunen!


Dan moet ik misschien toch eens aan de andere kant van de heuvel kijken...


@jvlauw ja je kunt altijd afwachten tot iemand die van proximus zelf is je na het weekend mss goed nieuws kan brengen dat het voor heel binnenkort is, laat ons hopen!


https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/proximus-ondersteunt-virtuele-simkaart/10255194.html

Proximus maakte donderdag bekend dat het voortaan eSIM-compatibele telefoons gaat ondersteunen voor zijn bedrijfsklanten. Residentiële klanten zullen de eSIM vanaf 19 oktober kunnen activeren.

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/ook-proximus-ondersteunt-voortaan-de-esim/article-news-1648059.html?cel_hash=f956b8a98023fdc7977068279eed581c136974f0&chts=1601559851&utm_source=Newsletter-01/10/2020&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBDATANNL&&cookie_check=1601552652

https://www.proximus.com/nl/news/2020/20201001_proximus-supports-esim.html

https://www.hln.be/ihln/multimedia/ook-proximus-ondersteunt-voortaan-ingebouwde-simkaart~a5d15735/

Wie voor de eSIM gaat, kan zijn identificatiegegevens na een identiteitscheck downloaden door een QR-code te scannen. In een eerste fase is de eSIM beschikbaar op vraag van de klant, die daarvoor langs moet gaan in een shop. Daar krijgt hij een voucher met QR-code. In een tweede fase zal de overstap volledig online mogelijk zijn.


zie ook in ander forum topic → https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/e-sim-51511

 

PS: 

Enterprise klanten vanaf 1 oktober en
Residentiële klanten vanaf 19 oktober 
Bij Orange was dit  al sinds februari 

via MyProximus app zal het mogelijk zijn om eSIM te activeren

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html


Ik begrijp niet goed waarom dit onderscheid en waarom drie weken ertussen,

het zal wel kinderziekten hebben, kan je die niet beter bij de residentiele klant uittesten?

Johan.


Als het inderdaad wel op de voorspelde datum mogelijk wordt (goed werkt) , maar dat zullen we dan wel zien!


& maar blijkbaar (nog) niet gepland voor Pay&Go volgens LeSoir

https://geeko.lesoir.be/2020/10/01/proximus-va-enfin-proposer-lesim-a-ses-clients/?_ga=2.12223283.660550236.1601564286-1034594448.1601564286


Dat had ik ook niet verwacht trouwens!


Beste Proximus medewerkers.

Vanaf vandaag kunnen privé klanten een e-sim aanvragen in een proximus winkel. Om niet nodeloos te moeten aanschuiven vraag ik me af of Mobilus Full Control klanten ook een e-sim kunnen aanvragen?

 

Alvast bedankt


FYI: tenzij het nog kan veranderen maar dit staat gelijk met een prepaid Pay&Go kaart, waar dit voorlopig nog niet mogelijk is.


Waarom dat niet gewoon via de app? Vandaag bij ons in Merchtem in de shop geweest. Wordt blijkbaar gefaseerd uitgerold, eerst de grote shops dan de kleinere dus ik blijf op mijn honger...


voorlopig kan het nog niet online en enkel via voucher met QR code die je moet afhalen in een Prox shop.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Deze toestellen worden momenteel ondersteund:

  • Apple: iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2020), iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR & iPad 10.2.
  • Samsung: Galaxy S20, Galaxy S20+ & Galaxy S20 Ultra 5G.

In de toekomst zal eSIM ook beschikbaar zijn voor andere toestellen zoals bv. smartwatches.

eSIM activeren met de QR code

Om je eSIM te kunnen gebruiken, heb je een voucher nodig met een QR-code. Met deze QR-code kun je het eSIM profiel op je gsm activeren.

Je kunt de voucher met de QR-code gratis afhalen in een Proximus shop vanaf 21/10.


@TClaes Op Mobilus Full Control  is dat niet mogelijk.Misschien in de toekomst maar op dit ogenblik spijtig genoeg niet.Groetjes,Joel


dit weet ik allemaal, maar ik vind het gewoon frustrerend dat het zo omslachtig moet gaan...


FYI: ja dat zal wel nog online kunnen in de toekomst, dit zal wel op de site dan aangepast worden eens het zo ver is.


Beste mede forummers,

 

Hier moet mij toch iets van het hart…

Sinds enkele dagen is het voor particulieren ook mogelijk om e-sim via Proximus te gebruiken.

Volgens de site van Proximus dien je bij een shop een QR code te gaan afhalen om dit te scannen en te kunnen activeren.

Zo gezegd zo gedaan…

Ik heb contact opgenomen bij de plaatselijke shop in Edingen…

De persoon die daar werkte wist mij te melden dat hij hier nog geen instructies van gekregen heeft en bleek zelf niet te weten wat e-sim was…

De gerant wist te melden dat er idd nog geen instrucites waren gegeven hierover en rade mij aan om contact te leggen met de klantendienst…

 

Zo gezegd, zo gedaan…

Ik bel naar de klantendienst met de vraag hoe ik aan een e-sim geraak.

Deze zeer vriendelijke(ahum...) mevrouw sit mij te melden dat dit via de Proximus shop moest gebeuren…

Toen ik haar meedeelde dat de shops hier zelf niet van op de hoogte waren gaf ze mij doodleuk mee om een andere shop te proberen…

 

Moet ik echt gans de tour van België rijden om hieraan te geraken ???

 

Beste Proximus, jullie producten zijn schitterend, jullie bereik is schitterend…

 

MAAR van klantvriendelijkheid en behulpzaamheid hebben jullie weinig kaas gegeten…

 

Een zeer teleurgestelde, goede en trouwe klant


Vandaag naar een business center geweest in Halle, daar hebben ze mij kunnen helpen met een kaartje met QR code.

De zeer behulpzame dame melde mij dat de activatie 2 uur ging duren, niet veel later keeeg ik een bevestigingsmail van Proximus waarop duidelijk staat dat mijn nano sim ging gedeactiveerd worden en mijn e-sim geactiveerd worden, dit vandaag ten laatste om 22u…

 

Mijn verbinding zou weg vallen…

Het is nu 22u30, nog steeds verbinding en met geen mogelijkheid mijn e-sim te activeren…

 

Wat nu Proximus ?

 

 


Reageer