Vraag In Progress

Esim / E-sim Proximus

  • 18 August 2019
  • 92 reacties
  • 13920 Bekeken


Toon eerste bericht

92 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Oei, sorry… nee, je moet niet terug, we leiden de aanvraag opnieuw in omdat de originele was blijven hangen… we houden je op de hoogte!

zie ook in ander forum topic → https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/e-sim-51511

 

PS: 

Enterprise klanten vanaf 1 oktober en
Residentiële klanten vanaf 19 oktober 
Bij Orange was dit  al sinds februari 

via MyProximus app zal het mogelijk zijn om eSIM te activeren

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Reputatie 1

Ik begrijp niet goed waarom dit onderscheid en waarom drie weken ertussen,

het zal wel kinderziekten hebben, kan je die niet beter bij de residentiele klant uittesten?

Johan.

Reputatie 7
Badge +3

@TClaes Op Mobilus Full Control  is dat niet mogelijk.Misschien in de toekomst maar op dit ogenblik spijtig genoeg niet.Groetjes,Joel

Als het inderdaad wel op de voorspelde datum mogelijk wordt (goed werkt) , maar dat zullen we dan wel zien!

Reputatie 7
Badge +4

& maar blijkbaar (nog) niet gepland voor Pay&Go volgens LeSoir

https://geeko.lesoir.be/2020/10/01/proximus-va-enfin-proposer-lesim-a-ses-clients/?_ga=2.12223283.660550236.1601564286-1034594448.1601564286

Dat had ik ook niet verwacht trouwens!

Reputatie 2
Badge +1

Vandaag naar een business center geweest in Halle, daar hebben ze mij kunnen helpen met een kaartje met QR code.

De zeer behulpzame dame melde mij dat de activatie 2 uur ging duren, niet veel later keeeg ik een bevestigingsmail van Proximus waarop duidelijk staat dat mijn nano sim ging gedeactiveerd worden en mijn e-sim geactiveerd worden, dit vandaag ten laatste om 22u…

 

Mijn verbinding zou weg vallen…

Het is nu 22u30, nog steeds verbinding en met geen mogelijkheid mijn e-sim te activeren…

 

Wat nu Proximus ?

 

 

heb je je toestel al volledig uitgeschakeld en terug laten opstarten

pas maandag komt hier iemand terug van proximus die je kan verder helpen of anders proberen in het business center of ze daar kunnen verder helpen.

Kan je me even meedelen welke canadese provider je gebruikt?
Reputatie 2
Badge +1

heb je je toestel al volledig uitgeschakeld en terug laten opstarten

pas maandag komt hier iemand terug van proximus die je kan verder helpen of anders proberen in het business center of ze daar kunnen verder helpen.

Reeds geprobeerd zonder succes...

Reputatie 1

dit weet ik allemaal, maar ik vind het gewoon frustrerend dat het zo omslachtig moet gaan...

FYI: ja dat zal wel nog online kunnen in de toekomst, dit zal wel op de site dan aangepast worden eens het zo ver is.

Kan je me even meedelen welke canadese provider je gebruikt?
Ik heb een esim datapacket van 1gb voor 30 dagen gekocht van knowroaming.co
Dan krijg je een qr code gemaild en die kan je scannen met je wearable app. Check wel eerst of je de mogelijkheid krijgt om een qr code te scannen, anders zal dat zeker niet lukken.
Vervolgens moet je dat datapacket ook nog activeren, daar ligt een kleine moeilijkheid; dat activeren gaat enkel met de app van knowroaming. Maar je kan alleen een account maken als die app op een esim android toestel geïnstalleerd is. Mijn s10 heeft geen esim, dus deed die app moeilijk.
Ik heb dan vervolgens via de support van knowroaming (via mail) die heel vlot bereikbaar is een account laten maken met login en paswoord, die is dan aan de gekochte esim gekoppeld en zo kon ik inloggen op de app. Dan juist nog packet activeren op de app en de 4g werkt direct.
Edit: let er wel op dat je met die knowroaming bundel niet kan bellen of opgebeld worden, het is data only.
allee een hele grote vooruitgang met die esim blijkbaar ☺️
Ben eens benieuwd wie er eerst met esim aanbod gaat buitenkomen hier in Belgie

Kan je me even meedelen welke canadese provider je gebruikt?Ik heb een esim datapacket van 1gb voor 30 dagen gekocht van knowroaming.co
Dan krijg je een qr code gemaild en die kan je scannen met je wearable app. Check wel eerst of je de mogelijkheid krijgt om een qr code te scannen, anders zal dat zeker niet lukken.
Vervolgens moet je dat datapacket ook nog activeren, daar ligt een kleine moeilijkheid; dat activeren gaat enkel met de app van knowroaming. Maar je kan alleen een account maken als die app op een esim android toestel geïnstalleerd is. Mijn s10 heeft geen esim, dus deed die app moeilijk.
Ik heb dan vervolgens via de support van knowroaming (via mail) die heel vlot bereikbaar is een account laten maken met login en paswoord, die is dan aan de gekochte esim gekoppeld en zo kon ik inloggen op de app. Dan juist nog packet activeren op de app en de 4g werkt direct.
Edit: let er wel op dat je met die knowroaming bundel niet kan bellen of opgebeld worden, het is data only.



Bedankt!
Reputatie 2
Badge +1

Oei, sorry… nee, je moet niet terug, we leiden de aanvraag opnieuw in omdat de originele was blijven hangen… we houden je op de hoogte!

Tot nu toe nog steeds niks….

Het is nu bijn 24u verwijderd dat ik een week geleden naar de shop ben geweest voor dit…

 

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn ?

De concurrentie(Orange) heeft dit klaar op 1uur, aanvraag + activatie!

Reageer