Nieuw

eerste indruk Pickx Mix NL

  • 15 November 2021
  • 0 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo,

Ik test deze maand het boeket Pickx Mix NL uit.

Voorlopige bevinding: ik had niet eerder opgemerkt dat BBC Entertainment ook in SD-kwaliteit wordt uitgezonden. Dat is ontgoochelend omdat je zelfs met deze tv-optie erbij (na de maand gratis testen) voor 10 EUR/maand  extra van het hele BBC-aanbod nog steeds maar één zender in HD krijgt, BBC First en de rest nog steeds in SD.
Ook sommige andere zenders worden ook in dit extra boeket nog steeds in SD doorgezonden. Dat is voor mij in 2021 wat betreft prijs/kwaliteit echt onaanvaardbaar voor een betalend tv-pakket.
Ook kan ik nergens VH-1 Classic en Museum tv terugvinden, noch op de decoder, noch via webbrowser. Deze zenders staan toch vermeld hier,
https://www.proximus.be/nl/id_cr_pickx_mix/particulieren/pickx-tv-en-opties/pickx-tv-opties/pickx-mix.html#/BestChannels

Of het moest alweer zijn dat de info niet up-to-date is, zoals zeer vaak bij PX-webpaginas.

Tot slot is de samenstelling van het soort zenders op zich ook niet heel bijzonder, hoewel dat natuurlijk ook kwestie van smaak en interesse is. Zo interesseren Kids zenders mij niet. Klassieke muziek bekijken heeft voor mij dan weer weinig meerwaarde en daar geniet ik meer van via een goede HD-audiobron zonder beeld.

Het zou m.i. beter zijn mocht een klant "a la carte" een extra boeket van zenders mogen samenstellen, bvb in opties 'light' en 'maxi'.
En zo’n benadering zou ter uitbreiding ook voor het basispakket mogen gelden, zodat het grootste deel rommelzenders er uit kan en je een slanker maar beter bij je interesseprofiel passend tv-aanbod in je huiskamer krijgt. Is de eeuwige discussie tussen het overaanbod Franstalige vs. te weinig Nederlandstalige kanalen ook ineens opgelost.

Wat Pickx Mix NL betreft denk ik dat ik tijdig mijn proefperiode ga stopzetten. Hiervoor betalen vind ik dus echt de moeite niet.


0 reacties

Geen reactie

Reageer