Beantwoord

zwakke verbinding proximus

  • 14 January 2024
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Beste allen, 

Wij hebben inmiddels een jaar een Flex S pakket van Proximus. Tv werkt prima na de hulp hier op het forum (haperend beeld). 
 

We blijven echter problemen ondervinden met de downloadsnelheid van Proximus. 
via de app haal ik slechts 60mpbs op een goede dag. Mails ophalen doen de smartphones met veel tegenzin en moeite, en downloads op vb. een playstation5 duurt ongeveer 1-3 werkdagen (soms letterlijk). 
 

De kabel van Proximus tot bij ons binnen halen was geen pretje, de werkmannen waren uren bezig met onze oprit open halen, en het taalverschil maakte het onmogelijk om te communiceren. 
het betreft ook een nieuwbouw, maar zelfs via de bekabelde verbinding is slechts 20mbps realistisch. 
 

ik zend in bijlage een rommelige foto (excuses hiervoor) van onze installatie. Op de hoop dat een van jullie experts hier een fout kan terugvinden. 
 

Alvast enorm bedankt! 

 

icon

Beste antwoord door Martin 14 January 2024, 12:13

Bekijk origineel

4 reacties

Wat zegt http://proximus.be/internetsnelheid over je gegarandeerde snelheid?

Voorbeeld van een VDSL lijn die 100Mbps aankan

Mogelijks moet de DLM je nog evalueren om een hogere snelheid te kunnen geven, zeker als je aansluiting nog niet lang uitgevoerd werd.

NB: → Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

Bedankt Martin voor uw reactie. 

 

60mpbs blijkt jammer genoeg in mijn geval de normale gang van zaken te zijn in mijn regio. 
Hier moet ik toch een tweede keer over nadenken of Proximus in dit geval wel de juiste beslissing is.
Het verschil met de concurrent is ontzettend groot (+400mpbs). 
 

 

Inderdaad bij PX kan dit niet via DSL lijn enkel via hun fiber kan het nog hoger natuurlijk.

→ Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

Proximus is zoals het evangelie en de bijbel .. men moet niet trachten om iets te verstaan, helaas …

Ik zit in zone B (als dat nog bestaat) ttz net geen 600 m van een ROP (alhoewel er een nieuwere staat op 50 m van mijn voordeur). Ik zit dus op een 85/25 profiel (eveneens: als dat nog bestaat)

Mijn koper aansluiting is letterlijk vooroorlogs en de telefoonlijn komt bij mij nog binnen via een opgekrulde blote koperdraad (cat whisker!) waar ik niet eens meer het stof durf af doen.

Ik heb echter vanaf dag 1 een consistente naakte snelheid van 77+ Mbps  down (85-protocol overhead) en 23 Mbps up. Dus ik beklaag mij niet … 

Maar naar wat ik hier lees en de ervaring die ik heb bij mijn familie zijn sommigen met fiber veel slechter af dan ik … begrijpe wie kan! 

Reageer