Skip to main content

Hallo,

Een tweetal weken geleden deden we een reset van de Bbox na problemen met de tv. Sindsdien valt de wifi verbinding met de Apple producten voortdurend uit. Bij Samsung is er geen probleem. Verder is er niets gewijzigd. Voor de reset werkte alles perfect. 
Wat te doen? @proximus 

Dank je!

Nathalie

@Nver 

Mss stond vroeger “smart wifi” = “One SSID” niet actief en daarom zou je eens kunnen proberen door die terug uit te zetten of het helpt:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.


@Nver 

 


@Martin heb ik geprobeerd, op het eerste zicht lijkt het idd beter. Ik wacht even af…

Bedankt alvast!


Toch nog niet opgelost.

Iemand nog tips?


Zijn hier ook mensen van Proximus die meelezen? Bellen met de klantendienst is zo een ramp. 


In het weekend is hier niemand van Proximus.

 


In afwachting :

https://support.apple.com/nl-be/111786

https://www.iculture.nl/tips/problemen-wifi-oplossen/

 

https://www.appletips.nl/ipad-wi-fi-problemen-oplossen/


@Nver 

Maak je behalve met de bbox3 ook nog verbinding met een HUP of Switch?

 

Geert


@GeertC ik denk het wel 🤣


@GeertC ik denk het wel 🤣

Heb je samen met de bbox3 de Switch ook herstart?

 

Geert

 


Reageer