Beantwoord

Wifi valt steeds weg

  • 18 July 2023
  • 25 reacties
  • 554 Bekeken

Reeds geruime tijd valt de Wifi van mijn b-box3 uit.
Ofwel schakelt hij over op het 4G signaal en/of vraagt hij opnieuw het paswoord.
Zelfs indien mijn Apple-apparaten vlakbij het modem liggen valt het wifi-signaal weg.
Modem heb ik reeds herhaaldelijk gereset, evenals de instellingen van mijn Apple-apparaten. 
Wat rest er nog ???

icon

Beste antwoord door Martin 19 July 2023, 21:58

Bekijk origineel

25 reacties

valt de verbinding via utp netwerkkabel dan ook weg of alleen via wifi,

en blijft het DSL controlelampje op dat moment continu oplichten.

 

valt de verbinding via utp netwerkkabel dan ook weg of alleen via wifi,

en blijft het DSL controlelampje op dat moment continu oplichten.

Verbinding via utp netwerkkabel werkt perfect - enkel wifi valt herhaaldelijk uit.
Het DSL lampje van het modem blijft constant aan.

Reputatie 5
Badge +2

@JohnS Zou je een paar tijdstippen kunnen doorgeven wanneer dit voorvalt? Dan kunnen we dit nakijken voor je.

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel OneSSID (tijdelijk) uitschakelen via GUI 192.168.1.1 van de Bbox3(v+)  om te zien of het probleem zich nog stelt (1 SSID type WiFi-home-xxxx voor 2.4 en 1 SSID type WiFi-5.0-xxxx voor 5.0 met dezelfde WiFi Key)

Indien het probleem blijft en de verbinding gemaakt wordt via WiFi 5.0, dient Proximus mogelijks de Bbox te vervangen

 

P.S.

Ik veronderstel dat uw Apple toestel xyz (en niet de Bbox) overschakelt op het 4G (mobiele) netwerk

Het gebruikte  WiFi kanaal kunt u bv. eventueel via InSSDer  terugvinden

inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot

@JohnS Zou je een paar tijdstippen kunnen doorgeven wanneer dit voorvalt? Dan kunnen we dit nakijken voor je.

In feite constant - op dit ogenblik 19/07 om 2134 uur  zit ik op 1 meter van het modem en geen wifi 

 

heb je al eens geprobeerd door eens one SSID uit te zetten of het dan beter is 

Ter info:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren.

Opmerking:

Bij een bbox4 = "Internet Box"  moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling: 

Wi-Fi Beheren
op deze pagina kunt u uw Wi-fi netwerk configureren
Privé Wi-Fi
Enkelvoudige SSID = Aan/Uit 

Opmerking van Philippe_d :
Bij mij ziet er dat anders uit.
Er wordt ook niet meer gesproken van "One SSID" :
Privé wifi
Identieke configuratie op alle frequentiebanden > uitzetten

Reputatie 7
Badge +3

@JohnS

Is het gelukt om de One SSID uit te zetten?

 

Geert

@JohnS

Is het gelukt om de One SSID uit te zetten?

 

Geert



Op het eerste zicht werkt dit - Wifi is momenteel stabiel.
Bedankt alvast voor uw reacties en medewerking !
 

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem. Het toestel aan en uitzetten werkt niet, resetten ook niet. One SSID uitzetten lukt niet. Van thuis werken wordt wel heel moeilijk zo. Afgelopen weken af en aan WiFi. Gisteren hele dag geen internet, vandaag ook niet. Powerlamp werkt, het lampje van DSL en WiFi flikkeren. 

Kan er iemand langskomen?

Groeten,

Samantha

Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Dag Martin,

Net gedaan, ik kan wel nergens online mijn klantennummer terugvinden. Uiteindelijk teruggevonden op een oude papieren rekening. Niet zo handig.

Groeten,

Samantha

Bedoel je dat dit nergens terugvindt op deze manieren:

zie → Klantnummer, activeringscode en datum | Proximus

 

Dag Martin,

Mijn klantennummer stond, voor ik die zelf had toegevoegd via oude papieren rekening, niet in mijn account. Maar bedankt voor de link, kan misschien in de toekomst nog van dienst zijn. In ieder geval is dit buiten de kwestie want dat probleem was ondertussen opgelost, mijn huidige probleem niet: geen internet, een afspraak met een technieker is van harte welkom.

Uw collega van de klantendienst waarmee ik gisteren heb gebeld, verzekerde mij een afspraak met een technieker vandaag tussen 17u en 20u. Hij/zij zou een halfuur van te voren even bellen om te laten weten dat hij/zij onderweg is. Ik heb helaas niks gehoord en het is nu 20u03. Ik belde net de klantendienst en blijkt dat er geen afspraak ingepland staat voor vandaag. Morgen werk ik weer van thuis met 4G van een andere provider want jullie internet werkt nog steeds niet. Ik ben ook zelfstandige in bijberoep en moet hiervoor zware bestanden downloaden en versturen naar klanten, met 4G van een andere provider via mijn smartphone (hotspot) heb ik al ondervonden dat dit wat problemen geeft. Ik kan dus niet naar behoren mijn werk uitoefenen. Morgen is dag 5 zonder internet, er zou morgen een technieker ingepland staan tussen 8u en 13u. Ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groeten,

Samantha

Dag Martin, 

Even een update, de technieker is langsgeweest en liet mij weten dat ik zeker nog twee weken zonder internet zal zitten. Tijdens de interventie voor sneller internet, werden de kabels beschadigd. Die moeten blijkbaar opnieuw gelast worden en dat gaat even duren. 

Vervolgens naar een Proximus shop geweest om daar een simkaart en modem aan te vragen. Daar lieten ze mij weten dat die binnen twee dagen geleverd wordt met de Post omdat ze zo’n items niet op voorraad hebben. Ondertussen zit ik nog altijd zonder internet. 

Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groeten,

Samantha

 

Dag Martin, 

Ondertussen de simkaart en modem ontvangen voor tijdelijk internet. Onverwacht stond Proximus afgelopen week aan de deur om de kabels te lassen. Er werden een paar tegels opengebroken vlakbij de voordeur, geen idee wanneer ze terugkomen om alles af te werken.

 

Groeten,

Samantha 

 

Dag Martin,

De tegels werden ondertussen teruggeplaatst, maar helaas werkt mijn b-box 3 nog altijd niet. Is hier nog een update over? 

Ps: waar dien ik een klacht in, via mail kan niet en de ‘mail ons’ knop geeft helaas NIKS weer. Geen formulier, geen e-mailadres, helemaal niks.

Groeten,

Samantha

@F_Samantha Je zal moeten  afwachten tot een PX moderator je morgen verder helpt hiermee.

werkt het niet via deze link Een e-mail? Zeker! | Proximus

NB: waarschijnlijk heb je niet geklikt op “lees meer”

 

Dag Martin,

Meerdere keren geklikt en er kwam niks. Ik zie dat dit ondertussen opgelost is. Fijn maar ik ben ondertussen via een andere manier in contact met jullie. Nog even melden dat de problemen met mijn B-box 3 nog steeds niet zijn opgelost. Ik krijg ook van niemand een update. Heel erg vervelend ondertussen worden er wel facturen gestuurd.

 

Groeten,

Samantha

@F_Samantha 

Het is inderdaad een Proximus moderator (komen pas maandag terug langs hier) die je moet verder helpen om je oude bbox3 om te wissel. 
Dus laat on hopen dat er maandag iemand van hen hier de draad opneemt.

Dag Martin,

Meerdere keren geklikt en er kwam niks. Ik zie dat dit ondertussen opgelost is. Fijn maar ik ben ondertussen via een andere manier in contact met jullie. Nog even melden dat de problemen met mijn B-box 3 nog steeds niet zijn opgelost. Ik krijg ook van niemand een update. Heel erg vervelend ondertussen worden er wel facturen gestuurd.

 

Groeten,

Samantha

 

Reputatie 5
Badge +2

@F_Samantha Is het mogelijk met onze technische dienst telefonisch in contact te komen? Dan kunnen ze met je samen overlopen wat er allemaal mogelijk is om je probleem op te lossen. Je kunt ze bereiken op 0800 22 800.

Dag Martin, Dag Michael,

Ik heb een week geleden nog gemaild naar de klantendienst, ik krijg helaas geen antwoord meer. Ik heb daarom vandaag gebeld naar jullie klantendienst en daar werd mij verteld dat ze mijn mails niet kunnen zien en mij dus niet kunnen verder helpen. Ik moet mijn probleem via mail blijven aankaarten maar daar wordt niet gereageerd. Toen deze medewerker mij in de wacht heeft gezet, werd de verbinding verbroken. Vervolgens opnieuw gebeld opnieuw alles uitgelegd aan een andere medewerker, hij kon mij gelukkig wel gedeeltelijk verder helpen. Vervolgens weer in de wacht gezet en daar werd de verbinding opnieuw verbroken. Nogmaals teruggebeld naar de klantendienst om een afspraak te maken met een technieker. Deze is nu ingeboekt voor 25/09/23. Hopelijk wordt het probleem snel verholpen want dit sleept al even aan. Nog steeds geen update gekregen over de kabelsituatie. 

Met vriendelijke groeten,

Samantha

25 september is een technieker geweest en die heeft eindelijk het probleem kunnen oplossen. De dag erna volgde een opvolgtelefoontje om te dubbelchecken of het probleem effectief opgelost was. 

Reputatie 7
Badge +4

@F_Samantha Blij te horen dat het eindelijk terug in orde is. Jammer dat dit zo lang geduurd heeft. Ik vraag mijn collega’s van de administratieve dienst om je klacht verder te bekijken. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @F_Samantha ik maak dossier 53287998 en volg het verder op! Groetjes, Heidi

Reageer