Beantwoord

Wifi valt soms weg bij Bbox2

  • 8 August 2016
  • 8 reacties
  • 1208 Bekeken

Hoi,

Ik heb een bbox2 (witte box met rare vorm) staan, maar mijn wifi verbinding valt steeds weg. Ligt dit aan de bbox zelf? Of wat zou de oorzaak zijn.
Deze is al regelmatig heropgestart...
icon

Beste antwoord door Jimmy O 8 August 2016, 19:26

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Thomas,

Kan je volgende procedure eens toepassen?

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk-hoe-komt-dit.html

Mvg,

OdB
Reputatie 4
Badge +2
Dan is het mss de moment om voor de Bbox3 te gaan !
Reputatie 6
Badge +3
Werkt deze oplossing dan niet?
Hoi,

Ik heb een bbox2 (witte box met rare vorm) staan, maar mijn wifi verbinding valt steeds weg. Ligt dit aan de bbox zelf? Of wat zou de oorzaak zijn.
Deze is al regelmatig heropgestart...

kontroleer ook eens of je geen onderbrekingen hebt op je connectie
surf naar MyProximus
en selecteer daar 'enkel vast internet' ipv 'alle verbindingen' en dan klikken op zoeken
Als alles goed is mag je daar per dag-datum maar één regel zien staan
Dan is het mss de moment om voor de Bbox3 te gaan !
Als het te wijten is aan de connectie zal het natuurlijk niet veel helpen 😉
Ik heb ook een B box 2 waarvan de Wifi regelmatig uitvalt. Soms is het te verhelpen met een reset soms ook niet en is alles na een dag ok. Volgens my proximus test is er niets mis met de lijn of connectie.
Wat is de volgende stap?
mss eens een ander wifi kanaal proberen kanaal 1 of 6 of 11
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

NB: de bb2's worden stilletjes aan vervangen door bbox3
daar heb je nog een bijkomende wifi band op 5.0 GHz (je apparaten moeten die band wel ondersteunen)
Reputatie 7
Badge +4
Robertus, doet dit zich voor op verschillende toestellen? Enkel met WiFi? Heb je deze stappen al eens gevolgd, of de Home Optimizer gebruikt?

Reageer