Per dag valt wifi een paar keer weg op de smart TV, op de ipads en pc. Ik heb de slimme wifi reeds uitgeschakeld maar het probleem blijft terug komen. Met de BBox 2 had ik dit probleem niet. Met de nieuwe BBox3 alle dagen.
Mss ook eens proberen om je bbox verticaal te zetten of wat te veranderen van positie, want als het met de bbox2 op wifi-2.4 werkte zou het zeker ook met de bbox3 moeten werken.
Ik heb modem vertikaal en op een andere plaats gezet maar dat maakt niets uit. Wifi is reeds 2 maal uitgevallen op iPad.
op welk kanaal staat je wifi-2.4 als het op 1 staat (of automatisch) probeer eens kanaal 6 of kanaal 11
hoe je dit doet > klik hier
Waar kan ik dat veranderen of zien ?
Ik kan geen kanaal veranderen in de modem, in het toegangspunt staat er alleen : netwerknaam en :broadcast netwerknaam
gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
Als one ssid actief staat moet je die eerst deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
nu kan je zelf WiFi kanalen wijzigen.
klik dan op wifi 2.4 GHz
en dan kom je op het onderstaande menu terecht.
OK, bedankt, ik zal dan morgen testen of deze wifi dan nog uitvalt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.