Vraag

wifi valt regelmatig uit

  • 27 November 2020
  • 25 reacties
  • 373 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste,

 

Mijn wifi en tv vallen regelmatig uit de laatste weken terwijl telefoon het wel doet.  Is het mogelijk dat mijn modem/router aan vervanging toe is ?


25 reacties

herstarten / resetten van apparatuur is reeds gebeurd…

Proximus medewerkers kunnen ook je lijn op fouten checken als ze hier de draad opnemen...

Reputatie 2
Badge

Dat is de bedoeling martin.  Veronderstel dat de lijn geen fouten gaat geven daar vaste telefoon werkt.

Dat is nog iets anders die signaalwegen zijn eigenlijk gescheiden, dus daaruit kun je dit eigenlijk niet echt afleiden.

Reputatie 3
Badge

Join de club….   wij hebben dagelijks 1, 2 meerdere keren uitvallen van internet/TV en dit sedert september.   4 techniekers, maar geen oplossing...

Inderdaad proximus heeft duidelijk ergens met problemen te kampen, maar er komt geen duidelijk uitleg met de reden van hun kant!

Reputatie 7
Badge +4

@Roland_012 Je lijn ziet er in orde uit, maar ik zie dat je modem al wel 5jaar oud is. Het zou dus zeker kunnen dat die de oorzaak is. Ik zal je een nieuwe modem opsturen.  Hij zal geleverd worden in het postkantoor. Je zal een SMS ontvangen als hij geleverd is. 

@Philippe-dieter Ik heb je probleem doorgespeeld naar ‘High Care’. Zij zullen u hierover contacteren en dit opvolgen totdat het probleem is opgelost. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT 

Ok bedankt.  Levering is toch het postkantoor van Zemst ?

Wat te doen met oude modem en adapter ?

 

FYI: in afwachting van een antwoord van een Prox medewerker;

je krijgt retourlabels opgestuurd of je vindt ze in myproximus of je kan die oude bbox in het ander geval ook binnenbrengen in een prox shop

NB: alleen de witte bbox2 moet niet meer terugbezorgd worden.

Reputatie 7
Badge +4

Levering is inderdaad in Zemst. De info staat sowieso nog eens in het bericht dat je krijgt via sms of e-mail. Voor de oude modem klopt de info van Martin. 

 

Reputatie 4
Badge +2

Wie kan mij helpen ik heb een Wifi radiotuner werkt meestal perfect. Op sommige dagen valt de verbinding echter regelmatig, soms zelfs heel vaak voor enkele minuten uit -  om vanzelf weer op te starten.

De Wifi verbinding blijft een sterk veld aangeven, heb ook een extender geplaatst maar het resultaat blijft hetzelfde. Heeft iemand een oplossing? ook alles restten helpt niet. Het doet zich meestal op dezelfde tijden (tussen 12:00 en 13:00 voor).

gebruik je dan een microgolf oven mss of andere toestellen die kunnen storen.

Reputatie 4
Badge +2

Nee, Martin er wordt niets gebruikt. Ik heb als test alle toestellen die Wifi gebruiken of HF  zijn uitgeschakeld. het blijft hetzelfde, soms gebeurt het maanden niet, dan soms sporadisch en nu vandaag weer om de paar minuten vanaf 12 uur. De Wifi werkt gewoon, kan het bij de buren zitten, ik vind echter in de bbox geen vreemde toestellen ook niet op Wifi.

als je radio op wifi 2.4 werkt heb je wel meer kans van gestoord te worden door wifi signalen van buren wat minder is op wifi 5.0 aangezien dit signaal minder ver reikt.

Reputatie 4
Badge +2

Helaas heeft de radio enkel 2.4. Ook geen Ethernet.

Het is miserabel, heeft maanden goed gewerkt en nu om de 3 à 4 minuten meerdere minuten weg.

Reputatie 4
Badge +2

Heb bBox evanals Tunet gereset, helpt niet!

Reputatie 7
Badge +4

@Hans_018 

best de reactie van een Proximus-medewerker (moderator) vanaf morgen afwachten, zij kunnen nagaan of uw lijn ok is en zelfs ook of er eventuele lokale WiFi interferenties zouden zijn (Wifi van de buren, andere storingsbronnen zoals TL/LEDs, microgolf, ….)

 

Heb bBox evanals Tunet gereset, helpt niet!

door het feit dat je de bbox gereset hebt zou je ook eens kunnen “One SSID” uitzetten om te zien of je de problemen dan ook nog krijgt.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien je dit wenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat je ondervindt dat de oorzaak van het probleem hiermee niet opgelost is.

Ok via een wifi analyzer →

kan je zien welke wifi-2.4 kanalen (kanaal1 / kanaal 6 /kanaal 11) het minst bezet zijn en zou je op je bbox dan dit kanaal kunnen kiezen om vast te stellen of het probleem dan weg is.

Of je kan simpel weg de windows analyzer app installeren uit de windows store als je met wondows 10 of 11  werkt op je pc /laptop bv 

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor de uitvoerige uitleg.

Ik wacht hier nog even mee, gisteravond om 22 uur was de verbinding plots perfect (?). Ik wacht met verder zoeken to vanavond, gisteren begon het plots om 11:30. Zou het aan andere gebruikers in de buurt kunnen liggen? Als de lijn getest is laten me jullie dan iets weten?

In ider geval bedankt voor jullie hulp tot nu toe.

…..Zou het aan andere gebruikers in de buurt kunnen liggen? ….

zou wel raar zijn dat dit dan maar iedere keer rond de middag zou gebeuren dan.

 

Reputatie 4
Badge +2

Raar dat het gisteren tot 22:00 was, anders is het nooit zo lang. Ik wacht een paar da

Reputatie 4
Badge +2

Ik wacht een paar dagen af een doe dan wat  jullie voorstellen met de SSL. Hartelijk dank!

 

“One ssid” kan je sowieso zelf uitzetten zie mijn beschrijving hierboven dan weet je al zeker of het er  al dan niet iets mee te maken heeft, ook met die wifi analyzer kun je vaststellen of je dan mss beter een ander wifi-2.4 kanaal kiest op je bbox.

Reputatie 4
Badge +2

Prima, probeer ik zodra ik even tijd heb.

Reputatie 4
Badge +2

bBox SSID stond reeds Disabled.

Maar het werkt sins gisteren 22:00 uur perfect, vandaag geen enkele keer uitgevallen. Voor mij is het een raadsel.

Hopelijk is het blijvend opgelost, anders zien jullie het wel weer in het Forum.

In ieder geval erg bedankt voor de hulp!

Reputatie 4
Badge +2

bBox SSID stond reeds Disabled.

Maar het werkt sins gisteren 22:00 uur perfect, vandaag geen enkele keer uitgevallen. Voor mij is het een raadsel.

Hopelijk is het blijvend opgelost, anders zien jullie het wel weer in het Forum.

In ieder geval erg bedankt voor de hulp!

 

Reageer