Vraag

wifi toegangscodes niet ontvangen

  • 8 August 2023
  • 9 reacties
  • 185 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe Internet Box ontvangen, echter heb ik de wifi toegangscodes niet gekregen. Kan u mij die bezorgen?


9 reacties

@Ruudje 

vind je ze ook niet via deze manier:
→ http://proximus.be/myinternet   zie ook : Internet Box - wifi codes - YouTube 
Onder wifi vindt je SSID en wifi wachtwoord

Dit heb ik geprobeerd maar het werkt niet.. in de app wordt nog steeds de naam weergegeven van mijn "oud" netwerk. (Van de BBox)

Reputatie 7
Badge +5

@Ruudje Ik zie dat je nog steeds een b-box 3 hebt staan. Daar staat het wachtwoord nog steeds gewoon van op de modem zelf.

Klopt momenteel heb ik de b-box 3 terug geplaatst anders had ik ook geen internet.

Ik zou de wifi gegevens wensen te ontvangen van de nieuwe internetbox 

 lukt het ook niet als je de nieuwe bbox4 aansluit en eens die volledig opgestart is kun je naar myproximus gaan bvb via je gsm met myproximus app of via een pc/laptop aangesloten met netwerkkabel aan deze bbox4 → http://proximus.be/myinternet , om ze zo terug te vinden.

Reputatie 7
Badge +5

@Ruudje Wij kunnen enkel de wifi gegevens doorsturen als je modem is aangesloten. Zonder aansluiting kunnen wij niks doen.

Reputatie 6
Badge +2

Dit heb ik geprobeerd maar het werkt niet.. in de app wordt nog steeds de naam weergegeven van mijn "oud" netwerk. (Van de BBox)

Je moet een beetje geduld hebben hé.

Sluit gewoon je internet box aan (bijvoorbeeld vanavond als je geen WiFi meer nodig hebt).

Laat die enkele uren staan, zodat het ganse systeem tijd heeft gehad om te syncroniseren (eventueel enkele Firmware updates, etc).

Ga dan (met een rechtsreeks aangesloten laptop) naar My Proximus. Bij modem zal je nu de InternetBox zien staan, met alle gegevens van je lokaal netwerk...

Dit heb ik geprobeerd maar het werkt niet.. in de app wordt nog steeds de naam weergegeven van mijn "oud" netwerk. (Van de BBox)

Je moet een beetje geduld hebben hé.

Sluit gewoon je internet box aan (bijvoorbeeld vanavond als je geen WiFi meer nodig hebt).

Laat die enkele uren staan, zodat het ganse systeem tijd heeft gehad om te syncroniseren (eventueel enkele Firmware updates, etc).

Ga dan (met een rechtsreeks aangesloten laptop) naar My Proximus. Bij modem zal je nu de InternetBox zien staan, met alle gegevens van je lokaal netwerk...

Ik heb bovenstaande geprobeerd. Modem aangesloten, een 7 tal uur gewacht, vervolgens mijn laptop met een utp kabel aangesloten.. helaas geen internetverbinding..

Reputatie 7
Badge +4

We kunnen jammer genoeg niet zien wat de oorzaak hiervan is als de modem niet is aangesloten. Je kan hiervoor best bellen naar 080022800, of we sturen een technieker ter plaatse. Dan mag je hier laten weten wanneer dit voor je zou passen. Het forum wordt wel pas morgenmiddag opnieuw bekeken. 

Reageer