Vraag

Wifi over het hele huis verbeteren

  • 10 November 2020
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

Hallo,

 

Even een korte situatieschets. Ik ben verhuisd naar een woning waar we verschillende kleine renovatiewerken hebben uitgevoerd. Bij het aanleggen van extra stopcontacten heb ik ook in iedere kamer internet kabels met een muurfiche laten aanbrengen.

Gelukkig maar want vandaag is de Proximustechnieker langsgekomen om de Wifi/digibox aan te sluiten. De router staat nu in de garage geïnstalleerd, met praktisch geen signaal op de bovenverdieping. De poorten van de router zitten allemaal vol met de kabels voor de fiches op de kamer, deze zijn dus aangesloten. Hoe kan ik deze fiches nu gebruiken om de problemen op de bovenverdieping op te lossen?

Ik dacht aan Access points maar dit blijkt nog niet zo een simpele oplossing te zijn? Meshsystemen vermijd ik in eerste instantie liever (tenzij dit gewoon de makkelijkste optie is) en Wifi Boosters/Powerlines lijken me dan weer overbodig door de muurfiches. Een ideale oplossing als leek leek mij een Plug-en play Access Point die je op de kast kan plaatsen te zijn. Maar bestaat dit wel?

Graag jullie mening/advies. Alvast bedankt! 


3 reacties

als je wifi nodig hebt boven kun je mss best toch een access point gebruiken.

als je geen vrije poorten meer genoeg hebt op de bbox kun je ook een switch tussen zetten zodat je bijkomende vrij poorten krijgt.

je hebt ook plc adapters met wifi extender maar je kunt die ook rechtstreeks verbinden via een utp kabel aan de aan de bbox poort zelf (dus dan wordt het signaal niet over elektriciteitsdraden verstuurt) maar via utp ( plc-adapter-wi-fi-extender. )

 

Reputatie 7
Badge +4

Een Bbox heeft 4 LAN-poorten dus u kunt slechts 4 utp/ethernet aansluitpunten voeden

tenzij u gebruik maakt van een patchpanel en/of switch (indien gebruik van decoders switch met IGMP snooping best aangewezen)

 http://www.allekabels.be/netwerk/patchpaneel.html?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=17282584599&utm_term=%2Bpatchpanel&utm_content=17495-A676E5A3-81D3-48B5-A3C3-A5D06078E938S11962780719

https://www.netgear.nl/business/products/switches/web-managed/gigabit-web-managed-switch.aspx

 

Indien u enkel een WiFi-probleem hebt op de bovenverdieping vormt het gebruik van één of meerdere Access Points, WiFi-boosters en/of CPL met WiFi een mogelijke oplossing 

En ik geef aan Acess Points zeker de grote voorkeur, ook afgaand op de regelmatig probleemmeldingen hier op het forum van wifi boosters, PLC’s (tenzij dan plc +wifi maar verbonden met utp kabel aan de bbox) 

ik heb zelf geen ervaring met netgear maar wat wel tot uiting komt dat niet alle switches die igmp snooping ondersteuen geen problemen geven ! dus eigenlijk zou je moeten kunnen afgaan op iemand die deze ervaring heeft met netgear

Reageer