Vraag

WIFI netwerk uibreiden via Ethernet (via niet Proximus booster)

  • 14 April 2023
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Goedemorgen.

Ik heb een Proximus wifi-booster in mijn netwerk, die ik volgens volgende manier geïnstalleerd heb:

https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/wi-fi-booster/installatie/v1-wifi-netwerk-uitbreiden-via-ethernet

 

Is deze procedure ook mogelijk met een wifi booster van een ander merk? Meer concreet: ik heb nog een TP-Link M9 liggen. Als ik die M9 configureer, dan moet ik op een bepaald moment een “nieuw” wifi netwerk aanmaken. Als ik echter hetzelfde netwerk naam kies als mijn Proximus wifi-netwerk, dan heb ik soms een conflict wanneer bv de elektriciteit uitvalt en alles opnieuw opstart. 

 

In een ideaal scenario zou ik op die M9 de “settings” van m’n modem overnemen (zoals in de procedure met een Proximus wifi-booster)


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op het 1e zicht is er geen info meer terug te vinden m.b.t. Deco M9 (discontinued)

Ik vermoed dat het zoals de Deco M9Plus evenwel een “(Mesh) router” is (mogelijks instelbaar als AP)

In hoeverre de Deco M9 alle functies van de Proximus booster (WiFi repeater, AP en ondersteuning van IPTV signaal overdracht) is mij niet direct duidelijk (cfr bv. M9Plus user manual)

1910013117_Deco M9 Plus_UG_V1.pdf (tp-link.com)

o.a. p.28 (IPTV/VLAN)

Eventueel bv. WIFi Bbox uitschakelen en M9 als router met WiFi gebruiken (eventueel WiFi naam M9 wijzigen)

Mogelijks dient u dan evenwel de Proximus decoder dan via utp/ethernetkabel op de Bbox aan te sluiten

 

Uiteraard kunt u andere APs gebruiken en een Proximus decoder erop aansluiten 

Ik vrees evenwel dan indien gebruik gemaakt wordt van andere WiFi repeaters/extenders Proximus decoders erop mogelijks niet zullen functioneren 

of briged instellen indien mogelijk.

Heeft die TP-link ook een WPS functie om de instellingen van de bbox over te nemen?
Deco M9  | (tp-link.com)

Reageer