Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?
mvg
Bladzijde 9 / 11
Proximus doet soms iets beter hun best voor zakelijke klanten. De gewone particulieren klanten moeten altijd wat langer wachten tot de firmware update automatisch gepusht wordt naar bepaalde groepen van bbox’en.
Het is inderdaad altijd al een kwestie geweest van heel veel geduld te hebben, maar als het uiteindelijk maar in orde komt denk ik dan
Ik zal 'm morgen eens resetten en nog eens testen…
ok maar doe niet alle voorstellen tegelijk anders weten we niet waar het probleem aan gelegen was
Router is gereset. Probleem blijft.
Zelf als ik met mn laptop een speedtest doe naast de router krijg ik enorme lagspikes in de upload snelheid.
Nu ben ik wel een beetje ten einde raad.
En het onderstaande heeft waarschijnlijk ook niet geholpen dan :
Ik heb het voor de zekerheid toch maar eens geprobeerd maar lost ook niks op. Uiteindelijk nogal logisch aangezien ik het op mijn laptop ook onvervind.
Ik merk ook op dat ik op de 5ghz een veel hogere downloadsnelheid heb nl. 75mbps ipv 35 mbps op 2.4, maar uploadsnelheid blijft bij beide onder de 20.
Dat is normaal dat je een hoger snelheid haalt op 5.0 zowel download als upload, maar bij de upload ben je ofwel beperkt door de lijnsnelheid alsook door het soort abonnement je hebt.
bbox wifi 5.0 ondersteunt → 802.11 AC en bij wifi 2.4 tot → 802.11n
Dat is normaal dat je een hoger snelheid haalt op 5.0 zowel download als upload, maar bij de upload ben je ofwel beperkt door de lijnsnelheid alsook door het soort abonnement je hebt.
bbox wifi 5.0 ondersteunt → 802.11 AC en bij wifi 2.4 tot → 802.11n
Dat kan inderdaad. Maar soms valt de uploadsnelheid gewoon terug tot 0. Terwijl download gewoon stabiel blijft.
Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn.
Ik zal maandag ng eens nr de klantendienst bellen maar ik vrees ervoor.
Een antivirus met netwerkinspectie kan ook problemen geven met de internet verbinding en ook een beveiligingssuite met firewall ook. Je zou zo min mogelijk programma’s op de achtergrond moeten hebben draaien. Houdt de windows toets tegelijkertijd ingedrukt met r typ nu msconfig en druk op enter selecteer diagnotisch opstarten druk op toepassen en ok en herstart je laptop en voer nogmaals de test uit. Je zou de google internetsnelheidstest kunnen proberen en dan kan je zien welke uploadsnelheid je haalt. Om nadien terug alles goed te zetten typ je nogmaals msconfig maar selecteer dan normaal opstarten en druk op toepassen en ok.
Aangezien het niet op één enkel toestel gebeurt denk ik dat het toch nog in een andere richting moet zitten.
Ik heb nog even zijn reacties gelezen en daar wordt er enkel maar gesproken over zijn laptop die problemen heeft. Ik kan het natuurlijk ook verkeerd geïnterpreteerd hebben. Indien het om meerdere apparaten zou gaan, dan moet je het meer zoeken naar de bbox3v+ die problemen heeft.
ik heb dit toch zo begrepen uit → ook op de laptop
Met zijn desktop heeft hij het niet getest zie dit stukje tekst:En dat tweede kan ik moeilijk controleren. Mijn laptop heeft geen ethernet ingang en anders moet ik mijn hele desktop verhuizen. Ik zie ook niet echt hoe me dat zou kunnen verder helpen.
En ook dit stukje :Ik heb het voor de zekerheid toch maar eens geprobeerd maar lost ook niks op. Uiteindelijk nogal logisch aangezien ik het op mijn laptop ook onvervind.
Voor mij komt dat over dat het enkel met de laptop voorvalt. Het is beter afwachten van een reactie voor zekerheid. De kans dat in een desktop een draadloze netwerkkaart is relatief klein. Want wanneer je met desktop bedraad test doe je niet dezelfde test als met de laptop. Maar ik geef jou ook gelijk omdat hij ook op de laptop vermelde.
ik denk toch dat het richting proximus moet gezocht worden door het feit dat dit toch nog voorvalt, maar ik weet de reden niet meer, bbox of verder in de DSLAM, enfin ‘t zal hopelijk nog aan het licht komen.
Ik vermoed ook richting Proximus want alle mogelijke oorzaken die te maken hebben met configuratie op een toestel hebben niets uitgehaald. Je zou ook een pathping kunnen uitvoeren naar de gameservers. Maar hier is het probleem ook met het uploaden,downloaden via draadloze verbinding. Ik vermoed ook bedraad op de desktop. Dan is de kans heel groot dat het probleem zich buiten het lokale netwerk bevind.
ja als het richting prox zit dan is het moeilijk te achterhalen, zeker als het in hun apparatuur zich voordoet.
Met zijn desktop heeft hij het niet getest zie dit stukje tekst:En dat tweede kan ik moeilijk controleren. Mijn laptop heeft geen ethernet ingang en anders moet ik mijn hele desktop verhuizen. Ik zie ook niet echt hoe me dat zou kunnen verder helpen.
En ook dit stukje :Ik heb het voor de zekerheid toch maar eens geprobeerd maar lost ook niks op. Uiteindelijk nogal logisch aangezien ik het op mijn laptop ook onvervind.
Voor mij komt dat over dat het enkel met de laptop voorvalt. Het is beter afwachten van een reactie voor zekerheid. De kans dat in een desktop een draadloze netwerkkaart is relatief klein. Want wanneer je met desktop bedraad test doe je niet dezelfde test als met de laptop. Maar ik geef jou ook gelijk omdat hij ook op de laptop vermelde.
Ik snap de verwarring. Ik heb zelf een desktop samengesteld en er zit een moederbord in met wifi.
Probleem komt voor op beide toestellen.
Ik denk dat ik voor de optie met de meeste kans op succes zal gaan. Morgen eens elektricien laten komen en zien of hij een bekabelde verbinding kan doortrekken nr boven :)
Utp kabel is in ieder geval beter dan draadloos, maar het zou beter zijn dat je op voorhand wel zou kunnen testen of je probleem wel degelijk opgelost is als je rechtstreeks verbonden bent met een utp kabel aan de bbox, want als het probleem verder richting proximus zit zal dit probleem natuurlijk niet opgelost zijn met die utp kabel
Bedankt voor de terugkoppeling. Heb je ook hetzelfde rare resultaat wanneer je de speedtest uitvoert op jouw smartphone,tablet? Je gaat altijd winnen voor stabiliteit met een bekabelde verbinding. Maar het probleem kan nog steeds verder liggen. Het staat je natuurlijk vrij om niet even bedraad te willen testen met de desktop, ik weet ook dat het niet echt praktisch is maar dat is de doorslaggevende test of je dan totaal geen problemen hebt.
Natuurlijk als TS sowieso voor later liever met utp kabel wit werken (wat tenslotte altijd beter is dan draadloos) kan de test en het verder zoeken naar de eventuele reden ook nog gebeuren eens de utp kabel verbonden is met de desktop.
Hallo,
Ik heb hier ook al paar keer voorgehad dat mijn kanaal steeds terug naar 1 gaat ipv te blijven staan op kanaal 11
omdat op 1 mijn naaste gebuur op 1 staat met zijn telenet had ik voor 11 gekozen.
Klopt het dat hier een update voor is ? als ik hier enkele pagina’s terug kijk in dit topic…
Dan zie ik maar één verschil en dat is de Hardware versie
blijkbaar moet de HW versie er iets mee te maken hebben en zou die dan een andere software versie nodig hebben!!
Ik heb deze melding hier gestart zes maanden geleden en ik heb nog geen update gezien. Dus ik vrees er voor. Ik heb het zelf opgelost door een access point te kopen.
Nochtans is er ergens een recentere versie die hier op het forum verscheen, mogelijk fixed die sommige wifi / modem problemen.
Dit is van familie vandesijpe
Misschien kan deze firmware voor verbetering zorgen ?! dan mogen ze van @proximus gerust doorpushen naar mijn modem.
maar familie vandesijpe heeft ook geen bb3v+ zoals wij.
Aha tja das iets anders dan, (dacht dat ook een bb3v+ was) maar paar pagina’s terug hebben ze ook een andere firmware doorgestuurd naar VeerleLangebeen en die zei dat het opgelost was met haar versie :
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.