Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1


Reputatie 5

Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?

mvg

icon

Beste antwoord door Jamo 19 November 2020, 16:47

Bekijk origineel

260 reacties

Maar op http://mymodem  staat hij toch aangeduid dat de hotspot uit staat of niet.

Is er een wel bepaalde reden dat je deze uitzet.

 

 

 

Volgens deze post lost dit het probleem op:

https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/b-box-3-wifi-kanaal-veranderen-35007

 

 

Dat is wel heel raar want ik heb ook de bbox3v+ en zoals je ziet uit bovenstaande screenshots staat de hotspot op bij mij, en het kanaal verspringt ook niet bij mij, !

In die oude post gaat (3jaar geleden) het om een bbox3 (bbox3v+ bestond toen nog niet) dus moeilijk te vergelijken.

maar je kunt uiteraard proberen door hem via de interface uit te zetten,

laat dan zeker iets weten of het dan wel in orde blijft voor je wifi kanaalkeuze

Ik heb geen bbox3v+ maar een bbox3 (geen belgacom TV).

FON heb ik uitgeschakled via de interface maar het helpt.

 

 

 

bedankt voor de feedback , ja dan is het uitgeklaard ik dacht dat je ook een bbox3v+ had, is dat dan één van technicolor die je hebt of ene van sagemcom ?

bij technicolor staan de 4 gele utp poorten alle 4 aanééngesloten na elkaar en bij de sagemcom 2 per 2 naast elkaar.

PS :sorry ik was te vlug met mijn reactie aan de software versie die je gegeven hebt is het ene van sagemcom die je hebt maar ik wist niet dat de zelfde software op de oude bbox3 ook de zelfde was kun je niet zien welke versie van bbox3 je hebt?

2 per 2 naast elkaar.  Een spatie tussen de twee gele paren.

ik wist niet dat de software op de oude bbox3 van sagemcom ook de zelfde was van de bbox3v+ kun je niet zien op één of andere manier welke versie van bbox3 je hebt?

In de mymodem interface heb ik alleen dit:

  • Software Version

    8c.310A

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    2.0

Hebt u de datapump versie nodig ?

ja de software is de zelfde als bij mij alleen de hardware is is versie 1 bij mij

maar als je van voor links op de bbox3 geen bbox3v+ ziet staan (zie screenshot hieronder)
dan zal het nog een oudere versie zijn die je hebt.

 

Bedankt, zo ziet de modem eruit in vooraanzicht:

 

 

Inderdaad dan heb je nog de oude versie, dat weten we dan ook weeral en zo ook iets bijgeleerd :relaxed:

Ik dacht dat de software versies voor oud en nieuw model voor de sagemcom bbox3 anders waren, maar blijkbaar zijn ze de zelfde.

In orde, is het mogelijk om een nieuwe hw versie van de b-box3 aan te vragen ?

dat zal iemand van proximus zelf moeten beslissen als ze hier de draad opnemen kunnen ze dit verder met u bespreken.

Volgens proximus is de b-box3 met hw v2.1 de versie met fiber ingang.  

Nog nooit van gehoord! wel wordt de bbox3v+ aangesloten via zijn wan in/uit-gang met een utp netwerkkabel verbonden aan de fibermodem.
Dus ik denk dat je verkeerde inlichtingen gekregen hebt!

PS: Trouwens Jamo heeft er zo ene 

  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    2.1

 

Reputatie 7
Badge +4

@gamegard68 ACS Automatic Channel Selection staat standaard aan bij de modem. Ik heb alvast van hieruit je modem op kanaal 3 geforceerd. Nu is het even afwachten , hopelijk valt hij niet meer terug op kanaal 1.

@SamuelD Ik veronderstel toch als je zelf via de web interface van de bbox de wif kanaal keuze die automatisch is uitzet en een vast kanaal instelt dat die dan ook normaal gezien niet overschreven wordt of terug na een tijd automatisch weer op ACS komt te staan zonder dat je zelf iets doet.

In ieder geval is dat toch bij mij zo dat eens ik ACS uitgezet hebt dit ook zo blijft.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin  Dat is natuurlijk de bedoeling , ik wou gewoon even meegeven als extra info dat het standaard aan staat. 

@gamegard68 ACS Automatic Channel Selection staat standaard aan bij de modem. Ik heb alvast van hieruit je modem op kanaal 3 geforceerd. Nu is het even afwachten , hopelijk valt hij niet meer terug op kanaal 1.

Bedankt SamuelD. Ik observeer nu via Wifi Analyzer of het op 3 blijft.

Volgens wifi analyzer staat hij op kanaal 3(5).  (2,4Ghz 802.11n 40Mhz)

 

heb je de naam van je wifi op je bbox zelf veranderd mss want dit is geen originele wifi-2.4-xxxx naam en zelf op 40Mhz gezet.

heb je de naam van je wifi op je bbox zelf veranderd mss want dit is geen originele wifi-2.4-xxxx naam en zelf op 40Mhz gezet.

Inderdaad

 

En je stond blijkbaar heel dicht bij de bbox ook :relaxed:

En je stond blijkbaar heel dicht bij de bbox ook :relaxed:

Hoezo :grin: ?  Maar ik denk nu aan iets,  zou het kunnen dat het kanaal veranderd word door de mymodem webinterface zelf achteraf ?  Bijvoorbeeld, ik zet het kanaal op 3 en klik op ok en daarna laat ik de webinterface uren openstaan op mijn pc.

 

Reageer