Vraag

wifi-connectie iPhone 12

  • 15 December 2022
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

We hebben sinds kort Proximus in huis. Mijn huisgenoten (Samsung) houden constant verbinding met WiFi, maar bij mij is het signaal zwak en valt het geregeld weg. 
 

@proximus : kunnen jullie dit verhelpen? 
 

We hebben 1 booster en ik surf met een iPhone 12. 
 


7 reacties

@Barbara_C Is dit ook zo als je naast de bbox modem/router staat. 

ook interessant om weten is of het na een update van iOS gebeurt misschien.

door het feit dat je huisgenoten het niet voor hebben moet het in ieder geval in de richting van je toestel gezocht worden.

Is het alleen thuis dat je dit voor hebt op wifi.

anders moet je eens proberen door smart wifi even uit te zetten om te zien of je het dan nog voor hebt.

Smart wifi of One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 

Opmerking:

Bij een bbox4 = "Internet Box"  moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling: 

@PX-Forummedewerkers het account “@proximus” is volgens mij geen proximus account maar wel verwarrend aan gezien de meesten zo zich direct tot Proximus willen richten, kan dit niet opgelost worden?

@Barbara_C Is dit ook zo als je naast de bbox modem/router staat. 

ook interessant om weten is of het na een update van iOS gebeurt misschien.

door het feit dat je huisgenoten het niet voor hebben moet het in ieder geval in de richting van je toestel gezocht worden.

Is het alleen thuis dat je dit voor hebt op wifi.

anders moet je eens proberen door smart wifi even uit te zetten om te zien of je het dan nog voor hebt.

Smart wifi of One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 

Opmerking:

Bij een bbox4 = "Internet Box"  moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling: 

Chinees :-D 

We hebben helaas geen toegang tot onze producten via MyProximus. Dat is al 2 weken zo, is “ongoing” - via chat en telefoon. 

Is het alleen thuis dat je dit op wifi voor hebt.

heb je het probleem ook  als je naast de bbox (modem/router) staat. 

 

@Martin 

Ja, als ik naast de bbox sta of naast de booster. Netwerk al “vergeten”, toestellen (bbox en iPhone) heropgestart en opnieuw verbonden. Zelfde verhaal. 

Als je kiest voor wifi-2.4-xxxx of voor wifi-5.0xxxx, is het op beide het zelfde?

Als je vliegtuig mode inschakelt en dan alleen wifi terug opzet heb je het dan ook.

NB: zelfs al is het chinees ;-) , geef ik je toch deze info mee:

  • "Smart wifi of One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.
Reputatie 7
Badge +4

Ter info

How to Fix iPhone 12 with Poor Wi-Fi reception, Weak Signal (thecellguide.com)

 

Reageer