Vraag

WiFi check

  • 18 February 2024
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

Beste Forumhelpers

Beste technici

 

Wij zijn geruime tijd trouwe klant bij Proximus. Steeds tevreden klant ook.

De laatste twee jaar verliezen we echter stilaan ons geduld. Net zoals zovele gezinnen met opgroeiende kinderen, hebben we tegenwoordig steeds meer nood aan goed functionerend WiFi-netwerk. Aangezien dat laatste hoe langer hoe meer een probleem aan het worden was, hebben we behoorlijk snel al een extra booster gekocht om het signaal tot op onze zolder te versterken.

Vorig jaar merketen we jammer genoeg dat dit nog niet voldoende was. Ik heb enkele keren hulp gezocht via chat en telefoon en steeds was het antwoord: “WiFi-signaal versterken met booster.” Ondertussen hebben we er dus 3. 

Echter, ons probleem van een zwak en wegvallend WiFi-signaal is nog steeds niet opgelost. Omdat ik al lang vermoed dat er een ander probleem moet zijn, heb ik talloze telefoontjes gepleegd met een vraag om hulp. Na een tijd kwam er ergens van een of andere operator een soort oplossing: een Happy House bezoek. Een technieker van Proximus zelf zou op bezoek komen en hier thuis zelf vaststellen wat het probleem is en uitleggen waarom de drie boosters er niet in slagen om een doorsnee gezin van 5 personen niet overal in huis van WiFi te voorzien.

Vier (!) gefaalde afspraken later is er echter nog steeds niemand langs geweest. De moed zakt ons een beetje in de schoenen en uiteraard beginnen we te overwegen om over te stappen naar een andere provider. Ik vind het echter niet meer dan normaal dat ik Proximus nog op de hoogte zou brengen en wilde eigenlijk een gewone mail sturen. Het doorklikmenu blijft me echter maar doorsturen via allerlei menu’s naar niets eigenlijk dus … probeer ik mijn feedback uiteindelijk maar via deze weg kenbaar te maken.

Ik hoop van harte dat iemand dit bericht leest en ons hopelijk van de gouden tip kan voorzien om ons probleem op te lossen. Het zit’m trouwens niet in het opstarten van de toestellen want we krijgen ze wel degelijk gekoppeld, alleen het versterken en doorsturen van het signaal blijft mislukken.

Hopend op (eindelijk) een verlossend antwoord.

Vriendelijke groeten


5 reacties

Proximus forum medewerkers komen pas maandag hier terug langs. Noteer voor hen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

In verband met je probleem.

Ondervind je enkel wifi problemen via de boosters of ook via wifi van de Internetbox rechtstreeks.

Is het probleem een kwestie van te lage internetsnelheid ( http://speedtest.net ) die je haalt via wifi en heb je deze vergeleken met deze via de Internet box. 

Haal je ook voldoende snelheid (http://speedtest.net ) bv verbonden via een utp kabel aan de internet box rechtstreeks.

Lichten de controlelampjes normaal op, op je PX toestellen → Lampjes op je Proximus toestellen

Heb je de internetbox al gereset → Reset je b-box/Internet box

zijn de boosters gebruikt als repeater indien mogelijk best gebruiken als access point, maar dan moet je natuurlijk een utp kabel kunnen aansluiten van je internetbox tot aan je booster.

NB: als een speedtest doet via wifi best op wifi5.0 en zo dicht mogelijk van je booster of internet box

Beste JVD81

Tegenwoordig kun je nergens geen contact meer hebben, in verband met het probleem dat je hebt. Men wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd,  zonder een degelijke oplossing.  Dat is blijkbaar anno 2024 het nieuwe normaal. 

Ik heb vandaag een mail ontvangen van proximus, dat mijn factuur gedeeltelijk niet betaald is. Mijn lijn zal worden afgesneden indien ik niet voldoe aan de bijkomende betaling. 

Ik probeer al een ganse dag een mail adres te zoeken van Proximus om deze mail door te sturen met de vraag of dit al of niet oplichting is. En idd ben er NIET in geslaagd een mail adres te vinden.

Triestig vind ik dat.

Jammer dat de tijd dat men kon bellen(zonder eerst een keuzemenu te doorlopen) voorbij is. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@JVG 

beste,

je betalingen komen binnen via domiciliering en zijn dus nooit te laat

dit soort mails wordt verstuurd bij laattijdige betalingen

behoudens vergissing van het systeem: zou het niet kunnen dat het phising is? zeker van de afzender?

Myproximus nagekeken op openstaande betalingen?

als je twijfelt aan de correctheid van de mail merk je dat meestal na een mouseover op de verzender

en kan je het bericht steeds doorsturen naar verdacht@safeonweb.be

mvg

Tina

 

Reputatie 7
Badge +4

@JVD81 Ik heb je lijn nagekeken en zie inderdaad een probleem op je wifi. Heb je buiten je b-box en boosters nog andere toestellen zoals een switch of router op je lijn staan ? 

Welke lichtjes branden er op je booster ? Brandt het lichtje van quality groen ? Het kan inderdaad nodig zijn om ze wat te verplaatsen. 

Hier vind je alvast meer info om je wifi te verbeteren. 

Als je het daarmee niet kan verbeteren, zullen we opnieuw iemand ter plaatse sturen voor nazicht. 

Beste

 

 

Bedankt voor jullie antwoord. De lichtjes op de boosters branden wel degelijk: eerst rood en oranje en nadien groen. Het toestel geeft ook aan dat er een signaal is alleen wordt het niet opgevangen door toestellen. In de zones waar het probleem zich stelt, schakelen de toestellen zich steevast over op 4G of 5G.

Ik heb meerdere tests doorlopen, toestellen gereset en de boosters ingesteld als access point.

Hopelijk kan iemand ter plaatse wel vaststellen wat het probleem nu net is op die bepaalde plaatsen.

Reageer