Skip to main content

Hoi,

 

ik probeer de Wifi dekking op het 1ste verdiep verbeteren met de Booster V2.

Na enkele uren rondlopen stel ik vast dat ik nergens een goede verbinding krijg ( groen licht ).

 

De dekking op het 1ste verdiep kan ik wat verbeteren door de Booster beneden te zetten in het salon maar dan krijg ik storing op de TV, de TV box werkt ok via Wifi naar de Internet Box toe.

 

Iemand enig idee wat ik verder kan proberen ?

 

Eddy

mss kan je proberen met PLC’s te werken 

bv Powerline adapter kopen? - Coolblue


@Eddy M een PLC zoals Martin voorstelt, kan helpen, maar we geven geen ondersteuning op privé-apparatuur. Je moet er bij een eventuele aankoop op letten dat ze zeker een hoge snelheid aankunnen. 

Een andere oplossing kan zijn om een extra booster te zetten als tussenstap om je signaal extra te verstreken. Hier vind je alvast tips om je wifi te verbeteren. 

Als dit niet helpt, kan er een afspraak geboekt worden met een technieker voor nazicht ter plaatse. 


Beste,

 

bezoek met technieker is ondertussen voorzien. Met enig geluk heeft hij enkele extra booster bij om een en ander te testen.

 

Met een huidige afstand van 2,5 meter tussen beide toestellen ( vertikaal ) lijkt het me wat raar.

Maar ik voorzie in elk geval het nodige zodat een test dan kan

 

Eddy


@Eddy M Een wifi signaal kan door zoveel verschillende dingen beïnvloed worden dat afstand tussen 2 punten weinig ermee te maken heeft. Als voorbeeld: als er naast een gewapende betonnen muur aan elke kant een booster staat kan het zijn dat ze elkaar niet zien.


Hoi,

 

de Proximus technieker heeft een plaatsje gevonden waar het signaal wel doorkomt ( echt klein hoekje ).

Met de wifi booster op die plaats is de wifi in mijn bureau nu uitstekend en de rest van het verdiep heeft nu dekking waar dit voordien niet zo was.

 

Er was wat werk aan maar nu toch heel tevreden.

 

Eddy