Vraag

wifi 5.0

  • 30 May 2020
  • 3 reacties
  • 361 Bekeken

Is het mogelijk om de Wi-Fi 5.0 terug open te laten zetten? Sinds wij alles op de 2.4 moesten overzetten op advies van Proximus ondervind ik verbindings problemen met mijn chromebook wat ik eerder nooit had.

Van kennis gehoord dat het beter is apparatuur te verdelen over 2.4 en 5.0 wifikanaal


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Om echt uitsluitsel te geven zou de fabrikant en modelnummer van de chromebook vermeld moeten worden. Om zeker van te zijn dat de draadloze netwerkkaart wel degelijk een dual band ondersteuning heeft. . Je hebt ook een diagnotische tool: https://chrome.google.com/webstore/detail/chrome-connectivity-diagn/eemlkeanncmjljgehlbplemhmdmalhdc?hl=du Dit kan ook helpen waar het probleem zich bevind. Door op logboeken weergeven te klikken en de inhoud hier te posten.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed op basis van bovenstaande dat OneSSID actief is op uw Bbox3

U kunt OneSSID uitschakelen indien u dat wenst via Bbox3 GUI LAN IP adres 192.168.1.1 als user met uw user password dat op uw Bbox3 voorhanden is (sticker, niet uw WiFi key maar user paswoord gebruiken uiteraard)

U klikr op de OneSSID banner wanneer ingelogd op te activeren of te desactiveren

OneSSID actief = 1 SSID voor én WiFi 2.4 én voor WiFi 5.0 van het type WiFi-2.4-xxxx

OneSSID niet actief  = 2 SSID 1 type WiFi-2.4-xxxx en 1 type WiFi-5.0-xxxx (1 voor elke WiFi band)

 

Is het mogelijk om de Wi-Fi 5.0 terug open te laten zetten? Sinds wij alles op de 2.4 moesten overzetten op advies van Proximus ondervind ik verbindings problemen met mijn chromebook wat ik eerder nooit had.

Van kennis gehoord dat het beter is apparatuur te verdelen over 2.4 en 5.0 wifikanaal

@ansepans mss op chromebook  eerst eens proberen of van het wifi-5.0-xxxx te vergeten en dan inloggen op wifi-2.4-xxxx en als dit verder voor problemen zorgt kun je smart-wifi (= One SSID nog altijd uitzetten)

Een netwerk vergeten

  1. Log in bij de Chromebook met het account dat als de eigenaar is ingesteld.
  2. Selecteer rechtsonder de tijd.
  3. Selecteer Instellingen .
  4. Selecteer in het gedeelte Netwerk de optie Wifi.
  5. Selecteer Bekende netwerken.
  6. Ga naar het netwerk dat je wilt vergeten en selecteer Meer Vergeten.

Reageer