Vraag

Wi-Fi bridge geeft heel lage snelheden

  • 22 June 2021
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

De wifi bridge die op repeater mode staat (die ik al zo 2 jaar gebruik) begon ineens héél lage snelheden te geven (100kbps down, 0,20 mbps up). Recent heb ik opeens een limitering van 60mbps gekregen, waardoor ik niet boven geraak, en opeens dit. Ik heb momenteel alles geprobeerd, maar niets werkt. Ik ben nu via Wi-Fi bezig en de snelheid ervan is normaal. Maar ik ben verward hoe opeens dat kan gebeuren en hoe valt dit te fixen?


4 reacties

wifi bridge terug gereset en gesynchroniseerd op de bbox (terwijl de wifi bridge dcht bij de bbox staat) 

WIFI BRIDGE resetten: uw-wi-fi-bridge-resetten  

synchroniseer Wi-Fi Bridge

WIFI BRIDGE controlelampjes:
controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge

mss best ook eens de bbox eerst resetten  = 20 sec verzonken reset knopje achteraan ingedrukt houden en pas lossen als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

in geval je bbox werkte met “one ssid” uitgezet, moet je die One ssid na resetten terug uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

wifi bridge terug gereset en gesynchroniseerd op de bbox (terwijl de wifi bridge dcht bij de bbox staat) 

WIFI BRIDGE resetten: uw-wi-fi-bridge-resetten  

synchroniseer Wi-Fi Bridge

WIFI BRIDGE controlelampjes:
controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge

mss best ook eens de bbox eerst resetten  = 20 sec verzonken reset knopje achteraan ingedrukt houden en pas lossen als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

in geval je bbox werkte met “one ssid” uitgezet, moet je die One ssid na resetten terug uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Heb het geprobeerd, maar zonder succes.
 

 

de wifibridge kan natuurlijk ook defect zijn, als je een pc of laptop verbindt via utp netwerkkabel, met de wifibridge is die snelheid dan ook zo laag indien deze in orde is zal er iets schelen met de wifi radio waarschijnlijk.

Reputatie 7
Badge +4

@Sefkan Je One SSID staat nog actief, maar ik zie er van hieruit niet onmiddellijk een probleem mee.

Kan je na de reset van je wifi Bridge sneller surfen of is dat ook hetzelfde gebleven ? Ondervind je die trage surf enkel als je via de wifi bridge gaat of ook als je rechtstreeks via de B-box verbonden bent of via lankabel ? 

Reageer