Vraag

Wel verbonden, geen internet

  • 16 March 2020
  • 25 reacties
  • 14200 Bekeken

Regelmatig krijgen we op alle apparaten in huis de melding dat we verbinding hebben, maar geen internet. We herstarten dan het wifi signaal op de modem en dan is het meestal na 5 minuten opgelost, maar is best vervelend dat het regelmatig (gemiddeld zo’n 2x per dag) wegvalt.


25 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Is het dan enkel op toestellen die via wifi verbonden zijn, of ook via kabel ? Zijn ze rechtstreeks verbonden op de B-box, of via een wifi-bridge of -booster,… ?

Als ik je lijn test kan ik hier niet onmiddellijk de oorzaak zien. Met deze info kan ik het dan verder onderzoeken. 

Reputatie 6
Badge +3

Op jouw apparaten zou je ook het volgende kunnen uitvoeren. Open de opdracht prompt als administrator.Er kan ook een IP conflict zijn. Heb jezelf statische IP-adressen ingesteld? Houdt de Windows toets tegelijkertijd ingedrukt met S. In het zoekveld typ je opdrachtprompt, vervolgens klik je hier met je rechtermuisknop en klik je op “als administrator uitvoeren”. Typ vervolgens in de opdrachtprompt: ipconfig /release en druk op enter. Vervolgens type je ipconfig /renew en tenslotte ipconfig /flushdns.

Wij hebben hier ook ontelbare keren last van. Meerdere mensen klagen hiervan en telkens zeggen jullie dat er bij jullie geen probleem te zien is. Maar misschien ligt het dan aan jullie modems ipv aan onze landlijnen?

Als zoveel mensen hiervan klagen, waarom hebben jullie hier dan nog geen oplossing voor gevonden?

mvg

Aan de modems kan het moeilijk liggen want dan zou iedereen daar continu last van hebben, want ik heb bv dit probleem ook niet.

Maar is het met alle apparaten dat je dit voor hebt en zowel op wifi-2.4-xxxx als op wifi-5.0-xxxx ?

Reputatie 7
Badge +4

@gebruiker TS , onze testen lopen tot in jullie modem. Dus als er geen connectieonderbrekingen zijn in de modem, dan verliest de modem ook geen signaal. 

Reputatie 6
Badge +3

@gebruiker TS:  Proximus of een andere ISP provider is enkel maar verantwoordelijk tot aan het aansluitpunt waar jouw  bbox3 (modem/router) aangesloten is. Al de rest wat hierachter aangesloten is op de bbox valt onder de verantwoordelijkheid van de klant.

 

Hoe zijn jouw apparaten aangesloten? Zit er andere apparatuur tussen : een switch, Wi-Fi access point,…  Dat kunnen allemaal veroorzakers zijn van problemen. Een beveiligingsprogramma kan ook roet in het eten gooien, maar dan mag het maar beperkt zijn tot maar 1 computer. 

 

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken voor jouw probleem.

Daarom dat ik altijd aanraad om in stappen testen te te doen dwz. als je iets test gelijk welk apparaat zorg dan dat dit apparaat enkel en alleen verbinding maakt met je bbox en dan bijkomende apparaten aansluiten tot het probleem zich voordoet 

Weeral dezelde miserie na aansluiten nieuwe bbox en modem. Wifi valt uit, netflix valt ook zo uit. Krant lezen, vergeet het geen wifi. Na talloze klachten zou happy house ons contacteren. Weken later wachten we nog op een contactname. Geen nood de FACTURATIE WERKT FEILLOOS. Seffens BUITEN die handel. 

Misschien helpt het als we via forum de gebrekkige service bekendmaken of is dit ook verloren moeite?

Reputatie 7
Badge +4

Weeral dezelde miserie na aansluiten nieuwe bbox en modem. Wifi valt uit, netflix valt ook zo uit. Krant lezen, vergeet het geen wifi. Na talloze klachten zou happy house ons contacteren. Weken later wachten we nog op een contactname. Geen nood de FACTURATIE WERKT FEILLOOS. Seffens BUITEN die handel. 

Misschien helpt het als we via forum de gebrekkige service bekendmaken of is dit ook verloren moeite?

hi @Wallie ik kan hiervoor een afspraak voor je inboeken met een technieker om ter plaatse alles na te kijken
kan je een aantal voorkeursdatums doorgeven waarop deze afspraak kan doorgaan ?

Wij hebben sinds kort hetzelfde probleem….meerdere malen per dag valt het internet uit…
Wifi werkt, bekabelde verbinding is OK, maar internet via Wifi valt voortdurend uit, zowel op twee Samsung Smartphones waarvan één slechts enkele maanden oud en ook op onze Samsung tablet valt het internet uit….
WAT GAAT MEN HIER AAN VERHELPEN !!!

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u hier op dit publieke forum geen reactie meer zult bekomen van Proximus medewerkers (moderatoren) voor maandag

Vermits de verbinding ok is via kabel lijkt het mij opportuun eventueel OneSSID in de Bbox (tijdelijk) uit te schakelen om te zien of het probleem op die wijze verholpen kan worden

Via webbrowser GUI Bbox LAN IP adres 192.168.1.1 als user met het user password (sticker) voorhanden op de Bbox

Klik op OneSSID banner om OneSSID uit te schakelen (en eventueel terug in te schakelen)

OneSSID = 1 SSID voor WiFi 2.4 én WiFi 5.0 type WiFi-proximus-2.4-xxxx of proximus-home-xxxx

uitgeschakeld = 

1 SSID voor WiFi  2.4 type proximus-2.4-xxxx of proximus-home-xxxx

en 1 ander SSID voor WiFi 5.0 type proximus-5.0-xxxx 

zelfde WiFi password (WiFi key)

en kies waar mogelijk voor WiFi 5.0 (hogere snelheden, minder verstoord maar kleiner bereik)

 

Wij hebben sinds kort hetzelfde probleem….meerdere malen per dag valt het internet uit…
Wifi werkt, bekabelde verbinding is OK, maar internet via Wifi valt voortdurend uit, zowel op twee Samsung Smartphones waarvan één slechts enkele maanden oud en ook op onze Samsung tablet valt het internet uit….
WAT GAAT MEN HIER AAN VERHELPEN !!!

One ssid geeft meer problemen met iOS dan met Android toestellen en zelf dan door One SSID uit te zetten verbetert het ook nog niet en moet er soms op afstand een ingreep door Proximus gebeuren om de conductor af te zetten (wat je zelf niet kunt)  maar je kan am eerst eens proberen met One SSID uit te zetten zoals al aangegeven werd door M_016 , al heb ik met android toestellen hiermee geen probleem wel met iOS toestellen (ook met een Huawei toestel) en is  ook de reden waarom ik One SSID uitzet en niet gebruik.

 

Sinds ik een nieuwe gsm heb, krijg ik de melding wel verbonden geen internet. De andere gsm’s in ons huis hebben wifi en zijn verbonden. Zij hebben dus geen problemen. Aan wat kan dit liggen? Hoe kan dit opgelost worden?

heb je het toestel al eens volledig heropgestart.

Wat bedoel je met heropstarten. Ik deed de gsm al uit en aan.

Badge +4

Een iphone of een andere GSM met android  ???

Android 

Badge +4

Heb je de modem van proximus al ééns herstart ?

We deden dit ook al. Ook de netwerkinstellingen gereset.

Reputatie 7
Badge +5

@Mier Wanneer doet zich dat voor?

Deze melding krijg ik de hele dag door.  Het lukt een tijdje en dan weer niet ...

Reputatie 7
Badge +5

@Mier Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

Heb dit ook sinds enkele dagen voor. Is er iemand die een oplossing heeft?

Internet werkt wel maar toch komt de melding actie vereist/open je browser. Die gaat dan naar http://192.168.1.1/login.lp?event=ServerConnect maar verder gebeurt er niets.

Reputatie 5
Badge +2

@Paul_Simons Zou je eens de internet box kunnen resetten? Dit doe je door de resetknop aan de achterkant 20 seconden in te drukken met een tandenstoker.

@Michael V 

Dat heb ik nog niet gedaan. Is me ook aangeraden via jullie helpdesk maar als ik de reacties bekijk op internet is dit nooit de oplossing. Eerder “het werkte voor 5 minuten maar dan begon het weer”. Waarom wordt er eigenlijk de browser geopend en gepoogd om te connecteren? Dat was vroeger nooit. Het gekke is dat ik het niet voorheb op 2 andere PC’s (die wel met een VPN werken). 

Reageer