Skip to main content

Beste

Ik kan geen mails meer versturen via webmail. Er komt een melding “Er is een onverwachte fout opgetreden”. (Ook niet nadat ik de webmail via een privévenster ben opgestart.)

mvg

lukt het wel nog via een mail applicatie op pc/laptop/tablet of smartphone?


Lukt het via een andere browser?
Dit probleem heb ik hier vorige week nog gelezen dacht ik, en als ik me niet vergis heeft het zichzelf opgelost. Ik vind het gesprek niet zo snel terug. Het zou dus kunnen een serverprobleem zijn.
Het kan helpen je pc te herstarten, misschien ook best je bbox.


Inderdaad soms lost het zich vanzelf op heb ik hier ook al een paar keer gelezen.

daarom stelde ik ook de vraag of wel nog  lukt via een mail applicatie op pc/laptop/tablet of smartphone? Want als dit ook allemaal niet lukt is de kans nog groter dat het bij PX zit.


het enige dat bij mij werkt is alle cookies verwijderen van proximus, heb er ook al enige tijd last van, er staan op het forum al verschillende items over webmail


@Valencia Welke een browser gebruik je eigenlijk?


microsoft edge


Ok, het was omdat ik met Microsoft Edge die problemen niet ondervindt, dat ik dacht dat je mss met een andere browser werkte en eventueel het daar te zoeken was (bvb chrome heeft al verschillende keren problemen aangekondigd met sommige extensies).


In het topic dat ik bedoelde werd ook aangeraden de cookies te wissen, maar is het opgelost zonder dat te doen.
Dus is het een meer voorkomend iets met verschillende oorzaken waar geen echte lijn is in te trekken.
Ik denk dan aan:

  • serverprobleem
  • cache/cookies
  • browser, maar ook extensies
  • ...


 


het is inderdaad totaal niet duidelijk of het bij iedereen om de zelfde reden is dat dit probleem optreedt, ook bv enkel keren in private mode achtereen proberen loste bij iemand het probleem op …..


Misschien heeft het te maken met de indeling (HTML of tekst)?
Lukt verzenden als je platte tekst kiest?

 

 


TBI: In feite wordt die HTML uiteindelijk ook in platte text verstuurd.

Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.


TBI: In feite wordt die HTML uiteindelijk ook in platte text verstuurd.

Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Niet mee eens.
De eenvoudigste uitleg is dat HTML-mail afbeeldingen en kleuren bevat, terwijl een e-mail in platte tekst geen afbeeldingen, geen afbeeldingen en geen opmaak bevat en dus een véél kleinere  bestandsgrootte heeft. Platte tekst is de m.a.w. een stripped-down versie van HTML.
Als je gaat omzetten naar binair heb je wel gelijk, dan is alles oftewel 0 oftewel 1.


Phishing mails bestaan voornamelijk uit HTML. Dé uitzondering zijn die gekunstelde tekst mails waarbij je identiteit uit een telefoonboek wordt geplukt en je miljonair wordt als erfgenaam.van een weldoener, meestal uit Afrika. Dit zijn de (zéér zeldzame) spammails die me nog via gmail bereiken, 1x per 2 jaar of zo.


Als ik zo’n  mailheader van zo’n mail open doe dan zie ik daar niet de afbeelding direct staan,  je bedoelt waarschijnlijk dat een spamfilter op de mailserver dergelijke mails mogelijks kan tegenhouden maar dat is hier niet aan de orde. 

Als je zelf html schrijft dan gebruik je toch ook maar al de tekens die op je toetsenbord terugvindt, zelfs foto’s kunnen uit een hele tekensreeks omgezet zijn of een link naar die foto’s enz….
Enfin iemand die problemen heeft kan het proberen om eens in platte tekst te sturen maar het zou mij ten zeerste verwonderen dat het dan wel zou werken en ik denk dat ik dan ook wel al het probleem zou tegengekomen zijn want ik verstuur nooit mails, in platte tekst alleen, via webmail.

NB: En dat de broncode in een mailclient bij foto’s zou weggelaten worden dat denk ik toch ook niet.


Het valt wel hard op dat jij nooit problemen hebt 😎

De spamfilter (of wat dan ook in de behandelende server dat HTML blokkeert, terecht of niet terecht, storing of niet) zou alleszins een andere mogelijke oorzaak kunnen zijn die we tot dusver nog niet hebben overwogen, niet waar? En dat zou mee kunnen verklaren waarom jij het nooit hebt ondervonden en anderen wel. Ik ook, maar niet nu, terwijl er niks is gewijzigd aan mijn configuratie, mijn browser en diens extensies.


Dag mag je inderdaad wel zeggen, ik kan het dikwijls zelf niet geloven, als ik dagdagelijks hier allemaal lees welke problemen er hier allemaal gemeld worden, dan mag ik zeker van geluk spreken, en zeggen dat ik niet durfde overschakelen naar de V7 omdat ik hier de indruk kreeg dat het allemaal kommer en kwel zou zijn.
En daaruit heb ik dan ook wel geleerd dat je van een forum een totaal verkeerd beeld begint te krijgen.

Enfin, dit gezegd zijnde zou ik en vele anderen denk ik ook, wel eens willen weten wat de hoofdoorzaak is van dit  gemelde probleem hier in dit topic. Wat me wel regelmatig opvalt dat die cookies en historie wel regelmatig problemen veroorzaakt, en niet alleen bij webmail maar andere web gebaseerde Proximus toepassingen, maar nogmaals daarom kan je hier nog niet uit concluderen dat dit de hoofdoorzaak is.
Dus ik ga maar eindigen dat ik het ook niet meer weet …..

 


Ik heb dus te vroeg gesproken.
Ik kan evenmin verzenden in webmail, noch HTML, noch platte tekst.
Waarom het vorige week (getest n.a.v. een topic over niet werkende webmail) wel ging en nu niet? Geen idee, maar zoals gezegd, er is niets gewijzigd aan mijn laptop, de instellingen, de programma’s, de extensies, ….


Ik heb toch voor alle zekerheid ook nog eens verstuurd met alles erop en eraan zoals bijlagen photo’s ...via PX webmail en hier lukt het toch nog altijd.


Yep,  jij hebt nooit problemen 😀
Hier ging webmail het vorige week probleemloos en vandaag niet (meer) In Firefox (wat ik 100% van de tijd - altijd- gebruik.
In Edge lukt verzenden dan weer wel. Begrijpe wie kan.
Maar de mail komt niet aan ( ? )
Maar ja, ik mail altijd via Thunderbird, dus heb ik eigenlijk ook geen probleem 😎


‘k zal het in firefox ook eens proberen en meld seffens hier het resultaat.

Edit: ik kan er ook niks aan doen maar lukt in firefox ook 😀

ik stuur hem niet naar mijn eigen mailadres maar wel naar iemand anders die hem dan terugstuurt.


Reageer