Vraag

Webmail .. 2 problemen.

  • 7 October 2023
  • 7 reacties
  • 87 Bekeken

Besten, Alhoewel ik nooit webmail gebruik ben ik nu wel verplicht om regelmatig in te loggen om te kijken naar verdwaalde mails in de spambox!!!! Die dan later verdwijnen natuurlijk. 

 

  • Waar vind ik de mail filters? of zijn er geen? ALLE T&T meldingen van Bpost in verband met te ontvangen pakjes verdwijnen automagisch in die Spambox! Bepaald vervelend want ik niet de reflex om op webmail te gaan kijken, waarom zou ik! Ergo, geen meldingen. 
  • Wat er mogelijk mee samen hangt? Ik kan totaal niets aanpassen of veranderen aan mijn webmail profiel. NIETS! Ik dacht dat dit opgelost was maar neen dus. Ik stuit onherroepelijk op “Oei, er is iets mis gegaan” … waar ik dus niets mee opschiet. 

Iemand die enige raad kan geven? 

TIA 


7 reacties

  • voor wat Regels betreft:
    klik bovenaan rechts op “instellingen” > Klik in de verticale band links op “E-Mail” > Klik dan op “Regels”
  • Onder “instellingen” kan je ook op “profiel” klikken om aanpassingen te doen 
  • klik bovenaan rechts op “Help”
    dan krijg je ook nog wat info over bv instellingen enz..

Help= Online-Help van Rich UI (proximus.be)

Proximus mail online help

Welkom bij de Proximus mail online Help. Deze Help beschrijft de functies die zijn opgenomen in de online-Help. Hieronder vallen:

E-mail

Contactpersonen

Agenda

Instellingen

Instellingen

Klik op setting.png om de volgende instellingen te bewerken. Klik voor meer informatie op de link, waar deze beschikbaar is.

Profiel: Hier kunt u de naam voor uw account instellen.

Klik hier voor meer informatie.

Landinstellingen

Klik hier voor meer informatie.

E-mail

Klik hier voor meer informatie.

Agenda

Klik hier voor meer informatie.

Contactpersonen

Klik hier voor meer informatie.

  • voor wat Regels betreft:
    klik bovenaan rechts op “instellingen” > Klik in de verticale band links op “E-Mail” > Klik dan op “Regels”
  • Onder “instellingen” kan je ook op “profiel” klikken om aanpassingen te doen 
  • klik bovenaan rechts op “Help”
    dan krijg je ook nog wat info over bv instellingen enz..

 

Tweede vraag niet gelezen? … All water under the bridge! 

re-quote “….Ik kan totaal niets aanpassen of veranderen aan mijn webmail profiel. NIETS! Ik dacht dat dit opgelost was maar neen dus. Ik stuit onherroepelijk op “Oei, er is iets mis gegaan” …. unquote

Wat mis ik? 

 

EDIT: In gans die Webmail reutemeteut staan nergens “Regels” in, zowel in E-mail (wat mij enkel bij de mailboxen brengt) als in Instellingen (waar enkel persoonlijke info staat die ik NIET kan veranderen).
In de HELP bladzijden staat al evenmin iets dat zou verwijzen naar filter regels of wat dan ook. Ik ben nu zojuist gaan kijken. 

  • voor wat Regels betreft:
    klik bovenaan rechts op “instellingen” > Klik in de verticale band links op “E-Mail” > Klik dan op “Regels”
  • Onder “instellingen” kan je ook op “profiel” klikken om aanpassingen te doen 
  • klik bovenaan rechts op “Help”
    dan krijg je ook nog wat info over bv instellingen enz..

 

Tweede vraag niet gelezen? … All water under the bridge! 

re-quote “….Ik kan totaal niets aanpassen of veranderen aan mijn webmail profiel. NIETS! Ik dacht dat dit opgelost was maar neen dus. Ik stuit onherroepelijk op “Oei, er is iets mis gegaan” …. unquote

Wat mis ik? 

 

EDIT: In gans die Webmail reutemeteut staan nergens “Regels” in, zowel in E-mail (wat mij enkel bij de mailboxen brengt) als in Instellingen (waar enkel persoonlijke info staat die ik NIET kan veranderen).
In de HELP bladzijden staat al evenmin iets dat zou verwijzen naar filter regels of wat dan ook. Ik ben nu zojuist gaan kijken. 

Als ik dit volg {klik bovenaan rechts op “instellingen” > Klik in de verticale band links op “E-Mail” > Klik dan op “Regels”} en dan op regel “toevoegen” klik dan krijg ik onderstaande:

Krijg jij die mogelijkheid dan niet te zien?

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Martin (en ik) zijn zoals u vermoedelijk wel weet geen Proximus medewerkers 

= u zult zeker tot maandag moeten wachten op een reactie van (en/of oplossing via) Proximus moderatoren

 

concreet kunt u in webmail voor zover mij bekend enkel regels definiëren op inkomend verkeer (inbox)

= indien er geen zijn, hebt u er zelf geen gecreëerd

&

indien alle of een aantal berichten van Bpost systematisch in de spam folder terechtkomen, kunt u dit mijns inziens zelf niet corrigeren met eigen regels 

= u kunt degelijle mails vermoed ik enkel zelf manueel verplaatsen naar uw inbox of een andere folder

 

mails in de webmail spamfolder vermoed ik verdwijnen automatisch na 2 weken

 

Edit: waarom u - in tegenstelling tot mijzelf - geen aanpassingen in “Proximus webmail profiel” kunt doorvoeren is mij onbekend

ik moet trouwens zowel bij mijn hotmail , google, mail accounts voor alle zekerheid ook in de spamfolder gaan kijken want af en toe reageert ook hun spamfilter ook verkeerd en belandt een bericht verkeerd in de spamfolder.

  • voor wat Regels betreft:
    klik bovenaan rechts op “instellingen” > Klik in de verticale band links op “E-Mail” > Klik dan op “Regels”
  • Onder “instellingen” kan je ook op “profiel” klikken om aanpassingen te doen 
  • klik bovenaan rechts op “Help”
    dan krijg je ook nog wat info over bv instellingen enz..

 

Als ik dit volg {klik bovenaan rechts op “instellingen” > Klik in de verticale band links op “E-Mail” > Klik dan op “Regels”} en dan op regel “toevoegen” klik dan krijg ik onderstaande:

Krijg jij die mogelijkheid dan niet te zien?

Dank u … eindelijk gevonden … amaai … ben moe van door hoepels te springen!  😁

@Regulus Martin (en ik) zijn zoals u vermoedelijk wel weet geen Proximus medewerkers 

= u zult zeker tot maandag moeten wachten op een reactie van (en/of oplossing via) Proximus moderatoren

 

concreet kunt u in webmail voor zover mij bekend enkel regels definiëren op inkomend verkeer (inbox)

= indien er geen zijn, hebt u er zelf geen gecreëerd

&

indien alle of een aantal berichten van Bpost systematisch in de spam folder terechtkomen, kunt u dit mijns inziens zelf niet corrigeren met eigen regels 

= u kunt degelijle mails vermoed ik enkel zelf manueel verplaatsen naar uw inbox of een andere folder

 

mails in de webmail spamfolder vermoed ik verdwijnen automatisch na 2 weken

 

Edit: waarom u - in tegenstelling tot mijzelf - geen aanpassingen in “Proximus webmail profiel” kunt doorvoeren is mij onbekend

Dank u wel … ik heb nu een regel toegevoegd om in principe “Bpost” naar de inbox af te leiden .. we zullen zien of dat werkt, moet nog verdere T&T meldingen krijgen na het WE. 

Reageer