Vraag

Wanneer werkt MyProximus na een maand eindelijk, rampzalige support.

  • 31 December 2022
  • 23 reacties
  • 368 Bekeken

Hallo,

Wat een soep...
Sinds kort een GSM-abonnement van de werkgever en tegemoetkoming voor internetaansluiting (dus providerwissel van Scarlet naar Proximus was de logische weg).

De GSM werkt perfect en is gekoppeld op MyProximus aan m'n zakelijk e-mailadres/account.
(ter vervollediging dat ik een 1 werk-account heb als “user” in beheer van de organisatie)

Internet dat is een andere zaak, wegens vervallen activatiecode.
Want wie test deze nu alvorens installatie plaatsgevonden heeft voor een product dat niet actief is, daar valt toch weinig te bespeuren?
(Alweer een gebruikersnaam en wachtwoord waar ik dus niet op kan inloggen wegens vervallen paswoord)

Volgens de FAQ heb ik ook 2 accounts nodig, één voor de GSM van de werkgever, en een andere account voor het internet met tegemoetkoming van de werkgever.

Na tientallen gesprekken met de helpdesk, tientallen mails met verwijzingen naar hulp artikelen die ik zelf ook al nauwlettend gelezen en geprobeerd had, en een uur of 5 aan de telefoon gehangen met de helpdesk, 5 telefoonnummers later en 25 doorschakelingen…


HOPELOOS, waar niemand z'n verantwoordelijkheid neemt om problemen op te lossen ipv. door te schakelen en wat te zeggen “24 uur wachten voor de aanpassingen actief te worden” !


We gaan het nog maar niet hebben over de lassers die een put hebben gemaakt voor m’n oprit om het lange naar het korte paar zonder enig resultaat op betere snelheid, op het einde van een doodlopende straat te wisselen (voorspelbaar leek me!).
Ach dat zijn mijn nodeloze kosten niet, enkel zonde dat het voetpad niet meer zo vlak ligt als voorheen.

Enfin, een kleine maand later een nieuwe activeringscode per post en eindelijk toegang tot MyProximus…
Ik betaal toch voor bijkomende diensten zoals Pickx, HLN, Norton internet security, hotspots, … die gewoon onbruikbaar zijn zo voor reeds een maand.
Ja want je moet eerst met je vaste lijn bellen naar een nummer voor een activatiecode, maar nee die heb ik niet genomen, wel een GSM bij Proximus… zoals vast velen de dag van vandaag.
Euh komaan zeg, krijg dat maar eens uitgelegd, verificatie dat begrijp ik, maar ik heb toch een GSM nummer bij Proximus? Is dat nu zo moeilijk de nodige verbanden te leggen dat dit legitiem is?

Helaas nog steeds geen toegang tot de geavanceerde modeminstellingen (ik moet een aantal poorten openen etc.), waar de administratieve kant MyProximus reeds wel in orde lijkt.

CODE: SELECTEER ALLES

"exceptionType": "InvalidCircuitIdException",
"service": "home-gateway",
"message": "The circuit ID doesn't correspond to the user making the request",

Voor mij is dit duidelijk, de internet box hangt niet gekoppeld aan m'n account, of ergens is er iets mis geconfigureerd waar ik niet aan kan.

Ik krijg dat maar uitgelegd, ik moet een nieuwe account aanmaken (euh nee ik heb al 2 accounts voor 2 producten en een derde account waar ik nooit op kon, een vierde hoeft écht niet!), m'n internet box staat vast geconfigureerd op de geblokkeerde account ofwel de werkaccount waar ik enkel user van ben. (euh nee, ik zie hem niet, dus ik kan het niet zelf!).
Dit zit muurvast zolang men verwacht dat je FAQ's leest, doorverbindt, laat 24 uur moet wachten, en het zelf maar moet oplossen.

 

Graag had ik DRINGEND een deftige oplossing waar ALLE DIENSTEN NA EEN MAAND werken zoals het hoort.

 


23 reacties

Ter info: hier komt niemand van PX zelf langs tijdens weekends en feestdagen.

maar in afwachting dat de Proximus forummedewerkers (moderators) hier de draad terug opnemen en direct aan de slag zouden kunnen gaan, daarom best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Dat staat er in ;-)

Doet er nog iemand moeite, of moet ik nu echt nog een aantal keer naar de helpdesk bellen in de hoop resultaat te bekomen?

@HadewychT

Wanneer doet iemand hier eindelijk iets aan???

@DaisyS

AUB, kijkt er iemand naar???


Is dit nu zo moeilijk iemand een compleet werkend product aan te bieden inclusief bijhorende diensten?

Reputatie 7
Badge +5

@honda4life Ik heb het net even voor je nagekeken. Voor je privé aansluiting heb je geen MyProximus account dus ook geen toegang tot de instellingen van je modem.

@DaisyS Waarom krijg ik dan wel m'n facturen en zo veel meer te zien op m'n account???

 

Zie m'n 2 accounts in profielinfo

Reputatie 7
Badge +4

@DaisyS 

De auteur heeft blijkbaar reeds meerdere MyProxcimus accounts cfr onderstaande

Ik krijg dat maar uitgelegd, ik moet een nieuwe account aanmaken (euh nee ik heb al 2 accounts voor 2 producten en een derde account waar ik nooit op kon, een vierde hoeft écht niet!), m'n internet box staat vast geconfigureerd op de geblokkeerde account ofwel de werkaccount waar ik enkel user van ben. (euh nee, ik zie hem niet, dus ik kan het niet zelf!).

Indien ik bovenstaande correct interpreteer moet hij 

naast 1 voor GSM via werkgever = user account geen admin

er nog 1 hebben voor internet (met tussenkomst werkgever) als admin om internetbox te kunnen instellen

 

→ misschien aan de betrokkene best

via zijn forum login profiel het betrokken klantnr laten bezorgen (en de niet langer gebruikte klantnrs zonder actieve producten laten schrappen)

en via de (andere) geijkte kanalen een activatiecode hiervoor laten geworden

 

 

 

@M_016 

Ik heb 3 activatiecodes gelijktijdig ontvangen... Maar dat is vast door de vele pogingen de helpdesk te contacteren.

Ik heb er 1 kunnen activeren op m'n privé adres. Ik zie sindsdien onder andere m'n verbruik, lijnsnelheid enzoverder.

Ik heb internet, zie m'n factuur verschijnen en wat algemene dingen tot ik er op klik... Dan werkt er niks zoals het hoort. (Pickx, toegang modeminstellingen, account HLN, Proximus mailbox, ...)

(Wat wel werkt is de Norton antivirus, duidelijk een betaalde service van de werkgever dus er werkt toch nog iets...)

Reputatie 7
Badge +4

 @DaisyS & @honda4life 

Op het Fr-forum was er voor een internetbox enige tijd geleden een gelijkaardig probleem

 "exceptionType": "InvalidCircuitIdException",
    "service": "home-gateway",
    "message": "The circuit ID doesn't correspond to the user making the request"

dat na enige tijd blijkbaar verholpen werd nadat een moderator aan de betrokken klant per mail een nieuw MyProximus paswoord te laten geworden

Vous venez de recevoir un mail pour la réinitialisation de votre mot de passe myproximus.

Ik vermoed dat er evenwel meer zou kunnen nodig zijn om het probleem van de auteur op te lossen en dat zijn privé account X

a) of van het type “user” (niet admin) zou kunnen zijn (= enkel inkijk facturen)

b) of dat er zoals de auteur reeds stelde er een koppeling tussen de My Proximus applicatie en de achterliggende backend voor/met toegang tot de internetbox parameters ontbreekt (of fout ingesteldd is)

@M_016 geef het maar mee ter info: Volgens ik vernomen heb van PX zou je bij het niet correcte koppeling van de Internet box aan Myproximus deze melding krijgen 

“message”: “The provided circuit ID does not correspond to a kind of 'Bbox 4”

 

 

Er zal wel meer aan de hand zijn dan enkel een modem hoor, ik kan zo nog wel even doorgaan met screenshots te posten hoor…

Maar met 20 keer doorschakelen, wachtmuziekjes en vele malen 24 uren wachten geraakt het vast wel opgelost 😡

 

Reputatie 7
Badge +5

@honda4life Kan je mij via je privé bericht de email adressen bezorgen waar je een MyProximus account mee hebt? Aan je klantennummer die je in je forumprofiel hebt gezet vind ik geen MyProximus account terug.

@DaisyS
Zie privébericht, deze informatie stond ook in het profiel.

Gaat het deze week EINDELIJK lukken mij een volledig werkende account te geven waar ik voor betaal? Ik heb een aantal functionaliteiten NODIG!

 

Volgende stap is een klacht bij onbudsdienst telecom, het is niet omdat internet werkt dat jullie installatie voltooid is!

 

Reputatie 7
Badge +5

@honda4life Ik heb geantwoord via een privébericht.

Ik zie inderdaad 2 emailadressen maar aan klantennummer: xxx is nog geen MyProximus account gekoppeld.

 

Euh prima… dat antwoord had ik reeds eerder vernomen aan te telefoon.

Maar wanneer gaan jullie er iets aan doen?
Wat voor een antwoord is dit nu?
Wat verwacht je nu concreet van mij dat ik hier mee doe?

Als ik het zelf kon had ik het al lang gedaan hoor!

 

Dat moet je toch eens uitleggen hoe ik op MyProximus na login mijn naam en klantennummer zie verschijnen dat dit niet gekoppeld is???
Zo te zien is er veel gekoppeld aan de reeds eerder geposte screenshots.

 

@DaisyS

HALLO PROXIMUS!!!

We zijn ondertussen weer al woensdag, wordt het nog opgelost deze week of hoe zit het?

Ik heb ondertussen al klacht gestuurd naar de onbudsdienst!

Los het op!

@DaisyS 

Hoe zit het...?

Of moet ik bij de onderaannemer van de onderaannemer van de onderaannemer zijn???

Ik eis nog steeds een oplossing!

@HadewychT De volgende moderator dan maar taggen zeker. Blijkbaar is stilte een oplossing voor jullie?

 

Oplossen NU, danku!

Reputatie 7
Badge +4

@honda4life Ik heb gezien dat er ondertussen een ombudsklacht lopende is. Alle communicatie moet dan via hen verlopen. 

OH! En dat voorkomt dat jullie in tussentijd geen actie kunnen ondernemen dit op te lossen wat jullie uiteindelijk toch zullen moeten doen.

Er werd verzocht binnen de 10 dagen een standpunt in te nemen, ook daar slagen jullie vast niet in!

't wordt nog schoner met de dag…

Proximus brengt mensen dichterbij???

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@honda4life Dit voorkomt zeker niet dat er actie wordt ondernomen. 

Het is wel zo dat wij niet mogen communiceren via deze weg als er een ombudsklacht lopende is. alle communicatie moet dan vie de ombudsdienst gebeuren. 

Reageer