Skip to main content

Wij hebben goed nieuws! Je kan nu gemakkelijk controleren wanneer fiber internet beschikbaar zal zijn op jouw adres. Dankzij onze nieuwe online tool krijg je snel en eenvoudig de meest actuele informatie.

Wil je weten wanneer u gebruik kunt maken van de razendsnelle Proximus fiber? Bezoek dan de volgende link: Beschikbaarheid van fiber checken

Ok bedankt, dan weet ik dat het niet algemeen is.

@HadewychT ik kan der laatste tijd die check niet meer uitvoeren, geeft zowel de zelfde foutmelding bij het proberen als klant en als niet klant, met verchillende browsers geprobeerd. Is dit een algemene fout of niet bij iedereen = 

PS: vaste lijnnummer gewist om misbruik te voorkomen! 

@HadewychT  ook eens via Edpnet geprobeerd en daaruit blijkt dat er precies verkeerdelijk vanuit gegaan wordt dat er reeds fiber voorhanden is ! wat niet het geval is =

pto)p ​@wimmer Je betaalt niet voor de snelheid, maar oa voor de hoeveelheid data die je kan downloaden. Ik begrijp dat het niet fijn is dat je een lagere snelheid haalt dan sommige andere klanten, maar via koper zitten we nu eenmaal met een aantal technische beperkingen waardoor we die snelheid niet voor alle klanten op hetzelfde niveau kunnen brengen. Dit wordt ook zo vermeld in onze voorwaarden die Martin al doorgaf : 

Snelheid van vast internet: de aangekondigde maximumsnelheid is een theoretische waarde. Ze wordt in de praktijk niet door alle klanten gehaald. De downloadsnelheid bij je thuis hangt vooral af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de beschikbaarheid van de technologie, de computerinstallatie en de interne bekabeling en in uitzondelijke gevallen, van het algemene gebruik. Deze factoren moeten optimaal zijn om op de maximale snelheid te kunnen surfen. Als je wifi gebruikt, kan je surfsnelheid ook lager zijn. De surfsnelheid bij je thuis kan je controleren op www.proximus.be/internetspeed

Het doet me plezier dat je beseft dat dit traag internet niet werkbaar is.

Wetende dat mijn laptop op enkele cm van de modem staat kan alleen de kant van de provider soelaas bieden. Ik begreep van meerdere techniekers dat het plaatsen van een versterker wel degelijk een oplossing kan bieden zeker in de wetenschap dat fiber - als die er al komt - nog heel lang op zich zal laten wachten

FYI: Een versterker zetten zoals bij Telenet gaat zo maar niet in het geval van VDSL lijnen. Dit vraagt veel meer werk en dan zal glasvezel een betere oplossing zijn.

@wimmer 42Mbps als resultaat op een lijn van 50Mbps is ok. Ondervind je dan problemen op andere plaatsen in je huis ? Is het een versterker voor je wifi-signaal dat je bedoelt of toch voor de snelheid van je lijn (LTE-modem) ? Dat laatste is niet mogelijk op een lijn van 50Mbps. 

Reageer