Wij hebben goed nieuws! Je kan nu gemakkelijk controleren wanneer fiber internet beschikbaar zal zijn op jouw adres. Dankzij onze nieuwe online tool krijg je snel en eenvoudig de meest actuele informatie.
Wil je weten wanneer u gebruik kunt maken van de razendsnelle Proximus fiber? Bezoek dan de volgende link: Beschikbaarheid van fiber checken
Bladzijde 1 / 1
Eens getest voor de fun, heb al fiber en het werd vermeld dat ik aansluitbaar was en de buurt ook.
zoek alleen nog de pagina met de theoretische max snelheid op fiber op m’n adres.
@Martin Daar wel via je link maar klopt niet volgens ik heb aan snelheid, er staat dat ik maximum 2000 download snelheid kan krijgen en heb 8500 download snelheid
Heel accuraat is dit tool niet. Test gedaan voor mijn adres . Zie hieronder resultaat.
Realiteit is dat optische vezel tot in mijn huis aangebracht is en het contactpunt Fiberklaar geïnstalleerd is binnenshuis. Enkel de info dat deze operationeel zou dienen te zijn ontbreekt en nergens info op welke datum deze wel operationeel zou zijn.
ro
Bij mij staat er: “ Fiberklaar zal binnenkort fiber bij jou thuis installeren. Fiberklaar begint binnenkort met de voorbereidende werken in jouw straat voor de installatie van fiber. “
Dat is al meer dan 18 maanden dat het zo aangegeven wordt.In februari hebben fiber en wyre werken uitgevoerd om fiber onder het voetpad te leggen. Zijn foto’s komen nemen voor de installatie. In oktober hebben ze nog een 2 fiber kabel op de gevel komen leggen, fiberklaar en wyre. Wat ze dan in de grond gestoken hebben weet ik niet. Van de firma “The last mile” ligt er al 2 jaar een fiberkabel op de gevel. Dus 3 fiberkabels op de gevel, onder het voetpad weet ik niet wat daar ligt. Alleen in de woningen is er nog geen enkele aansluiting gebeurd. Misschien kan die nieuwe provider ook nog een fiberkabel komen leggen. Gans dat fiber gedoe begint mijn k****n uit te hangen.
Ik heb de link gevolgd. Via “check” krijg ik de keuze “klant” of “geen klant” “geen klant” en adres wijst uit - zoals verwacht - dat het misschien nog voor deze eeuw is ( grapje ) Via “klant” moet ik inloggen maar die knop werkt werkt niet
Even ook geprobeerd en krijg in beide gevallen als klant en als niet klant het volgende te zien:
Met ‘binnenkort’ weet je welbepaald nada.
dit is mijn resultaat :
Het bedrijf dat fiber bij jouw thuis zal installeren, is nog niet aangewezen. We hebben nog geen bevestiging ontvangen van het bedrijf dat de glasvezelinstallatie bij je zal uitvoeren, maar ontdek hoe dit waarschijnlijk zal plaatsvinden in jouw huis.
Als alles maar met een vingerknip ging Ik zou al blij zijn moest ik bij die 1.5 miljoen gebouwen in Vlaanderen (dus woningen én bedrijven - zie je afbeelding) zijn.
(bron: Vlaanderen.be)
Proximus Fiber Program: Tegen 2032 zullen we 95% van de Belgische woningen en bedrijven hebben aangesloten op fiber.
Tegen 2028 zullen we minstens 70% van de Belgische woningen en bedrijven hebben aangesloten op fiber.
Tegen 2028 zullen we minstens 70% van de Belgische woningen en bedrijven hebben aangesloten op fiber.
Wacht even !
Tegen 2028 zal dus 70% vd ‘gebouwen’ voorzien zijn van fiber en dit zouden er dus 1.5 miljoen zijn. (= doel van fiberklaar) 70% vd woningen(geen bedrijven) begin dit jaar was al bijna 2.4 miljoen! 1.5 miljoen is minder dan 45% van alleen de woningen! Er scheelt volgend mij iets aan iemands rekenmasjientje ;)
Dat berust in feite allemaal op voorspellingen/doelstellingen maar iedereen weet ondertussen wel dat dit voortdurend in de verloop van tijd zal aangepast worden en hangt het inderdaad af wanneer je de gegevens bv op het internet opzoekt en wanneer deze resultaten gepost werden.
Hier hadden ze ook al voorzien dat we gingen aansluitbaar zijn op fiber dit jaar maar ondertussen is het ook al weer opgeschoven, niet dat ik er van wakker lig, want tenslotte kan je niet anders dan afwachten tot het realiteit wordt.
Op hun glazen bol dus, maar die is stevig aangedampt in dit vochtig weer
Is de toekomst niet draadloos?
Waarom al die energie steken in kabels trekken? Elke kabel koper, fiber is ooit achterhaald.
De snelheden die je dan kan halen zullen ook niet zo hoog zijn, bv bij een mobiel netwerk spelen enkel zaken mee die de snelheden flink kunnen beïnvloeden
Afstand tot de zendmast
Netwerkbelasting (Bij veel gebruikers tegelijk).
Hindernissen (Gebouwen, bomen en andere obstakels kunnen het signaal verzwakken).
Netwerkconfiguratie (De gebruikte frequenties en hoeveel spectrum beschikbaar is)
Ook per sateliet?
Iemand ervaring met Starlink?
Ja maar daar zit je weer met beperkingen die wat te vergelijken zijn met mobiele verbindingen.
Starlink is beter voor afgelegen gebieden (landelijke of slecht bediende regio) waar glasvezel of kabelinternet niet beschikbaar is.
Starlink: Snelheden tot 250 Mbps (standaard) en tot 500 Mbps (business). Latentie is redelijk laag (20-50 ms), maar kan fluctueren, vooral bij slecht weer. Geschikt voor gemiddeld gebruik, zoals surfen, streaming, en licht gamen. Niet ideaal voor toepassingen die ultra-lage latentie of extreem hoge snelheden vereisen, zoals professioneel online gamen of grote datatransfers.
Glasvezel: Snelheden tot 10 Gbps (afhankelijk van je provider en abonnement). Latentie is extreem laag (typisch <5 ms) en zeer consistent. Perfect voor veeleisende gebruikers, zoals gamers, thuiswerkers, of mensen met grote uploads/downloads.
En goedkoper is satelliet nu ook weer niet.
Draadloos grotere snelheden halen tov vaste verbinding als fiber is technisch veel moelijker te verwezelijken.
Met ‘binnenkort’ weet je welbepaald nada.
Inderdaad,dan kunnen ze beter zetten nog niet beschikbaar ipv binnenkort. Zorgt alleen voor ergernissen bij de klanten als er maanden staat” binnenkort beschikbaar”. Hetzelfde met de tool om te kijken welke snelheid ze kunnen leveren. Volgens jullie zou er 83 % een snelheid moeten hebben van 86 Mbps. Gegarandeerde snelhied 62 Mbps. Wat ik heb is 42 Mbps. Kan er iemand zeggen hoelang het nog gaat duren tot ze fiber gaan aansluiten. En niet binnenkort maar een reëel tijdschema. Je moet maar eens een bestand van 50 gb downloaden tegen deze snelheid. Wanneer ik de test doe bij EDPNET dan geven ze een snelheid op van 94 Mps. Hoe kan dit, is toch dezelfde vdsl lijn die ze gebruiken.
En dan is er nog Telenet die voor dezelfde prijs 250 Mbps garanderen.
@Jamo En al je hier de test → Speedtest internet connectie | Proximus van Proximus site doet, -- eens als klant en ook -- eens als niet klant kom je dan niet op het zelfde resultaat uit als bij Edpnet ?
Als je een bbox3 van sagemcom zou hebben, dan kun ook met het → sagemtool afleiden waarom je mogelijks een te lage snelheid hebt op je lijn. Met het tool dan inloggen inloggen als User en User paswoord (paswoord terug te vinden op een sticker van je bbox)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.