Vooraanleg nieuwbouwwoning lukt niet

  • 21 October 2022
  • 10 reacties
  • 117 Bekeken

Beste,

Eind september heb ik de aanvraag voor een vooraanleg gedaan voor onze nieuwbouwwoning te Lebbeke. Tot op heden krijg ik via de verschillende kanalen van Proximus steeds verschillende informatie te horen.

De eene keer is er geen Proximus infrastructuur aanwezig in het straat, de andere keer is er wel infrastructuur aanwezig maar is deze verzadigd en nog een andere keer is het dossier opgelost en dien ik de aanvraag opnieuw uit te voeren om de volgende dag(en) dan een afspraak tot vooraanleg te kunnen inplannen. Tot op heden ben ik echter nog nooit zelf proactief benaderd door Proximus.

Zou er iemand in detail kunnen kijken waarom Proximus aansluiting niet zou lukken op dit adres: 
Langestraat 11, 9280 Lebbeke wetende dat de buren (nr 9 en nr 13) beiden Proximus hebben… (waarbij een van de woningen ook een nieuwbouw is die vorig jaar afgewerkt is).

Details Technische Fiche: IM12012613

Andries

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u voor maandag geen reactie meer zult bekomen van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Speedtest internet connectie | Proximus

Blijkbaar is er Proximus infrstructuur aanwezig op uw locatie voor nrs 9 & 13 (min. 70/20 Mbps down/up = vdsl2 vectorised)

Indien u  eventueel niet (meer) aansluitbaar zou zijn, kan dit enkel zijn omdat er (tijdelijk?) geen vrije koperparen in de distributiekabel of vdsl-poorten in de straatkast meer zouden voorhanden zijn 

Ik ga hierbij van uit dat de nrs 9, 11 en 13 zich aan dezelfde straatzijde bevinden

 

Dank voor je nuttige reply @M_016 !
Correct, allen langs zelfde straatzijde (zelfs eentje aanpalende buur, half open bebouwing)

Hopelijk zijn er vrije koperparen, is dit normaal dat dit circa 1 maand duurt om dit te checken?

zelfs al zijn er paren genoeg in de distributiekabel, de ROP ‘glasvezelstraatkast’ kan  volzet zijn,  hoe dan ook, het is enkel iemand van Proximus zelf die dit kan uitvissen wat de ware reden is.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @AndriesDauwe Stephanie heeft dossier 51381057 voor je in behandeling en staat in contact met de achterliggende dienst. Zoals afgesproken zal zij je verder op de hoogte houden, we kijken technisch na wat er ter plaatse wel/niet mogelijk is en hoe wat dat kunnen oplossen. Bedankt voor je geduld. Groetjes, Heidi

@HeidiE dank u voor de update. We zijn een weekje verder en vroeg me af of er vooruitgang is? Is er een prognose dat het in orde zal komen of lijken de kansen klein? We gaan binnenkort  verhuizen vandaar de urgentie :)

Reputatie 7
Badge +3

@AndriesDauwe Ik zie dat de dossierbeheerder bij de achterliggende diensten in contact staat om te kijken naar een mogelijkheid/ oplossing.Van zodra de dossierbeheerder feedback ontvangt gaat deze u onmiddellijk op de hoogte brengen.Ik begrijp volkomen dat het vervelend voor u is in deze omstandigheden .Excuses alvast dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

Reputatie 6
Badge +3

De vooraanleg kan je best zelf doen .

Proximus doet dat niet voor individuele woningen.

 

 

Vooraanleg:

Dat is een gladde buis van de rooilijn tot in de woning .

Buis aangesloten op de energiebocht .

 

 

Als je dan een lijn aanvraagt zal Proximus de koperkabel of de fiber door deze buis naar binnenbrengen 

Reputatie 6
Badge +3

https://www.proximus.be/nl/id_cr_building/particulieren/verhuizen-zonder-zorgen/je-gaat-bouwen.html

 

 

Voorbereidende werken

Bereid de buitenbekabeling voor

Er zijn zaken die je moet voorzien vooraleer we de buitenbekabeling kunnen leggen en je woning aansluiten op onze infrastructuur:

 

Graaf een rechtlijnige sleuf met een diepte van 60 cm tussen de woning en/of kantoor en de rooilijn

Voorzie een wachtbuis van harde PVC met gladde binnenwand. De buis heeft een diameter van 50mm en is voorzien van trekdraad met een overlengte van 50 cm aan beide uiteinden

De wachtbuis loopt tot binnenin de woning via een energiebocht of een opening in het metselwerk

De buiseinden zijn hermetisch afgesloten met een afneembare stop

Voorzie een merkpaaltje aan de straatkant ter hoogte van het uiteinde van de wachtbuis

TBI: Aansluiting-van-eengezinswoningen-Koper proximus.be

Aansluiting-van-eengezinswoningen-op-het-glasvezelnetwerk--Fiber-to-the-home-proximus.be

Aansluiting-van-eengezinswoningen- (proximus.be)

Reageer