Vraag

Vooraanleg Glasvezel

  • 28 March 2023
  • 3 reacties
  • 342 Bekeken

Beste,

Fiber is nog niet beschikbaar in onze straat. Aangezien we binnenkort starten met de werken om onze voortuin aan te leggen (vrijstaande nieuwbouwwoning) stellen we ons de vraag of een vooraanleg van glasvezel kan plaatsvinden zodat er in de toekomst niet opnieuw gegraven moet worden in onze voortuin. 

Het betreft dus enkel het plaatsen van de glasvezelkabel van woning via de voortuin tot de straat zonder dat deze verder wordt aangesloten aan woningzijde of straatzijde. Op deze manier zou dan in de toekomst deze “wachtkabel” aangesloten kunnen worden aan het glasvezelnetwerk in de straat eens beschikbaar zonder dat er in de voortuin gegraven moet worden.

Op de website vind ik enkel informatie rond vooraanleg bij koper, maar dus niet bij glasvezel .

Alvast bedankt om dit te bekijken.


3 reacties

Er ligt nu waarschijnlijk nog niks van buizen voor coax (kabel TV)  of voor telefonie aansluitingen, want ik heb al vernomen dat ze kunnen via deze buizen fiber binnentrekken.

Aansluiting-van-eengezinswoningen-op-het-glasvezelnetwerk

je kan ook altijd eens bijkomende info vragen bij fiberklaar → Fiberklaar staat voor je klaar: vul het contactformulier in die voor de aanleg van fiber zorgt. 

Een antwoord op veelgestelde vragen over fiber en Fiberklaar

Zo leggen wij een bliksemsnel en stabiel fibernetwerk aan (fiberklaar.be)

Aanpak - Fiberklaar
Je gaat bouwen? Voorzie je aansluiting | Proximus
installation_manual_smarttube

Aansluiting-van-eengezinswoningen-fibre

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum

voor koper én voor fiber volstaat het dat er een (ondergrondse) wachtbuis (met trekveer) door u/de aannemer voorzien wordt

eventueel kunt u ook een smarttube voorzien

Je gaat bouwen? Voorzie je aansluiting | Proximus

SmartTube (gigatek.be)

Reputatie 7
Badge +3

@ncuppens 

kan je ons laten weten over welke gemeente / straat het gaat?

info  https://www.proximus.be/nl/id_cr_building/particulieren/verhuizen-zonder-zorgen/je-gaat-bouwen.html 

ik vraag voor alle zekerheid nog na of dit even geldig is voor koper als voor glasvezel

Groeten

Tina

Reageer