Ik heb een maand nu sociaal tarief en heb gemerkt dat online spelen ( PlayStation ) bijna niet meer mogelijk is . Ligt dat aan dat sociaal tarief waardoor ik nu minder betaal ? Het blijft constant hangen
Zoals je ziet nog data genoeg over ik krijg dat nooit op . Aan wat kan dat dan liggen ? Hiervoor nooit problemen gehad bij online spelen
Ik heb geen pc of laptop … alleen tablet en smartphone
dan best met je smartphone een speedtest doen terwijl je heel dicht bij de bbox staat op de wifi band 5.0
Is je PS verbonden met een netwerkkabel aan de bbox
En eventueel kan het de smartwifi zijn die de oorzaak is voor je PlayStation verbinding.
75.84 met smartphone . Nee de verbinding met tv en PlayStation is draadloos .
Dan zal de reden wel in de wifi verbinding te zoeken zijn van PS met bbox
maakt die PS verbinding over 5.0 of over wifi 2.4
mss ook eens One SSID uitschakelen
One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
* Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
PS:
Bij een bbox4 = "Internet Box" moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling:
Wi-Fi Beherren
op deze pagina kunt u uw Wi-fi netwerk configureren
Privé Wi-Fi
Enkelvoudige SSID = Aan/Uit
Eigenlijk om te gamen gaat er niks boven een netwerkkabel verbinding tussen PS en bbox
TBI:
- "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief. - Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.
Ik dacht het er nog bij te vermelden maar wachtte op zijn antwoord.
Was mij niet duidelijk uit zijn screenshot dat het om een bbox4 ging
Ik dacht het er nog bij te vermelden maar wachtte op zijn antwoord.
Maar die naam bij een bbox3/3v+ kan toch ook Proximus-Home-xxx zijn
namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
Dit werd al vermeld op het forum van voor dat de bbox4 bestond.
Ik heb dat uitgezet en 1 match geprobeerd en die bleef toch niet meer hangen . Dus hopelijk opgelost merci alletwee . Als er toch nog problemen moesten zijn kom ik wel terug
Kan zijn dat dit nu ook op de Bbox v3+ zo word geconfigureerd bij nieuwe klanten.
Bij mij zolang ik de Bbox V3= had was het wifi signaal altijd vermeld met Wifi xxxxxx2.4ghz en Wifi xxxxx 5ghz
Voor dat de bbox 4 bestond waren er 3 namen in omloop als one SSID actief stond, namelijk
"Wifi-2.4-xxxx" / "Wifi-home-xxxx" / “Proximus-Home-xxx”
Als ik mijn bbox3v+ one ssid actief zet wodt de One SSID naam Wifi-2.4-xxxx
B box .
Ok dus geen nieuwe Internet box
Het probleem met smart wifi is wanneer dit actief staat dat bij een automatische verandering van het Wifi kanaal via Proximus het signaal even wegvalt en dit resulteert in onderbreking van connectie. Playstation is daar zeer gevoelig voor , ook Apple Tv Box deze beginnen zelf naar een nieuwe Wifi verbinding te zoeken en verbinden zich met een openbare niet beveiligde verbinding.
Deze Wifi verbindingen zijn ondermaats en onbetrouwbaar .Ook zouden gebruikers dit zodanig in hun toestellen moeten instellen dat hun toestel geen automatische connectie mag maken via een onbekend openbaar netwerk.
Ik meld dit gewoon ter info en niet om iemand iets te verwijten.
Nee de onderste heb ik . Is die vanboven zowel beter ?
Het is hier net het zelfde in huis, als smart wifi actief staat dan klagen de klein mannen dat wanner ze aan het gamen zijn dat ze uit het spel vliegen met hun “Nintendo switch” en ook als op hun Ipad als Roblox spelletjes spelen.
Seder ik smartwifi uitgeschakeld heb gebeurt dit niet meer.
Nee de onderste heb ik . Is die vanboven zowel beter ?
Zoveel beter is een groot woord alleen mss al je toestellen hebt doe de wifi6 ondersteunen dat je wat hogere snelheden kunt halen.
Er zijn bepaalde zaken die moeten bijgewerkt worden bvb de hotspots Proximus Public wifi kun je niet gebruiken en bij sommige software versies (de laatste trouwens ) zijn er ook meldingen van poorten die niet kunnen open gezet worden bij port forwarding.
Persoonlijk heb ik niet de neiging als er iets nieuws uitgebracht wordt van daar op te springen, en kijk liever eerst de kat uit de boom :-) maar ieder doet uiteraard daar zijn goesting mee.
Misschien een idee daarom dit nu op de app staat ?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.