Vraag

Verplaatsen internetaansluiting


We zouden graag onze internetaansluiting verplaatsen, aangezien de locatie nu nogal vervelend ligt. Daarnaast is er door de huidige positie een niet-ideale wifidekking doorheen het huis.

We zien de binnenkomende kabel mooi binnenkomen in onze kruipkelder.

Is het mogelijk om de internetaansluiting te verplaatsen? Is het eventueel mogelijk om dit zelf te doen? 

We hebben al enkele keren gebeld met de klantendienst hierover. Ze zeiden steeds dat het mogelijk is, dat we een mail/telefoon van de technieker mochten verwachten, maar dit is nooit gebeurd.

 

Mvg


13 reacties

zie je ergens de intro aansluitdoos staan NTP2007 waar normaal de VDSL filter op ingeplugd wordt 

met telefonie kabel kun je eventueel van het blauwe aansluit blokje vertrekken naar de bbox (RJ11 stekkertje)

van daaruit kun je met ronde telefoniekabel (die je in grootwarenhuizen en doe het zelf zalken vindt) vertrekken om je bbox aan te sluiten 

Hey Martin, bedankt voor je reactie. 

Onze modem is momenteel ingeplugd in een NTP-2007 stopcontact inderdaad. Alleen vraag ik me af hoe je kan weten welke aders van de kabel je in het stopcontact moet steken. Ik heb tijdens een oplapwerkje het NTP-2007 stopcontact eens even moeten verwijderen en ik merkte toen op dat er meerdere aders zijn die niet zijn ingeplugd in het stopcontact.

 

En sowieso denk ik dat de binnenkomende kabel nét niet lang genoeg is om de aansluiting te plaatsen waar ik wil. Als lijkt het me sterk als deze niet zou verlengd kunnen worden - al dan niet via een variatie op de WAGOklemmen :-)

je mag je NTP2007/TF2007 laten staan en met telefoniekabel (die je aankoopt) de verbinding maken met het blauwe aansluitblokje en de andere kant kan je er een rj11 stekkertje opzetten met zo’n tang die ze ook in verschillende zaken verkopen, zodat je die kan inpluggen op je bbox waar je hem tenslotte wilt zetten in huis (je neemt één van de paren in de ronde telefoniekabel maakt niet uit de welke en de twee draadjes van het paar maakt ook niet uit in welke volgorde je die aansluit op het blauwe blokje of op je rj11 stekkertje.

Dag Martin, wederom bedankt voor je input. 

In principe zou ik de NTP2007 weg willen van de plaats waar hij nu zit.

Maar als ik je goed begrijp, zou ik de NTP2007 dus gewoon kunnen gebruiken als aftakdoos? 

Ik vraag me dan enkel nog af welke aderen ik zou moeten gebruiken van de binnenkomende kabel, indien ik die kabel niet “uit de vloer” zou kunnen trekken. Of maakt het daar ook weer niet uit welke kleur aderen het precies zijn?

 

Reputatie 7
Badge +4

FYI

RJ11 aansluiten (telefoonkabel) | TimTip

de zelfde die nu aangesloten zijn op het zwarte klemmenblokje in de NTP2007 de volgorde speelt geen rol (vvt telefoonkabel kun je vinden via google search) google./search=vvt+telefoonkabel

Vb :rj11-aansluiten-telefoonkabel/

Reputatie 7
Badge +5

@Dries123 Je kan dit inderdaad doen zoals @Martin het heeft aangegeven. Je kan dit ook door een electricien laten doen als je wenst of we kunnen hier iemand voor ter plaatse sturen.

@Dries123 Je kan dit inderdaad doen zoals @Martin het heeft aangegeven. Je kan dit ook door een electricien laten doen als je wenst of we kunnen hier iemand voor ter plaatse sturen.

Ik zou het prettig vinden als jullie iemand ter plaatsen zouden sturen - wat is de kostprijs hiervan? Communicatie mag gerust via e-mail verlopen indien gewenst.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +5

@Dries123 De kostprijs van een technieker ter plaatse is 85€. 

Kan je je klantengegevens en contactnummer toevoegen aan je forumprofiel?

Wanneer zou dit voor je passen? Dan boeken wij een interventie voor je in.

Liefst op een dinsdag, behalve in de week van 11 april. Mijn gegevens zijn toegevoegd.

Het vormt geen probleem dat de technieker hiervoor de kruipkelder in moet? Ik wil graag vermijden dat ik speciaal een vakantiedag moet nemen om te horen dat ze het niet willen doen.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +5

@Dries123 Ik heb voor volgende week dinsdag 29/03 een afspraak ingeboekt tussen 17.00 en 20.00.

Indien dit niet voor je past kan je deze zelf wijzigen via MyProximus.

Oké prima, moet ik zelf nog iets voorzien? Eventueel een inbouwdoos om het nieuwe stopcontact in te plaatsen, of hebben jullie zelf opbouwstopcontacten?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Dries123 

De technici hebben deze contactdoosjes.

 

Geert

Reageer