Vraag

verificatie foutde

  • 2 November 2021
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

De wifi verbinding valt regematig uit op mijn Samsung Tablet en geeft verificatie fout aan. De helpdesk en techniekers zijn geen hulp. Dat is niet het geval op mijn Samsung phone noch op mijn laptop.


3 reacties

mss ook voor de proximus forummedewerkers morgen vermleden met welke OS versie je samsung tablet werkt.

mss eerst eens de bbox resetten   = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Dan kun je ook eens proberen door “One SSID uit te zetten op je bbox of dit iets verhelpt

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn of gewoon zo laten.

NB: 

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

 

Geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u geen reactie voor morgen meer zult krijgen van Proximus-medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum 

Wordt op betrokken Samsung tablet xyz WiFi 2.4 en WiFi 5.0 ondersteund of enkel WiFi 2.4?

Hebt u reeds het betrokken Proximus WiFi netwerk op de tablet gewist (“vergeten”) en opnieuw geactiveerd (met de WiFi key voorhanden op de Bbox)?

Reageer