Vraag

Verhoogde ping in League of Legends

  • 14 February 2021
  • 24 reacties
  • 487 Bekeken

Waarom is mijn ping 40 als dit normaal 18 is? Is al sinds enkele maanden bezig. 

Heb al naar Riot Games gemailed maar die beweren dat het wel degelijk aan Proximus ligt. 

Bij het navragen van vrienden, hebben zij dit ook al ondervonden (hetzelfde op Reddit: allemaal Proximus gebruikers die dit probleem ervaren)

 

Wat is er gebeurd? Enige uitleg?


24 reacties

FYI: Morgen komt iemand van Prox zelf terug langs om je verder te helpen

FYI: Morgen komt iemand van Prox zelf terug langs om je verder te helpen

Of niet… :( 

ja blijkbaar hebben ze je post nog niet opgemerkt, maar hoop doet leven ;-)

ok geen enkel antwoord

Reputatie 7
Badge +4

ok geen enkel antwoord

hi @mauritsdm  kan je je lijnnr of klantennr toevoegen aan je profile ? dan kunnen we dit verder voor je doorgeven

Hallo!
Hopelijk mag ik er even bij inspringen...
Wij hebben hier ook sinds enige tijd hetzelfde probleem, ping blijft rond de 40ms ipv de gewone 20ms en ook heel veel lag spikes.
Ook al heel veel oplossingen bekeken en geprobeerd met hulp van Riot, maar niets helpt. Zij gaan er dus ook van uit dat de ‘schuld’ bij Proximus ligt. Is hier al een oplossing voor? Wat kan/moet ik doen?

ok geen enkel antwoord

hi @mauritsdm  kan je je lijnnr of klantennr toevoegen aan je profile ? dan kunnen we dit verder voor je doorgeven

Ok, heb ‘m toegevoegd. Kan ‘t na gekeken worden nu? :)

Reputatie 7
Badge +4

@mauritsdm Uw lijn ziet er alvast in orde uit, enkel af en toe een iets zwakker wifi-signaal. Als je pc draadloos verbonden is, best eens testen via kabel. 

@Nymke Uw lijn en wifisignaal zien er in orde uit. 

Kunnen jullie eens testen of je het met deze info opgelost krijgt ? 

Hey!

Ik heb reeds alle mogelijke stappen eerst alleen en daarna samen met Riot doorlopen, vandaar dat hun conclusie uiteindelijk ook was dat het probleem waarschijnlijk bij mijn internet provider ligt. Voor de rest hier inderdaad geen problemen qua signaal, het is maar sinds korte tijd dat ping verdubbeld is.

@mauritsdm Uw lijn ziet er alvast in orde uit, enkel af en toe een iets zwakker wifi-signaal. Als je pc draadloos verbonden is, best eens testen via kabel. 

@Nymke Uw lijn en wifisignaal zien er in orde uit. 

Kunnen jullie eens testen of je het met deze info opgelost krijgt ? 

Ik speel altijd met kabel. Er is niets mis met de snelheden op zich. Ligt bij de ping.

 

Reputatie 7
Badge +5

@mauritsdm Heb je al eens geprobeerd met de tips die je hebt gekregen via bovenstaande link? 

@mauritsdm Heb je al eens geprobeerd met de tips die je hebt gekregen via bovenstaande link? 

Yep! ‘t probleem ligt niet bij de gebruikers zelf. Vroeger was mijn ping altijd laag, maar sinds kort is deze heel vaak hoger en heel af en toe weer even normaal.

heb hetzelfde probleem maar dan bij runescape. ben verbonden via de kabel en mijn ping is verslechterd en mijn mbps is ook trager dan voorheen.

Reputatie 1

Ook ik heb hetzelfde opgemerkt. Mijn ping bij LoL is ook enkele maanden geleden verhoogd tot ca 40ms. Ook ik heb via de Riot support alle mogelijke oplossing geprobeerd en uiteindelijk kwamen ze ook bij mij tot de conclusie dat het probleem bij Proximus zouden liggen.

 

De riot support desk gaf enkele tips/instructies om door te geven aan mijn provider (Proximus) maar de helpdesk WEIGERDE hier op in te gaan. 

heb je soms een v7 decoder die opstaat als je dit waarneemt.

Reputatie 1

heb je soms een v7 decoder die opstaat als je dit waarneemt.

 

Hey Martin,

 

De verhoogde ping van 40ms heb ik al geruime tijd en dit dateert al van maanden vóór de ingebruikname van mijn v7 decoder.

 

Sinds kort heb ik echter inderdaad ook een v7 decoder en inderdaad… Tijdens het bekijken van opnames is het nu onmogelijk geworden om aan online gaming te doen omwille van lag spikes. Blijkbaar een gekend probleem.

 

Dolle pret alom hier

ik heb al gehoord van anderen dat ze ook al problemen gehad hebben van Lag spikes bij TN maar ik weet niet of dit nu nog het geval is!

‘Blij’ om te lezen dat wij niet de enige zijn met dit probleem (dat zich inderdaad al enkele maanden voordoet) en dat jullie reeds tot dezelfde conclusie gekomen zijn samen met Riot. Alleen maar meer bevestiging dat het probleem niet bij hen/ons ligt. Nu is het wachten op Proximus ? :)

Nog enig nieuws?

Reputatie 1

Nog enig nieuws?

 

Nope… Geen enkele reactie buiten “we geven het nogmaals door”

Jammere zaak! zoals altijd :)

En en en Proximus? Het wordt erger en erger, zit nu al aan 50 ping af en toe. Ik heb glasvezel, dit hoort niet. :/

Heeft natuurlijk niet direct iets met fiber te maken maar met routing/servers

Bij ons verandert de ping nu enorm snel tijdens de game, ene moment speel je aan 20ms andere moment spiket het naar 120ms. Zo gaat het constant heen en weer. Hier geen nieuws meer?

Reageer