Beantwoord

Van 1 account met 2 aliassen naar 2 aparte accounts


Ik heb nu 1 account met 2 aliassen met 1 e-mail adres op mijn naam en 1 e-mailadres op mijn vrouw haar naam. Wij ontvangen nu beiden alle e-mails van elkeen. Maar ik zou nu graag willen overschakelen naar 2 aparte accounts met elk zijn bestaande e-mail adres. Mijn vrouw ontvangt dan nog alleen haar persoonlijke mails en ik de mijne. En mijn vraag is nu, hoe doe ik dat en kan dat met behoud van onze eigen e-mail adressen? Alvast bedankt voor de info...

icon

Beste antwoord door gielenje 10 May 2022, 21:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Je gebruikt dan één  mailbox (bvb de bestaande die nu een alias van u heeft en ook een alias van je vrouw heeft) met uw alias alleen

en op de tweede mailbox maak je dan een alias voor je vrouw.

als je een alias aanmaakt zal je er enkel kunnen zelf aanmaken met @proximus want zelf kun je geen aanmaken met @skynet als je deze van je vrouw een @skynet is en je wil die behouden dan gaat een proximus forummedewerker dit moeten in orde brengen.

NB: als je een “internet start” abo hebt heb je ook maar één mailbox dus dan kun je geen mailbox voor uw vrouw apart gebruiken.

 

Graag zou ik mijn e-mail adres @skynet.be willen behouden. Het feit dat het al bestaat moet het alleen aan een nieuw account gekoppelt worden. Zoals je het voorsteld kan dit misschien beter door een proximus medewerker gefixt worden. Laat maar weten indien meer info nodig is. 

Dinsdag komen de proximus forummedewerkers hier terug langs en zullen u daar zeker kunnen bij verder helpen.

Bedankt Martin

Heel graag gedaan en nog een fijne Pasen.

Reputatie 7
Badge +4

@gielenje Er waren reeds meerdere mailboxen aangemaakt op uw abonnement. Ik heb de aliassen nu gegroepeerd. Die van u staan gekoppeld aan de oorspronkelijke mailbox. Die van uw vrouw staan aan de andere mailbox gekoppeld. De gebruikersnaam hiervan vind je terug in je profiel. Je kan dit ook terugvinden via My Proximus

Beste HadewychT, kun je mij zeggen over welke mailboxen en gebruikersnamen het hier gaat ? Als ik mij inlog in My Proximus dan is dat met mijn e-mail adres, maar de mailbox staat wel op naam van mijn vrouw. Is het mogelijk om via een prive weg u meer info te geven? Ik zet niet graag mijn mail adressen in dit forum openbaar voor iedereen... 

in je → ForumProfiel, in de met "privé” aangeduide tekstvelden, kunnen enkel de proximus medewerkers deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. die mail adressen zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"

Reputatie 7
Badge +4

@gielenje Als je naar je profiel gaat (zie uitleg Martin) zie je de nodige info staan bij opmerkingen. 

pas op wij zien niet “opmerkingen” staan zoals jullie dit zien maar wel “Ticket”

Bij ticket heb ik de 2 mail adressen bij gezet maar “opmerkingen” vind ik niet in mijn profiel...

voor ons is dit inderdaad het veld ticket 

Reputatie 7
Badge +4

@gielenje Ik heb de info nu in het ‘ticket’-veld gezet. Je zou de info nu wel moeten kunnen zien staan. 

Aan HadewychT, sinds u de aliassen gegroepeerd hebt ontvangt mijn vrouw geen e-mail meer op haar e-mail adres. Kunt u dat terug in orde brengen? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@gielenje Zij moet hiervoor de nieuwe gebruikersnaam en paswoord gebruiken. De gebruikersnaam staat in uw profiel. Het paswoord kan u zelf resetten

Mailbox instellen op GSM, tablet of PC

Extra mailbox toevoegen in webmail

De nieuwe gebruikersnaam geprobeerd zonder succes. Bij het resetten van het paswoord stuurt hij een mail naar het mail adres van mijn vrouw om te resetten maar dat mail adres werkt dus niet meer.

Zou ik u mogen vragen alles terug te zetten zoals het was. Dat het mail adres van mijn vrouw teruggekoppeld wordt aan mijn mail adres en dus terug alles ontvangt zoals het was. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +5

@gielenje Als je telefonisch contact met ons opneemt via 080022800 kan je een nieuw wachtwoord krijgen voor de mailbox van je vrouw.

Aan allen bedankt. Alles werkt terug.