Vraag

undeliverable mail naar gmail adressen

  • 18 July 2023
  • 12 reacties
  • 229 Bekeken

The following message to <xxx.xxx@gmail.com> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.3.0 - Other mail system problem 550-'5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the\n5.7.26 sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must\n5.7.26 authenticate with at least one of SPF or DKIM. For this message,\n5.7.26 DKIM checks did not pass and SPF check for [quatannens.net] did not\n5.7.26 pass with ip: [195.238.20.248]. The sender should visit\n5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for\n5.7.26 instructions on setting up authentication. w19-20020a056402071300b005218c27b17bsi2209875edx.499 - gsmtp'


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Stéphan Q 

krijg je dit naar alle mails die je verstuurd?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

Cfr

probleem email @rsca.com | Proximus Forum

Which e--mail application are you using and/or are your settings ok?

  • incoming mailserver: imap.proximus.be
  • outgoing mailserver: relay.proximus.be
  • username: your Proximus e-mailadres 
  • password: your Proximus e-amil password
  • Security: SSL or STARTTLS
  • Port: 993 for incoming mail and 587 for outgoing mail
  • Authentification: Yes for outgoing mail

Ook bvb dit eens lezen → 

 

Reputatie 2
Badge

zie ook

 

 

graag feedback

 

mvg

Reputatie 7
Badge +5

@het goddelijk monster Ik heb al op je andere post geantwoord.

Mijn oom (advocaat) gebruikt enkel Proximus Webmail voor alle emails die hij stuurt en beantwoordt en hij krijgt dezelfde foutmelding. Hij kan dus geen enkele cliënt meer bereiken met een Gmail adres.

Kan hij deze security aanpassingen doen in de Proximus Webmail om dit op te lossen? Of moet dat ergens anders gebeuren?

Reputatie 7
Badge +4

In webmail zijn er geen dergelijke aanpassingen mogelijk/nodig.

Ik heb zojuist een e-mail vanuit webmail van een proximus/skynet adres naar een gmail adres verstuurd (en ontvangen) zonder enig dergelijk probleem

Betreft het een Proximus of Skynet e-mailadres of eventueel een specifiek eigen domeinnaam?

 

In webmail zijn er geen dergelijke aanpassingen mogelijk/nodig.

Ik heb zojuist een e-mail vanuit webmail van een proximus/skynet adres naar een gmail adres verstuurd (en ontvangen) zonder enig dergelijk probleem

Betreft het een Proximus of Skynet e-mailadres of eventueel een specifiek eigen domeinnaam?

 

Hij heeft altijd met een oud busmail.net adres gewerkt van Proximus, maar sinds enkele jaren heeft Proximus een domeinnaam voor hem gemaakt “advocaat-vaesen.net” waarmee de mails worden verstuurd in Webmail. 

Hij heeft geen idee waar hij eventueel iets van deze domeinnaam zou kunnen aanpassen in zijn Proxmus omgeving. Weet jij raad?

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Contacteer de DNS-master van je huidige provider (dnsmaster@proximus.com in het geval van Proximus)

Ref.

Domeinnaam overdragen | Proximus

tucowsdomains.com/whois-result/

 

Creation Date: 2008-11-19T18:43:38
Registrar Registration Expiration Date: 2023-11-19T18:43:38
Registrar: TUCOWS, INC.
Registrar IANA ID: 69
Reseller: Proximus NV/SA
Domain Status: ok https://icann.org/epp#ok

@Stijn_048  mss een gelijkaardig probleem als hier :

Het is terug mogelijk met het @rsca.com adres mails te sturen naar gmail adressen:
→ probleem email @rsca.com | Proximus Forum

Thanks voor de antwoorden. We hebben naar dnsmaster@proximus.com gestuurd en gevraagd om de settings van de domeinnaam aan te passen.

Reputatie 7
Badge +5

@Stijn_048 Is het in orde gekomen? 

Reageer