Mijn tweede Decoder werkt niet in mijn tuinhuis vind ip adres niet van router
blijft ook resetten
Decoder van binnen werkt normaal
Mijn tweede Decoder werkt niet in mijn tuinhuis vind ip adres niet van router
blijft ook resetten
Decoder van binnen werkt normaal
en hoe is de 2e decoder (deze in het tuinhuis) aangesloten ?
Mijn bbox modem zit binnen in huis daar heb ik een utp kabel ingestoken die binnen komt in het tuinhuis daar een router op
aangesloten met zelfde ip
adres als binnen. Maar decoder V6 vind geen ip adres of verbinding.
je kunt als test eens direct je decoder aansluiten direct op de utp kabel die op je router toekomt dan zal het wel werken.
Wat bedoel je hier precies mee. Tuinhuis ligt op 20 m van huis of iets meer. Heeft nu de update gedaan en is gelukt nu krijg ik scherm bienvenu / welkom maar dan
zoekt hij terug en geeft ie aan connectie probleem
Nu heb ik beeld
als je de decoder direct aansluit op de utp netwerkkabel die in je tuinhuis toekomt (dus router er van tusen) dan zal alles wel werken op je decoder.
In het kort uitgelegd:
Vertaald naar bv een router van merk X en V6 decoders :
NB: naar het schijnt werkt de v5compact ook niet meer achter router
Als ik die utp kabel rechtstreeks Aansluit op decoder ok maar dan heb ik geen WiFi signaal meer?
Fyi
eventueel uw router gebruiken als access point (AP)
Bbox- utp kabel - AP - decoder & WiFi
maar die router met wifi access point aan boord kun je die niet als switch instellen ipv als router te gebruiken.
→ hier zegde je nu heb ik beeld dit was toch als je router er van tussen was, nee?
Utp kabel komt binnen. Deze steekt in lan router. Dan heb ik de decoder in lan Router gestoken. Nu werkt ie en heb ik tv. Maar merk dat ie binnen in huis nu wat hapert het beeld is een nieuwe Android decoder.
anders gewoon crome
cast gebruiken en streamen? En mijn tweede decoder afzeggen ?
sorry voor de last maar ik ken geen bal van internet toestanden
Van die nieuwe android decoder komen er wel nog berichten binnen van haperingen in beeld
die router waarover je hebt kun je ook als access point instellen mss en dan decoder met utp kabel verbinden aan een ethernet uitgang (utp) ervan
welke router is dit dat je hebt
als je inderdaad al wifi hebt in je tuinhuis zou je ook verbinding kunnen maken met een toestel en via proximus pickx casten naar je TV
Is een tp link archetype
in het tuinhuis werkt het beeld perfect en loop wel mooi gelijk met beeld van binnen in huis. Alleen in huis hapert hij vaak.
waarom ik het op deze manier wil
is via crome cast zoals bv bij voetbal matchen live er een tijdsverschil zit met binnen vind ik wel een nadeel.
Bedoel je dat v7 meer hapert als de V6 decoder opstaat
Inderdaad sinds ik het op
deze manier doe. Via crome cast In tuinhuis had ik binnen geen haperingen
zou het kunnen dat je uw TP link als access point ingesteld hebt
→ https://www.tp-link.com/nl-be/support/faq/417/
wat natuurlijk ook goed is, is alleen om te weten hoe je hem gebruikt
Is inderdaad zo ingesteld
ma zou ik niet gewoon eens een technieker van Proximus laten komen. Ook om te kijken Of dat wel allemaal ok is. Ik
vind deze manier nog altijd interessanter dan crome cast.
Maar het werkt toch nog niet optimaal
Nu krijg ik afstandsbediening ook niet ingesteld voor te bedienen. Lukte me vroeger wel len de decoder V6 nog binnen stond
dat je afstandsbediening nu niet meer werkt dat is raar want dit zou geen rol mogen spelen waar die v6 decoder staat
anders moet je eens van nul beginnen en de remote eerst resetten
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.