Trage internetsnelheid


Het al meer dan een jaar aanmodderen met een download van max. 45Mbps en dit begint zo langzamerhand mij de geldbeugel uit te hangen.
Voor die 59 euro mogen ze toch wel een product geven die de concurrentie bijbeent. Concurrentie die wel op de loer ligt...

Graag zou ik nu wel de GSM ook bij Proximus willen plaatsen, maar helaas een Minimus pakket nemen van 100 euro (mobiel onbeperkt, internet en tv) bij die snelheid is toch wel echt te 'minimus' om dit met een blij gezicht te doen.

12 reacties

wat geeft de http://proximus.be/internetsnelheid aan wat je minimum moet krijgen op je lijn.
wat geeft de http://proximus.be/internetsnelheid aan wat je minimum moet krijgen op je lijn.
AHA... Ik kan mijzelf feliciteren, want ik hoor bij de ' 58,1% gelukkigen' die een snelheid krijgen van max. 48,3Mbps. De gegarandeerde snelheid ligt bij 27,6Mbps.

Ik vat het ludiek op want er valt dus niks spoedig aan te veranderen, das duidelijk...
Maar het doet me wel overleunen naar een beetje 'Love'. Er is in mijn app. wel een tv stopkontakt aanwezig maar ik vermoed zonder tv-signaal en die 150 euro betalen voor een beetje 'liefde' bij een aansluiting is wel veel. Bedankt voor je antwoord.
En al eens gekeken of je bij de gelukkige behoort zoals hier aangegeven werd
>
https://nl.forum.proximus.be/wist-je-dat-40/wist-je-dat-glasvezel-komt-sneller-bij-jou-in-de-buurt-dan-gedacht-47001/index1.html#post622888
En al eens gekeken of je bij de gelukkige behoort zoals hier aangegeven werd


Eventjes via jou link de kaart bekeken en gezien dat het gros van nieuwbouw woningen en appartementen aan onze kust wel nu standaard zijn uitgerust met fiber.
Ik moet dus verhuizen naar een nieuw en recente appartement om snel bij de gelukkigen te behoren. Of anders nog heel wat tijd afwachten, zelfs al komt de fiber aan de deur dan gaat de diversiteit van eigenaren in een gebouw nog moeten akkoord gaan met de (en voor velen wellicht) extra kosten om het gebouw te herbekabelen met fiber om ten volle te kunnen genieten van deze licht snelheden. Bedankt voor je antwoord.
Als jouw gebouw dan voorzien is van UTP-kabels (koper, 4 paar, netwerkbekabeling) om van de invoer naar de appartementen te gaan, dan kan dit nog gebruikt worden om fibersnelheden alsnog aan te bieden tot in de woonst zelf 😉
Ter bijkomende info: In het gebouw zelf trekt men geen fiber, maar utp netwerkkabel vanaf de glasvezel modem, die in het technisch lokaal staat, tot aan de wan input van de Bbox3.
Als jouw gebouw dan voorzien is van UTP-kabels (koper, 4 paar, netwerkbekabeling) om van de invoer naar de appartementen te gaan, dan kan dit nog gebruikt worden om fibersnelheden alsnog aan te bieden tot in de woonst zelf 😉

Niet te optimistisch nu 😉
Dat zal dan wel zijn waar de installateur een Cat7 heeft geplaatst, maar bij mijn weten is in het allerbeste geval een Cat5e aanwezig die dus theoretisch foutloos (afhankelijk van plaatsing, afstand...) een 1Gbps haalt.
Maar die 1Gbps tot aan de wan van een Bbox3 zou een droom zijn die uitkomt, en heel wat realistischer tegenover wat men bij de concurrentie nu 'fibersnelheid' noemt.
Ik ga in winterslaap tot die 'rocket fiber' met een up- en download van 1Gbps voorbijkomt. Bedankt voor je antwoord.
Ter bijkomende info: In het gebouw zelf trekt men geen fiber, maar utp netwerkkabel vanaf de glasvezel modem, die in het technisch lokaal staat, tot aan de wan input van de Bbox3.

Meen je dat nu? Wat een gemiste kans om bij een nieuw appartementscomplex geen fiber vanuit het technisch lokaal naar ieder appartement zelf te voorzien. Ik weet, het zou een ietwat grotere meerprijs zijn dan nu Cat7 bekabelen, maar het blijft wel weeral jammer voor toekomstige projecten.
Wij bieden tot 450/50mbps aan over cat5e 😉 De precieze afstand van zo'n stijgleiding is mij onbekend, maar aangezien wij niet perse een CSMA/CD netwerk gebruiken over die UTP, hoeft dit niet perse tot de 100m beperkt te zijn wat bij een klassiek netwerk hoort.
Van hieruit heb ik nog niet direct een probleem aan die kant gezien, dus ik vermoed dat de meest courante afstanden wel perfect lukken over cat5e UTP.

De kost om die stijgleidingen ook zomaar overal te gaan vernieuwen zou uiteindelijk op de nek van de uitbater van het gebouw komen, wat in vele gevallen tot een 'njet' zou kunnen leiden. Dit lijkt me dan een mooie oplossing, zeker omdat de veel gebruikelijke cat5e gewoon voldoet.
TUI: Met glasvezel, beschik je over snelheden tot 220 Mbps om te downloaden en 25 Mbps om te uploaden, zonder vertraging, zonder haperen.
Met de optie Fiber Boost 400/50, die compatibel is met onze Tuttimus- en Familus Fiber-packs, kun je deze snelheden zelfs opdrijven tot 400/50 Mbps.
Reputatie 6
Badge +3
Hoofdprobleem zal zijn dat In de meeste appartementen gewoon telefoonkabel binnenkomt dus moet de binnenbekabeling in dat geval wél vervangen worden.

Welke protocollen werken op utp over langere afstanden dan 90meter?
Dat interesseert me wel.
Dat is ook zo voor een gewoon huis dat er fiber binnengetrokken wordt maar kan in de zelfde buis waar de telefonie kabel nu binnen komt.
Wat belangrijk is voor de lengte van een utp kabel is hoe groot de datasnelheid is die er over gestuurd moet worden.
Als je googeld kun je daar voldoende info over vinden , maar voor 1000 Mb/s kan dit nog over een cat5e iutp kabel van ± 100 m

Reageer