Vraag

traag internet sinds fiberinstallatie

  • 3 January 2024
  • 8 reacties
  • 197 Bekeken

Hallo,
 

Mijn internet is heel traag sinds de installatie van Proximus fiber. 

Ik heb moden een paar keer uitgezet , gewacht en terug aangezet. 

Het is een klein appartement dus geen booster nodig. 

Enkel mijn gsm aangesloten op het net


8 reacties

@Helia 

Dus je hebt de toestellen al herstart → herstart je toestellen | Proximus

Als je de mogelijkheid hebt, best om een laptop aan te sluiten met een utp kabel aan de bbox direct en dan eens een http://speedtest.net te doen om al zeker te zijn dat het daar OK is.
Voor de test ook best wifi op de bbox uitzetten via het knopje vooraan en ook geen andere toestellen die verbinding maken via utp kabel met de bbox.

Join the club! Mijn zoon heeft, voor zijn KMO en privé, een 1Gbps down fiber abo, vandaag haalt hij 7,48 Mbps down en 26,9 MBs up! Ieder keer de ganse meuk resetten en uren aan de telefoon, dan gaat het 24 uur goed en dan zakt de boel terug inmekaar. Vandaag een technicus over de vloer die zijn voeten kwam warmen en die hem boudwevg zegt dat hij op een koperprofiel zit 100/40 en dat dit het maximum is wat hij kan krijgen. Op de help desk weten ze van toeten noch blazen , klachtenformulier ingevuld maar case nummer is onbestaand, we gaan u terugbellen, dat doen ze, zelfde clown aan de lijn van 2 minuten geleden, wat kan ik voor u doen? Wat zijn uw parameters ? Naam adres etc javmaar ik heb u dat 2  minuten gelden letterlijk juist gezegd … kompleet waardeloos!

Maar hij betaalt wel al 6 maanden voor flex maximum !

Reputatie 7
Badge +5

@Helia Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

@Regulus Als je ons de gegevens kan bezorgen van je schoonzoon kunnen we het eens bekijken.

@Helia Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

@Regulus Als je ons de gegevens kan bezorgen van je schoonzoon kunnen we het eens bekijken.

Heilige belofte: er komt nu maandag (9-12) een « competente » technieker langs om eindelijk het probleem op te lossen! Het zal mij benieuwen en ik zal jullie op de hoogte houden!

1000Mbps ? Dacht het niet , gemeten verleden donderdag

 

@DaisyS Beste, na nog méér flauwe zever van een incompetente technicus (die niet eens de beloofde bbox upgrade mee had, of hij was te lui om ‘m te gaan halen denk ik, van het 4e verdiep naar beneden, er is nochtans een lift … maar het vroor wel hé! Uitleg: uw bbox werkt correct! MOOI NIET dus!) en nog meer fraaie uitleg waarom een wifi over fiber maar 100 Mbps (en hij meet zelf maar 68 Mbps, tough luck!) haalt en als snelheidstest een YouTube downloaden voorstelt  zou ik graag te weten komen hoe en waar ik u de parameters van mijn zoon kan doorgeven aub? Deze klucht heeft toch al lang genoeg geduurd toch? (Upload na bezoek technicus … 1,08 Mbps EEN KOMMA NUL ACHT JAWEL!)

Reputatie 7
Badge +3

@Regulus 

Ik had dit graag eens nagekeken in ons systeem. 

Kan je het klantnummer of lijnnummer van je zoon nog vermelden op jou profiel a.u.b.

 

Geert

@Regulus

Ik had dit graag eens nagekeken in ons systeem. 

Kan je het klantnummer of lijnnummer van je zoon nog vermelden op jou profiel a.u.b.

 

Geert

Beste dank om dit te willen nakijken … Kan ik u hier privé contacteren via het forum om u een kopij van een factuur door te sturen waar alle parameters op staan?

Het verhaal heeft echter nog een staartje gekregen! Mijn zoon heeft teruggebeld naar de helpdesk om na te vragen waarom de (voor)laatste technicus de beloofde bbox upgrade en booster niet mee had bij zijn bezoek en er dus niets werd geupgraded. Met veel excuses heeft men dan vrijdag morgen gezegd dat men dat onverwijld ging in orde maken en dat men diezelfde namiddag nog iemand ging sturen.

Ok, dat gebeurt ook maar de technieker die komt, vraagt zich af wat hij bij mijn zoon moet komen doen en hij heeft geen nieuwe bbox noch een booster bij. Zijn doel is om zich schijnbaar zo snel mogelijk uit de voeten te maken want hey, het week einde is in zicht!  Slecht gerekend! Uiteindelijk werden beide toestellen dan toch geïnstalleerd en is er een verbetering maar spectaculair is het nog steeds niet … 

Ik heb mijn zoon aangeraden om gedurende een aantal dagen zijn snelheden te monitoren en screendumps te maken van speedtest … we zullen zien!

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Je kan de gegevens van die lijn aanvullen in je profiel in het veldje voor extra info of bij telefoonnummer/klantennummer. Je kan daar ook extra tekst ter verduidelijking bij zetten zodat we zeker weten over welk nr het gaat. Op die manier kunnen alle moderators je verder helpen. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

 

@Helia Je hebt het basisabonnement waardoor je maximumsnelheid downstream 50Mbps en upstream 4Mbps is.

Heb je al een snelheidstest kunnen doen ? Als dit niet mogelijk is met een laptop zoals Martin hierboven al voorstelde kan je dit ook op je gsm proberen. Op die manier kunnen we zien of je snelheid inderdaad lager is dan wat je mag verwachten voor dit abonnement. 

Reageer