Vraag

traag internet overdag / afstand tot rop


‘s morgens - voor 8u en ‘s avond haal ik snelheden tot 80 MBPS.

Maar vanaf 9u valt dit terug tot 15 MBPS - en dan enkel via ethernet.

 

Via de wifi daalt dit tot 5-6 MBPS en zelfs tot 1-2-3 ….

Dit is al maanden zo, en ik zou graag een structurele oplossing krijgen - want het abo is zeer kostelijk en zou een minimum van 25 MBPS moeten garanderen.

 

Kan Proximus mij helpen? Kan ik vragen om een technieker voor een controle?

 

We hebben al modem herstart e.d. gedaan.

Mvg

 

Kris


11 reacties

In afwachting van een antwoord van een prox forummedewerker morgen kun je Indien u een Sagem BBox3 van het type Sagem hebt kunt u met het Sagemtool als User en met het User password te vinden op een sticker van uw Bbox, inloggen om de situatie meer in detail te bekijken
→ Sagemtool downloaden →  klik hier

Reputatie 7
Badge +3

@kris.bobbaers 

Maak je buiten de bbox ook nog gebruik van een extra router, switch of hup?

 

Geert

nee, enkel de Bbox

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoeveel toestellen zijn er via kabel rechtstreeks aangesloten op de bbox? 

Bij de wifi verbinding heb je dit niet dan?

 

Geert

1 PC via ethernet en andere laptops via Wifi

zoals in mijn eerste vraag geschreven is de enorme daling in snelheid op alle toestellen en verbindingen. 

Reputatie 7
Badge +4

@kris.bobbaers Is het altijd klokslag 9u dat dit zo sterk daalt ? Is er dan eventueel een elektrisch toestel dat in gang schiet en op die manier teveel stroom wegneemt voor je modem  ? Enkele jaren geleden had ik nog een klant waar de snelheid elke avond plots dropte en daar bleek uiteindelijk  de tuinverlichting die aanging meteen tijdschakelaar de oorzaak. Probeer dit eventueel eens na te gaan. Als er geen oorzaak gevonden wordt zullen we iemand ter plaatse sturen om dit verder na te kijken. Op je lijnmetingen is niet onmiddellijk een oorzaak te zien. 

Nee, zeker niet klokvast.. Het feit is natuurlijk dat er na 9u meer klanten on-line zijn, waardoor een iets lagere snelheid zeker mogelijk is. Maar niet in zoverre dat verbindingen wegvallen of zoom meetings niet mogelijk zijn. 

 

Als ik me niet vergis is contractueel een minimum van 18 MB/sec gegarandeerd. Dit halen we zeker niet gedurende de weekdagen tussen 9u en 16u.

 

Mvg

Kris

 
Reputatie 7
Badge +4

Nee, zeker niet klokvast.. Het feit is natuurlijk dat er na 9u meer klanten on-line zijn, waardoor een iets lagere snelheid zeker mogelijk is. Maar niet in zoverre dat verbindingen wegvallen of zoom meetings niet mogelijk zijn. 

 

Als ik me niet vergis is contractueel een minimum van 18 MB/sec gegarandeerd. Dit halen we zeker niet gedurende de weekdagen tussen 9u en 16u.

 

Mvg

Kris

 

hi kris, we kunnen dan best hiervoor iemand ter plaatse sturen
kan je me een aantal voorkeurstijstippen doorgeven waarop de afspraak kan doorgaan ?
dan boek ik een afspraak voor je

Hallo

 

sorry voor het late antwoord.

Er kan elke dag van de week iemand langskomen- vanaf maandag 12/04.

Internet comfort ************

 

 

mvg

 

kris

Reputatie 7
Badge +5

@kris.bobbaers Er komt op 12/04 iemand langs tussen 08.00 en 12.30. Indien dit toch niet voor je past kan je de afspraak verzetten via je MyProximus profiel.

Reageer