Beantwoord

traag internet met fiber

  • 15 January 2020
  • 38 reacties
  • 2234 Bekeken

Heb reeds een tijdje fiber. maar de snelheid is echt veel te laag. wanneer ik download 40Mbps haal is dat al veel. ver van de 200Mbps dus. Kan een wifi-booster helpen?

icon

Beste antwoord door familievandesype 16 January 2020, 22:26

Bekijk origineel

38 reacties

Kreeg van iemand de suggestie om een wifi usb stick (dongle) te gebruiken. Iemand ervaring mee?

 

@Cvanloon Dat zijn inderdaad normale cijfers en ook wat  public wifi betreft, dus zou het inderdaad wel kunnen dat je 2.4 wifi band van je pc te veel gestoord is maar het ruikt er meer naar dat de pc zijn  wifikaart maar 802.11bg ondersteunt, met mijn oude laptop haal ik ook maar max zo’n 20Mbps op 5m afstand met zo’n wifikaart..

@pruserketrohttps://www.wifiwijs.nl/wifi-dongle/

Reputatie 6
Badge +2

Begrijpe wie kan.

Deze topic gaat toch duidelijk over “traag internet met fiber

En jullie hebben het hier nu over de snelheid van een VDSL lijntje?

Dat is toch volledig naaste de kwestie?

Waarom is dat zo moeilijk om “on topic” te blijven? En voor een nieuw probleem een nieuwe topic te openen (of een van de honderden topics te gebruiken die over VDSL snelheden gaan) :confounded:

 

Reputatie 6
Badge +3

Met USB Wi-Fi dongle met externe antenne ga je al een betere ontvangst krijgen. Zorg er ook wel voor dat de 5,0 Ghz band ook ondersteund wordt. Bijvoorbeeld: https://www.alternate.be/ASUS/USB-AC68-Dual-Band-AC1900-USB-Wi-Fi-Adapter-wlan-adapter/html/product/1280062?lk=19316 , https://www.coolblue.be/nl/product/588934/netgear-ac1200-a6210.html Dit zou je nog kunnen proberen met jouw huidige draadloze netwerk chip die geen 5,0 Ghz ondersteuning heeft: https://www.geckoandfly.com/5876/boost-and-increase-wireless-adapter-signal-strength-and-speed/

Begrijpe wie kan.

Deze topic gaat toch duidelijk over “traag internet met fiber

En jullie hebben het hier nu over de snelheid van een VDSL lijntje?

Dat is toch volledig naaste de kwestie?

Waarom is dat zo moeilijk om “on topic” te blijven? En voor een nieuw probleem een nieuwe topic te openen (of een van de honderden topics te gebruiken die over VDSL snelheden gaan) :confounded:

 


dat klopt :slight_smile: en ik weet dat ze op Userbase, waar jij o.a. ook heel actief bent, daar strenger op zijn.
Op userbase zijn het de moderatoren die zoiets afsplitsen naar een nieuwe topic.:thumbsup_tone3:

soms geen goesting om je kandidatuur te stellen :wink:

@familievandesype . Bedankt voor de tip. morgen de boost eens proberen. Maar had graag eens geweten hoeveel winst je echt boekt met een dongle.

Reputatie 7
Badge +4

we wijken inderdaad af van de titel, maar niet van het “reële onderwerp/probleem”

ik vermoed dat het mijns inziens terecht als “antwoord” vermelde en door @familievandesype geformuleerde voorstel, de oplossing is van het probleem van de auteur:: de Realtek WiFi b/g/n kaart ondersteunt  enkel de 2.4 band 

→ het probleem 200 Mbps <-> 45 Mbps in WiFi kan (deels) verholpen worden met behulp van een dual band WiFi-usb-stick 

https://www.realtek.com/en/products/communications-network-ics/item/rtl8723be

vandaar dat zoals hier en elders reeds tot in den treure reeds herhaald werd: bij trage WiFi test tevens ook eens met usb-kabel en geef alle resultaten mee aan de Px-medewerkers

P.S.@ martin ik veronderstel dat je 20 Mbps bedoelt correct?

ik heb hier vroeger tot ten treure zo dikwijls zelf vermeld pas op we zijn nu wel aan het  afwijken van het onderwerp, maar mijn woorden waren nog niet koud en ………

dus heb ik er maar mee gestopt …..

@ M_016 wat bedoel je met ik veronderstel dat je 20Mbps bedoelt correct?

Reputatie 7
Badge +4

Onderstaande reactie van jou zo’n 13u geleden

als ik test rechtstreeks op public wifi van de bbox3 zelf dan haal ik ±20bps op een 5m afstand.

 

 

Ach oké ik dacht dat je het had over de snelheid die ik haalde met mijn oude laptop op wifi was ook ± 20Mbps, daarmee dat ik het niet snapte, maar inderdaad ik heb de “M” vergeten dus goed opgemerkt het moest ook 20Mbps zijn,

bedankt.

Reputatie 6
Badge +3

@pruserketro : De snelheid op de 5,0 Ghz band zal ook begrensd zijn door de snelheid die de B-Box v3. Je kan de antenne zelf richten om het beste en sterkste signaal te ontvangen. 200 Mbps moet zeker mogelijk zijn. Hoe duurder de draadloze USB Wi-Fi chip hoe beter de antennes. Beschikt je laptop over een USB 3.0/super speed aansluiting: meestal een blauwe USB-aansluiting. Om het uiterste te halen uit de ASUS moet je over een USB 3.0 beschikken anders kan je de maximale snelheden niet halen.Let wel dat je een dual band Wi-Fi stick koopt die beide banden 2,4 Ghz + 5,0 Ghz tegelijkertijd ondersteunen.

Reputatie 6
Badge +3

@pruserketro Indien je laptop ook over Bluetooth beschikt probeer dan eens om  bluetooth uit te schakelen dat kan ook een iets hogere snelheid geven met de Realtek wi-fi chip. Dat is enkel maar wanneer in jouw laptop de variant zit met ook bluetooth. Anders moet je zien voor een aparte Wi-Fi USB chip. 

Reageer