Vraag

Traag internet bij gebruik decoder V7

  • 5 April 2021
  • 8 reacties
  • 239 Bekeken

Reputatie 1

Beste Proximus,

 

Wanneer er via mijn V7 decoder naar een opname wordt gekeken wordt mijn internet plots erg traag/onstabiel waardoor het in feite onmogelijk wordt om uitgesteld televisie kijken en gamen te combineren… Een uitermate frustrerend probleem. Gezien de vele reacties hieromtrent op het forum ben ik blijkbaar niet alleen met dit probleem.

 

Kunnen jullie aub een oplossing voorstellen of mij/ons tenminste op de hoogte houden van jullie vorderingen om dit probleem op te lossen?

 

Tot enkele maanden geleden was ik best tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding die proximus mij bood maar nu overweeg ik toch (hoe langer hoe meer) sterk om over te stappen naar de concurrentie omwille van:

 

  • Het bekijken van opnames verloopt stroef
  • Gamen tijdens het gebruik van de nieuwe decoder v7 blijkt quasi onmogelijk omwille van instabiel internet
  • Ping problemen met mijn favoriete spel (League Of Legends)

 

Wanneer mijn provider niet kan voorzien in dergelijke “basisbehoeften” noch een prioriteit maakt van het zoeken naar een oplossing hiervoor dwingen jullie mij in feite naar de concurrentie…

 

Hopelijk hoeft het zo ver echter niet te komen

 

Mvg


8 reacties

Ik weet welke lijnsnelheid je hebt maar als je UHD streamt via je V7 gaat dit wel af van je lijnsnelheid iemand met een max VDSL lijnsnelheid zal daar geen last mogen van hebben maar iemand die bv op een (ik zeg maar iets) snelheid staat van bv 35Mbps zal daar wel meer last door krijgen. 

switch tussen bbox en andere apparatuur kan soms ook problemen geven

PS:Morgen komen de prox forummedewerkers terug langs

Reputatie 1

Ik weet welke lijnsnelheid je hebt maar als je UHD streamt via je V7 gaat dit wel af van je lijnsnelheid iemand met een max VDSL lijnsnelheid zal daar geen last mogen van hebben maar iemand die bv op een (ik zeg maar iets) snelheid staat van bv 35Mbps zal daar wel meer last door krijgen. 

 

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt… Ik ben helaas totaal niet technisch onderlegd. Kunnen er snelheidsverschillen zitten voor verschillende proximusklanten afhankelijk van de type verbinding die aanwezig is in de woning? Kan dit eventueel aangepast/verbeterd worden? Hoe kan ik nagaan welke lijnsnelheid ik hier heb?

 

In mijn Proximus Flex abonnement zit in principe een internetverbinding van 100mbps als ik de website mag geloven. Wanneer ik op mijn desktop (verbonden via powerline adapter) via google een ‘internet speed test’ doe zie ik wel dat ik max. aan ca. 43,3mbps download snelheid zit dus dat zit wel in de buurt van de 35mbps die u aanhaalt

je snelheid op VDSL (via koperlijn) hangt van de kwaliteit/verzwakking af van die koperlijn (lengte) waar je op aangesloten bent en je snelheid die je kunt halen hangt niet van het soort abo af tenzij je “internet start” hebt waar ze de max lijnsnelheid beperken indien je lijnsnelheid hoger zou zijn.

Je kan eens kijken wat prox als max gegarandeerde snelheid aangeeft voor u

http://proximus.be/internetsnelheid 

Edit: wat je aangeeft bij  43.3Mbps is mss als een upgewardeerde basis snelheid bovenop die de DLM je kan geven  (DLM systeem dat van tijd tot tijd je lijn gaat proberen te verhogen tov je Max gegarandeerde snelheid)

Speedtest doe je ook best bekabeld aan de bbox terwijl je de rest los legt van de bbox bvb je decoder enz… en wifi op bbox uitzet.

Reputatie 1

Ik ervaar problemen met het afspelen van opnames (en uitgestelde televisie) én ik heb bovendien last van een instabiele internetverbinding tijdens het afspelen van opnames (en uitgestelde televisie).

 

Als ik al bovenstaande goed begrijp is waarschijnlijk mijn VDSL-snelheid onvoldoende om de nieuwe decoder V7 te faciliteren én is het dan ook onwaarschijnlijk dat ik hier een oplossing voor mag verwachten…?

 

Gezellig.

 

Ik ben benieuwd wat Proximus hier nog over weet te zeggen maar als het inderdaad zo blijkt te zijn zal ik mijn conclusies moeten trekken… Ook al heb ik weinig zin in die rompslomp :disappointed_relieved:

 

 

Reputatie 1
 Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 59% van de lijnen met jouw configuratie

45,6 Mbps download - 9,4 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

27,9 Mbps download - 9,4 Mbps upload

Anders moet je nog een checken wat je lijn aankan via het Sagemtool

Indien u een BBox3 van het type Sagem hebt kunt u met het Sagemtool als User en het User password op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken 
→ Proximus Cloud - Gedeelde bestanden - Openbare links

PS: Proximus geeft aan dat je voor de V7 een hoger snelheid moet halen dan 30 Mbps dus daar voldoe je wel aan

Reputatie 7
Badge +4

 Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 59% van de lijnen met jouw configuratie

45,6 Mbps download - 9,4 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

27,9 Mbps download - 9,4 Mbps upload

kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile ?
dan kunnen wij je verbinding ook even controleren

Reputatie 1

Beste Proximus

 

De klantenlijn heb ik een maandje geleden al toegevoegd

 

Sindsdien heb ik niets meer gehoord van jullie noch is het probleem opgelost

 

Kan iemand mij aub MINSTENS op de hoogte houden?

Reageer