TERGEND TRAAG INTERNET

  • 8 November 2022
  • 9 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 2

In mijn woning,noch aan mijn installatie is totaal niets verandert,doch de laatste dagen heb ik last (op verschillende pc’s) van tergend traag internet (max 15 Mbps) in mij Flex pack. Zijn er problemen bij Proximus,want als dit blijft aanslepen vrees ik dat ik andere operator ga opzoeken.


This topic has been closed for comments

9 reacties

heb je de bbox al eens gereset = 20sec het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt blijven houden en dan pas loslaten

je kan dan ook condoleren wat je lijnsnelheid is door het  bbox3 Sagem Tool te downloaden en opstarten dan inloggen als User en  het User wachtwoord staat op een sticker van je bbox zelf.

Reputatie 7
Badge +3

@novaboy1 

ik heb je aansluiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed, een reset zoals @Martin aanraadt zou moeten helpen.

 

Groeten

Geert

Reputatie 2

Ik heb de reset uitgevoerd. Het duurde heeeeel lang vooraleer de modem opnieuw opgestart was. Ik heb nu 20 Mbps wat nog niet is om over naar huis te schrijven….. .

 

Reputatie 2

Nog een speedtest gedaan,resultaat 11,7 Mbps,kdenk dat ik mijn conclusies moet trekken,hiervoor betaal ik geen 110 euro/maand.

 

wat zegt je minimum gegarandeerde snelheid die Proximus kan leveren :

→ http://proximus.be:internetsnelheid 

snelheid hangt gewoon af van de lengte van je lijn maar niet van je Pack.

Reputatie 2

Martin,ik zit hier op 50 meter van de proximus verdeelkast. Bovendien staat mijn WIFI booster amper 2 meter van mij. In het verleden was alles perfect,het is juist de laatste paar dagen dat het niet meer te doen is,pagina’s laden traag en soms onvolledig,en het internet is zoals gezegd tergend traag. Er is hier niets bij mij gewijzigd,dus jah…..

heb je het sagemtool zoals ik hierboven beschreven heb in één van mijn vorige berichten al eens gebruikt om je lijnwaarden uit te lezen , zie → 

 

Reputatie 7
Badge +3

@novaboy1 

Je hebt een profiel van 70Mbts en rechtstreeks op de modem meten we 99 Mbts uit. 

Wanneer je een speedtest uitvoert in de buurt van de bbox3 welke snelheid heb je dan?

 

Geert

Reputatie 2

Geert,

 

Ik heb gisterenavond nog alles eens gereset en heropgestart,en het blijkt weer in orde. Bedankt voor de genomen moeite om het na te kijken.